Permalänk

"scrollfunktionen" på styrplattan

Har nyligen införskaffat en hp dv6-1224eo och lade in windows 7 på den idag, då jag tröttnade på vista.

Nu efter installation funkar inte tex. scrollfunktionen på styrplattan, någon som vet hur man åtgärdar detta?

Tack på förhand
/ Erik

Permalänk
Medlem

Installerat alla drivrutiner?

Permalänk

Precis som Phyt0N säger så måste du ha drivrutiner för att det ska fungera

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Avstängd

Kolla på hp:s sida om du inte kan hitta drivisar för styrplattan?^^ Misstänker att hp har egen drivisar för plattan (jmfr. med Mac som är ett mer "slutet" system med sitt OS och därmed har drivisar för tex stryrplatta i OS:et).

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Hmm, Windows 7 identifierade och uppdaterade mina drivrutiner till styrplattan via windows update. Har en dv7:a med Synaptics styrplatta.

Visa signatur

Asus X550J, Core i5-4200H, 8GB ram, GTX 850M 2GB gddr3, Windows 8.1 64-bit
LG Nexus 5 (Android 5 Lollipop)

Permalänk
Medlem

Hade exakt samma problem, det fanns inte på HPs hemsida, men då googlade jag lite och hittade vad det var för någon touchpad.. http://www.synaptics.com/support/drivers jag installerade Windows Vista 64-Bits drivrutinerna. Funkar perfect. Fick en till flik inne i "control panel -> mouse" som heter Device Settings, denna flik fanns inte förut.

Btw, har samma dator som dig och kör med windows 7 ultimate x64.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk

Jag kollade eventuella drivrutiner på hp's hemsida igår, där fanns inget alls till win7 ännu. och de drivrutiner som fanns för mus/tangentbord osv, till win vista funkade inte.

Enbom, jag testade ladda hem de drivrutiner du länkade, men de går inte att köra filen, inte kompatibel säger den bara.

Så körde jag filen i adminläge, då gick det...! så de funkar nu.

Tack för alla snabba svar btw