Scythe släpper Samurai ZZ

Permalänk
Melding Plague

Scythe släpper Samurai ZZ

En ny processorkylare från Scythe lovar hög prestanda till lågt pris.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Ser trevlig ut

Visa signatur

laptop*asus g73jw med F120 disk*

pc * Motherboard: Gigabyte GA-X79-UD5 * CPU: i7 3930K * GPU: Radeon HD7970* Samsung S27A950D 120hz + 32tv * Corsair Vengeance 16gb * Antec p280 * PSU: Corsair HX 850W * Windows 7 Ultimate* Ssd f120 *

Permalänk
Medlem

hmm sitter och funderar på om det är så bra att blåsa igenom den varma luften igenom kylaren mot moderkortet och själva ytan mot prollen?

Visa signatur

Lian li gör världens snyggast chassi!
_____________________________
http://listen.grooveshark.com/ som spotify fast utan nerladdning :)

Permalänk
Medlem

Ser ju lite farligt ut när det bara är heatpipsen som håller upp allting. Men bra pris iallafall, undra hur bra den är...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sleten
hmm sitter och funderar på om det är så bra att blåsa igenom den varma luften igenom kylaren mot moderkortet och själva ytan mot prollen?

De kyler ju bättre än inget flöde alls, gissa varför många måste montera en fläkt på nordbryggan när dom kör vattenkylning.

Visa signatur

Win 10: Ryzen 5800X | Ek Supreme, EK SE 240,Corsair XR5 360, Laing DDc2 m. Petras tech top | ASROCK RX 6900 XT Phantom Gaming OC @2710/2100 | HyperX Fury Black 3600MHz 32Gb | Gigabyte X570 Aorus Elite
Win 98: Celeron 533MHz@800MHz | ASUS CUSL-2 | Voodoo 3 3000@186MHz | 384Mb PC100 | Creative CT4810
DOS: Compaq Presario 433: Intel DX2 66MHz | 4Mb ram | Sound Blaster 16 | 200 Mb HDD

Permalänk
Keeper of the Bamse

Ptja, den har ju helt klart rätt pris. Vill se ett test mot noctuas kylare som kostar det dubbla, för att se om den är värd för de användare som bara vill klocka några hundra megahertz och ändå bibehålla en låg ljudnivå.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Gammal? Jaja.

Åh, om jag bara kunde få reda på hurtillvida jag skulle få plats med en sån där... Hade nog blivit köp isf, men jag är osäker på om jag får plats med någonting alls med min jäkla heatpipe-kylning på mina OCZ-minnen. Öppet köp någonstans och prova kanske?

Visa signatur

Lyssna till vad jag menar, inte vad jag säger!
|| Win11 x64 -- AMD Ryzen 7 3700x @ 3.6GHz -- Noctua NH-U14S -- Asus ROG Strix B450-F Gaming -- Zotac GeForce RTX 3070 Twin Edge OC -- Kingston HyperX Fury Black DDR4 2x16GB @3600MHz -- Samsung 970 EVO Plus 1TB M.2 SSD -- Corsair RM750x 2021 ||

Permalänk
Medlem

92 mm fläkt...

Permalänk
Medlem

Äntligen en cpu kylare som kanske fungerar ihop med mitt chassi/moderkorts combo förutom stock kylarna.

Letat efter en top down kylare som är sådär skjuten åt sidan åt ena hållet. Bara det är bort från minnesplatserna mot baksidan av chassit i orientering nu!

Har ett ganska knassigt chassi. (se galleri i signaturen så får ni bilder på vad jag har och varför jag inte hittat nåt bättre än stock.)

Frågan är bara om den kyler bättre eller likvärdigt i lägre ljud!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sleten
hmm sitter och funderar på om det är så bra att blåsa igenom den varma luften igenom kylaren mot moderkortet och själva ytan mot prollen?

Om man inte har någon fläkt som blåser frisk luft mot moderkortet så är det bättre att ha en processorfläkt som fungerar på det här sättet så att man får lite löftflöde över alla flänsar, kondensatorer och annat som sitter på moderkortet.

Permalänk

hm, kanske borde skaffa denna letar ju ny kylare då min vattenkylning inte kom >.<

fast orochi rev.B lockar mest,

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

den ser ju liten ut så den passar kanske i en HTPC

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem

fulaste kylaren någonsin men den är säkert bra ^_^

Visa signatur

Särskrivningar & Felstavningar är min specialitet

Permalänk

Kan vara bra i trång chassin med dålig kylning i närheten av prollen. Men om man letar efter en ruskigt prisvärd kylare som bara behöver kyla prollen och om man har gott om plats i chassit så ska man köpa http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=344902

Visa signatur

Värdelöst, overdeligt, vad är skillnaden?

Permalänk

3st heatpipes står det, men jag kan se 6st :S

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arne-Mohammed
3st heatpipes står det, men jag kan se 6st :S

De verkar vända vid foten, så att det är en skarp sväng precis över processorn. Kolla sista bilden så ser du att det verkar gå in där.

Visa signatur

Vincent Gustafsson

Än en dag går solen upp.