Köpråd; GTX260 eller GTX 275 eller vänta

Permalänk
Medlem

Köpråd; GTX260 eller GTX 275 eller vänta

Hallå Hallå

Sitter i dagsläget på ett 8800GT 512Mb och har inga planer på att köpa grafikkort för 3-5 000 kr. Dustin har bra erbjudande idag på GTX 260 och 275 och undrar om det är värt att byta upp sig till dessa i dagsläget eller ska jag satsa på andra kort? Vänta? Vill inte betala mer än 2000 kr för ett grafikkort då jag har vettigare saker att lägga pengar på men vill kunna spela det mesta idag utan större problem.

Så ja, nej, vänta eller vad tycker ni?

Permalänk
Medlem

GTX 200 serien kommer att sjunka i pris någon gång efter jul för att Nvidia släpper GTX 300 serien då, så om du kan vänta i tre månader till med att köpa ett kort så borde du göra det.

Permalänk
Medlem

om du inte vill vänta så tycker ja att du ska satsa på 275 bra pris på den och du klarar dig ett bra tag me de kortet..

Men ska du vara som alla andra här som ska ha de värsta hela tiden så kan du vänta ett tag som Gir sa och köpa ett från 300 serien..

Visa signatur

Chassi Lian Li O11 MINI Black MB Asus ROG Strix X570-F CPU Ryzen 5900x / NZXT Z63 RAM 64Gb DDR4 HyperX SSD 2T+2 M.2 + Seagate 2Tb + 2 Ssd GPU Asus Strix GTX3080Ti Oc PSU Corsair SF750 Skärm Odyssey G9 G93SC/ 2x27" LG GP850.

Permalänk
Medlem

Köp ett 275 om du kan få ett med referenskylaren, hemskt bra kort men jag är dock hemskt besviken på mitt Sparklekort med konstig kylare som inte klockar mer än 5 MHZ :C Enligt en säljare så ska många tillverkare börja använda den modellen.

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem

ni läser inte trådskaparens inlägg alls eller? han skrev klart och tydligt att han vill INTE lägga ut 3-5000 på ett graffe, vad f.... tror ni nvidias 300 serie kommer att kosta??

ont. det får du avgöra helt och hållet själv, det kostar att kunna spela nyare spel på ett hyfsad nivå, ju längre du väntar med att byta upp dig ju större förlust gör du iom att ditt nuvarande kort blir mer och mer värdelöst.
klart att du kommer att märka prestandaskillnaderna om du köper ett av korten du nämnde.
vänta? NEJ! enl. mig bör man väl byta graffe 1gång per år (pga värdeminskning och med tanke på 8800´s ålder)
köp ett 275! bra pris för ett hyfsad kort (tänker inte ens börjar att starta nåt amd krig, han var inne på nvidia då får det väl bli det)

Visa signatur

5800x -- 32Gb DDR4@3600 -- 3080Ti -- 500Gb M2+1Tb M2 +2x1Tb sata SSD

Permalänk
Medlem

Synd att du inte var ute lite tidigare efter ett kort för komplett hade för inte så länge sen riktigt bra pris på xfx gtx260 black edition.
Jag skulle nog väntat på nvidias nya och see vad dom släpper vem vet du kanske också hittar mycket bättre erbjudande under tiden. (men nvidias kommer troligen kosta mer än 2k ibörjan)
Måste det vara nytt eller så? För hittade dettta kan nog säkert få det för 2k
http://www.blocket.se/gavleborg/EVGA_GTX285__SSC_Edition__238...

Permalänk
Medlem

Ja alltså klart man får bättre kort om man väntar men som sagt så känns de som att ett 275 kommer duga bra i 1 år. Det duger ju för allt idag plus lite till. Så det dröjer ju iaf innan det kortet inte pallar av nyare spel med bättre inställningar.

275 kostar hos inet 1899 kr med nvidias 3d glasögon på köpet, om dem är nåt att ha vet jag inte men alltid intressant att prova.

Får tacka för bra svar och överlägga om det blir en ny front till bilen eller ett grafikkort. Trisst med en så fruktansvärt dyr hobby som bil:/