Permalänk
Medlem

Sony Vaio FW41E vs. Samsung R720 vs. ?

God dagens!

Är på gång och ska inhandla en ny bärbar dator och har kollat runt massor. Dock, i vanlig ordning, känns det bäst att kolla med SweC först innan jag fattar såna här beslut.

Jag har två alternativ än så länge som jag är relativt indifferent till:
Sony Vaio FW41E
Samsung R720
(Och ja, jag är medveten om att priserna är exkl. moms.)

Vilken av dessa tror ni är det bättre alternativet, om tanken är att den ska användas i så mycket som 5 år framöver?
Användningsområdet är framförallt det vanliga: Surfning, Office, Lyssna på musik, etc. Dock är två spel av yttersta vikt i framtiden: Starcraft 2 och Diablo 3.

Så, vet ni något om respektive dator som ni anser värt att dela med er av? Tycker ni att den ena är tydligt (eller åtminstone marginellt) bättre än den andra? Eller tycker ni att jag borde välja en annan dator helt och hållet?

Tack på förhand för svar!

Permalänk
Medlem

Lägger min röst på Vaio:n för att
- Det är en Vaio
- Blu-ray
- 800Mhz ram
- Lite smidigare format (3+1 cm)

Visa signatur

Asus X550J, Core i5-4200H, 8GB ram, GTX 850M 2GB gddr3, Windows 8.1 64-bit
LG Nexus 5 (Android 5 Lollipop)

Permalänk
Medlem

Skulle också satsat på vaion, främst för att jag tror att kvaliteten är bättre.

Permalänk

Vi har en likadan Vaio som du länkar till i familjen som funkar riktigt bra.
Den ända påpekningen är att skärmen kan vara lite seg när jag körde FPS på den, och att i solljus så blir det lite svårt att se.

Men annars en mycket fin maskin!

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!

Permalänk
Medlem

Tack för svaren!

Det lutar verkligen åt att det blir ett köp av Vaio:n. Det enda som oroar mig lite är att jag hört rykten som säger att Vaio-datorer över lag har en tendens att gå sönder? Någon som vet om det ligger något bakom det? Har ju som sagt tänkt ha datorn i uppemot 5 år och garantin är ju bara på 2 år.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jeopardy
Tack för svaren!

Det lutar verkligen åt att det blir ett köp av Vaio:n. Det enda som oroar mig lite är att jag hört rykten som säger att Vaio-datorer över lag har en tendens att gå sönder? Någon som vet om det ligger något bakom det? Har ju som sagt tänkt ha datorn i uppemot 5 år och garantin är ju bara på 2 år.

Tror att de flesta bärbara datorer har bara 1 års garanti. Men Vaio:n har ju 2 vilket säger mig att den bör ha bra kvalité.

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!