Bästa fabrikat på HD5850?

Permalänk
Medlem

Bästa fabrikat på HD5850?

Har dessa att välja på då vi köper datorer från dustin på firman!

Nån som är bättre sämmre? mer högljud än den andre?

SAPPHIRE RADEON HD5850 1GB GDDR5 PCI-E DVI/HDMI/DP

GIGABYTE RADEON HD5850 1GB GDDR5 PCI-E DVI/HDMI/DP

ASUS RADEON HD5850 1GB GDDR5 PCI-E DVI/HDMI/DP

XFX RADEON HD5850 1GB GDDR5 PCI-E DVI/HDMI/DP

mvh/brezzer

Permalänk
Medlem

EXAKT samma kort (så svårt att lista ut?) det som skiljer är mjukvara, garantier, kringutrustning och klisterlappar.

XFX tillåter OC med behålld garanti vilket de andra ej gör.

Permalänk

+ att xfx har väldigt bra support

Visa signatur

[cm Storm Trooper][GA-Z68X-UD5][8gb corsair Vengeance 1866mhz][Intel I7 2600K]
[corsair H100][Asus GTX 580 DcuII][corsair TX 850w]
[ HTPC.. nzxt duett][ GA-M720-US3][4gb a-data 800mhz][ athlon2 x3 455][ xfx hd 5770][LG b-ray][ corsair 400w]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xyllian
EXAKT samma kort (så svårt att lista ut?) det som skiljer är mjukvara, garantier, kringutrustning och klisterlappar.

XFX tillåter OC med behålld garanti vilket de andra ej gör.

XFX låter ju kul, 170kr dyrare bara, dock så är det lite senare leverans av dessa kort:
Lagerstatus Ej i lager
Beräknad leverans 2009-10-23

de andra ska tydligen droppa in 2009-10-16

dock kommer ja nog inte hålla på så mycke med clockning?

Permalänk
Medlem

Hur fungerar det egentligen då....om mitt XFX går sönder pga av överklockning går jag till butiken så säger dem ju nej!

Visa signatur

EIZO FlexScan SX2761W 29" | ASUS Crosshair III Formula | AMD Phenom II X4 955 3.21Ghz | Corsair HX1000W | Corsair Dominator 6GB 1866 MHz DDR3 | PowerColor HD 2900 XT 1GB (CrossFire) | Western Digital VelociRaptor 300GB 10KRPM 16MB SATA | D-Link DNS-323 2TB http://www.aperture1337.com/

Permalänk
Medlem

Gör dem ju inte?

Hela grejen med XFX är ju att de tillåter OC så därför kan du klocka sönder kortet bäst du vill inom 3 år, eller kanske är 2?

Permalänk
Medlem

Men om man klockar sönder ett kort får man väl knappast ett nytt? Eller kan man köra sönder 5 st på garantin?

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem

Känns som om detta har kommit upp några gånger nu men, kortet och kylarna är densamma (än så länge). Det som skiljer är väl kartong, bundle och avtal.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av v1ctory
Men om man klockar sönder ett kort får man väl knappast ett nytt? Eller kan man köra sönder 5 st på garantin?

Vad är så svårt att fatta, ja du får klocka söder kortet bäst du vill, fast det är inte förens man börjar ladda rejält med V man ska vara rädd för att pajja det,

Jag kör på max klock jag kan utan artefekter med 100% fan i furmark på alla kort jag klockar.

Permalänk
Medlem

Vars står de att de är garanti på XFX korter när man klockar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wiklund2
Vars står de att de är garanti på XFX korter när man klockar?

Undrar ja med?

Permalänk
Medlem
Citat:

XFX

XFX also boasts a true lifetime warranty, and taking it one step further, you can transfer the backing to a second owner. For frequent upgraders that sell off their used equipment, XFX's Double Lifetime Warranty, as it's dubbed, makes for a great marketing bullet on EBay or trading forums. And in a move to remain competitive on paper, as of April 17th, XFX now also allows end users to overclock the card and replace the heatsink/fan assembly. Unfortunately, they've also adopted the same vexatious 30-day registration policy and accompanying penalty for non-compliance as EVGA.

http://www.maximumpc.com/article/xfx_amends_lifetime_warranty...

Du får tillochmed skruva isär kortet bäst du vill.

Permalänk
Medlem

hur skulle de andra tillverkarna se att det var just överklockning som dödade kortet?

som många har sagt så är det likadant kort , medans tillbehören varierar.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Okey! får tacka för alla fina svar, ja kommer som gammal asus fantast välja deras kort, har även valt ett ASUS P7P55D P55 S-1156 ATX moderkort... Orkar inte vänta på XFX kortet... Tror inte heller ja ska klocka så mycket?

