Permalänk

val av HD 5850

Jag har lite problem med att välja vilket HD 5850 kort jag ska ha, vilket av korten ska man välja egentligen? det är olika tillverkare och så har korten olika egenskaper tex: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=495013

det kortet har native-hdmi och HDCP , så jag är lite förvirrad med vad man ska välja, har tänkt använda kortet till koppla det till en tv och spela spel

Permalänk
Avstängd

alla 5800 serie ati kort har samma referens design dvs de är alla lika.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk

Så vilket kort jag än väljer så är det precis likadant som ett annat fast en annan tillverkare och olika design?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryuzaki91
Så vilket kort jag än väljer så är det precis likadant som ett annat fast en annan tillverkare och olika design?

I stort sett samma ja, kan skilja i utgångar/överklockning/klisterlapp/kylare (men än så länge tror jag alla har referenskylaren). Tillbehören skiljer ju också.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-EP45-DS3 CPU: Intel C2Q Q6600 @ 3,61 GHz (1,48 vCore) med ZeroTherm NV120 Prem. GPU: Sapphire Radeon HD6950 1GB Minnen: Kingston HyperX PC6400 2x2GB CL5 HDD: Samsung SpinPoint F1 320GB PSU: Corsair TX650W Chassi: Antec Three Hundred
Citera mig om du vill vara säker på att få svar.

Permalänk
Avstängd

samma kylare.
olika klisterlappar.
samma utgångar.
garanti kan variera.
dirt 2 kan fås med vissa kort.
etc..

ATI väljer att göra referensdesign vilket en del tillverkare inte egentligen vill sälja men vill man ha speciellt ati kort får man vänta ett par månader tills tillverkarna kommer med sina specialkort.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk

Så vilket kort bör jag välja?