Apple rullar ut Iphone OS 3.1.2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tempel
Så begränsade du dig till smartphones som har vadå? 1% av marknaden och där har iPhone 10% dvs vi pratar om 1 promille samtidigt så ser du inga notiser om Blackberry som är dubbelt så stora inom samma segment. Ser du en massa om Symbian som ändå står för hälften av sålda nallar inom det segmentet?

Sen så är det om man nu skall se iPhone som dator eller relaterat då får man fan ta med alla mobiler som har möjlighet att surfa och köra tex javaapplikationer och då är iPhone fortfarande bara en marginalspelare.

Att jämföra med tillbehör som hörlurar eller saker som är ett måste om man nu inte sköter sin dator med brailleavläsare så är du ute på mycket tunn is.

Ja, det var väl ett datorforum så smartphones känns väl betydligt mer relevant än mobiltelefoner i allmänhet?

Sen så tror jag du är helt ute å cyklar i din prognos, och även om du skulle ha rätt, så är det ganska ointressant, för om vi tittar vi på nyförsäljning idag så tror jag Smartphones har en betydligt större marknadsandel och inom ett par år så tror jag en majoritet av alla nallar som säljs kommer att vara Smartphones.

Men det var du och inte jag som hade synpunkter, jag skulle tycka att en mobildel eller en mobil OS-del var högst aktuellt för Sweclockers. Dock förstår jag inte varför du drar upp Blackberry, jag känner ingen som är nöjd med dem och i Sverige/Europa så kan jag inte tänka mig att de skulle vara i närheten av Symbian/iPhone/Win Mobile marknadsmässigt..

Permalänk

Som jag upplever det så är iPhone den enda "Smartphonen" som nått ut till konsumentmarknaden och sen så är det väl den coolaste av apples saker just nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sonic1337
Som jag upplever det så är iPhone den enda "Smartphonen" som nått ut till konsumentmarknaden och sen så är det väl den coolaste av apples saker just nu.

jag har en Xperia och nu en iPhone 3Gs, skillnaden på användbarheten är fenomenal och det är inget gott betyg för X1;an.....

Permalänk
Medlem

Ahhhh. Och jag som trodde det verkligen VAR glapp i min home-button.