E

Permalänk
Medlem

Dock ska man ha koll på att du måste registrera XFX kortet på deras hemsida inom 30dagar av köpet annars har du 0 garantier förutom inköpsställets egen

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

SAPPHIRE gör bra kort. Främst dera egna Vapor-X är riktigt bra. Har för mig att det ska komma Vapor-X i 58XX serien snart.

Permalänk
Medlem

XFX har INTE livstid garanti i Sverige. Sen får du inte plocka bort kylaren. Dock sa dom det med glimten i ögat (om ni förstår vad jag menar) för er som inte förstår så kan ni byta kylare men så länge den gamla sätts tillbaka och ser fin ut.

Sen det där med att ha garanti även om man klockar kortet=crap.
Då de omöjligt kan veta om du klockat eller ej samt hur ofta klockar man sönder ett grafikkort?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

vänta tills gigabyte kommer med sin passiva lösning. du kommer inte ångra dig.
jag klockar glatt på med mina två 4850 kort.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Är det samma fläktar som sitter i korten eller har varje tillverkare sina "egna"fläktar? Då kommer nästa fråga. Om det skulle skilja på fläktarna/tillverkarna, hur vet man vilket kort som låter minst?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av astrob0y
vänta tills gigabyte kommer med sin passiva lösning. du kommer inte ångra dig.
jag klockar glatt på med mina två 4850 kort.

passiv = fläktlös elle? om nu så är läget, tidsperspektiv?
Är så jävla råkåt på att börja spela igen har inte spelat sedan högstadiet, kan nämna att ja är 26år nu Ska plöja igenom massa fps spel!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av brezzer
passiv = fläktlös elle? om nu så är läget, tidsperspektiv?
Är så jävla råkåt på att börja spela igen har inte spelat sedan högstadiet, kan nämna att ja är 26år nu Ska plöja igenom massa fps spel!!!

om du är peppad på att plöja spel så är det nog bäst att stilla suget med det som finns på marknaden nu. gigabyte har nämligen inte sagt något om ett lanseringsdatum, tråkigt nog.

passiv är fläktlös. dock krävs en fläkt, som snurrar i låga var, om du har tänkt klocka korten-.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Ingen som vet när hd5850 kommer i lager? jag tänker köra på gigabyte.

Visa signatur

Core i5, gtx660

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av astrob0y
om du är peppad på att plöja spel så är det nog bäst att stilla suget med det som finns på marknaden nu. gigabyte har nämligen inte sagt något om ett lanseringsdatum, tråkigt nog.

passiv är fläktlös. dock krävs en fläkt, som snurrar i låga var, om du har tänkt klocka korten-.

varför skulle just gigabyte va först ut med fläktlöst i denna serie?
alla tillverkare bör väll komma med detta efter ett tag eller är just gigabyte nischade på just fläktlösa grafikkort? sorry men ja har varit offline ett tag, ja vill bara lära mig av er.

Ja ska hålla mig till november vilket fall, riktigt tungt men ja väntar nämligen på mitt FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R2 oxå.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zax89
Ingen som vet när hd5850 kommer i lager? jag tänker köra på gigabyte.

SAPPHIRE RADEON HD5850 1GB GDDR5 PCI-E DVI/HDMI/DP
GIGABYTE RADEON HD5850 1GB GDDR5 PCI-E DVI/HDMI/DP
ASUS RADEON HD5850 1GB GDDR5 PCI-E DVI/HDMI/DP

beräknas släppas 16 november iaf va dustin säger...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av brezzer
SAPPHIRE RADEON HD5850 1GB GDDR5 PCI-E DVI/HDMI/DP
GIGABYTE RADEON HD5850 1GB GDDR5 PCI-E DVI/HDMI/DP
ASUS RADEON HD5850 1GB GDDR5 PCI-E DVI/HDMI/DP

beräknas släppas 16 november iaf va dustin säger...

Vad sent...

Visa signatur

Core i5, gtx660

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av brezzer
varför skulle just gigabyte va först ut med fläktlöst i denna serie?
alla tillverkare bör väll komma med detta efter ett tag eller är just gigabyte nischade på just fläktlösa grafikkort? sorry men ja har varit offline ett tag, ja vill bara lära mig av er.

Ja ska hålla mig till november vilket fall, riktigt tungt men ja väntar nämligen på mitt FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R2 oxå.

Att Gigabyte skulle vara först vet jag inget om. Men eftersom jag fattade tycke för Gigabytes fläktlösa serie för 48xx generationens så har jag fokus på det företaget.
Jag tror inte att alla tillverkade är intresserad av att designa fläktlösa kort i och med att det troligen är mer komplicerat än att sätta dit en fläkt på referens designen
Hoppas du kommer lägga upp ett galleri på Define r2. Är väldigt nyfiken på det chassit.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm