diverse problem med directx 9.0c på Nvidia Geforce 6150SE

Permalänk
Medlem

diverse problem med directx 9.0c på Nvidia Geforce 6150SE

vet ej vad som blev fel, verkar ha skickat detta innan, men då jag kollar min användare så hittar jag inte tråden igen, jag har ett Nvidia Geforce 6150SE grafikkort, som jag fick till min nya dator, som är drygt ett år gammal, minus några månader, grafikkortet ska tydligen klara directx 9 står det då jag googlar på kortet, men då jag själv försöker installera så vägrar den funka, den klarar directx 10, datorn kör vista business edition

t.ex vissa steam spel klarar inte att köras utan directx 9, och jag vill verkligen köra dessa, t.ex half life 2 deathmatch, och jag antar att css kräver det med

ska jag köpa nytt grafikkort, och hur bra kan man tänkas behöva om man vill att spelen ska flyta på med någolunda bra grafik?

snälla, hjälp, har letat info sen jag märkte detta problem för första gången för flera månader sen, och jag vill verkligen spela spel som kräver directx 9.0c med

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

[03/29/09 17:27:14] module: dxupdate(Feb 3 2006), file: dxupdate.cpp, line: 6539, function: CMDXInstall::Install

Failed API: InstallAssembly()
Error: (0x80070005) - Åtkomst nekad.

Unable to install Microsoft.DirectX.dll.

Permalänk
Medlem

var det meddelande jag fick i alla fall

vista vägrar funka med dx9?

det ska stödja det, men den vägrar iaf göra detta

steam vill att man ska uppdatera till senaste det stödjer, dvs dx9.0c, vilket jag har prövat redan, och vilken dx9 version jag en installerar får jag samma meddelande, inklusive dx10, som redan finns på datorn

ska inte steam känna av att man har dx10? låter mysko annars