Acer återkallar överhettande Timeline

Permalänk
Melding Plague

Acer återkallar överhettande Timeline

Laptopjätten Acer har fått problem. Ett flertal modeller i företagets populära Timeline-serie lider av höga temperaturer.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Vad nu, har Acer insett att de lurar folk och säljer värdelöst skräp? Eller är det någon sorts stämning under grupptalan som ligger bakom?

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk

Ehm... kabeln till mikrofonen överhettas? Om man applicerar tryck på vänstersidan? Låter som att man har allvarligare problem än man vill påskina.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pingy
Vad nu, har Acer insett att de lurar folk och säljer värdelöst skräp? Eller är det någon sorts stämning under grupptalan som ligger bakom?

Vad är så dåligt med Acer? Min laptop är en Acer laptop och det är den bästa laptop jag haft. Fick den för ca 4000kr för 6 månader sedan och den fungerar perfekt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Ehm... kabeln till mikrofonen överhettas? Om man applicerar tryck på vänstersidan? Låter som att man har allvarligare problem än man vill påskina.

Kan ju va något att den mosas så isoleringen skavs bort osv.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Relik 📜

Timeline-serien är annars mycket välbyggd kan jag säga av egen erfarenhet.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

är ju inte direkt första gången Acer har problem med överhettning och liknande de har fan haft rätt stygga problem med sånt på tidigare modell-serier (ett antal år sen) där datorerna blev så varma att tangentborden smälte, var bland det bisarraste jag sett.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Kan ju va något att den mosas så isoleringen skavs bort osv.

Fast oavsett så är det rätt ynklig volt i mikrofonen så värmen kommer ju utifrån från någon närliggande komponent. Något som är så varmt att det deformerar kablarna.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apamedvapen
Vad är så dåligt med Acer? Min laptop är en Acer laptop och det är den bästa laptop jag haft. Fick den för ca 4000kr för 6 månader sedan och den fungerar perfekt.

Värdelös support, dåliga garantivillkor och flera fall av halvdana konstruktioner i min mening. Har förstahandserfarenhet genom jobb... Men mycket prestanda för pengarna ofta däremot.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av roxkz
Värdelös support, dåliga garantivillkor och flera fall av halvdana konstruktioner i min mening. Har förstahandserfarenhet genom jobb... Men mycket prestanda för pengarna ofta däremot.

Är detta något som är aktuellt idag eller tidigare erfarenhet. Har för mig att jag läste nånstans här på forumet om att Acers support var bra idag men helt värdelös förut

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maango
Är detta något som är aktuellt idag eller tidigare erfarenhet. Har för mig att jag läste nånstans här på forumet om att Acers support var bra idag men helt värdelös förut

Såvida de inte drastiskt gjort om hela sin hantering och bytt policys så gäller det än idag. Men det är min åsikt, finns säkerligen de som tycker tvärt om dock. Nu talar vi inte om Good Will ärenden som på forumet idag utan om rena support och garantifrågor.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk

helvete. De ville ha min 3810T. Jag använder den dagligen i mina studier, finns inte en chans att jag skickar den till dem mitt under en termin. De får fan jobba över julen för att fixa den isf. Sedan verkar det inte vara så farligt med mikrofonkabeln. Värre om typ batteriet kunde explodera.

Visa signatur

Dell XPS 9510, LG OLED48CX

Permalänk
Medlem

Acer och värmeproblem, det låter bekant sen förr.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apamedvapen
Vad är så dåligt med Acer? Min laptop är en Acer laptop och det är den bästa laptop jag haft. Fick den för ca 4000kr för 6 månader sedan och den fungerar perfekt.

Du får ha det så kul om 6 månader och 1 dag när garantin gått ut och datorn plötsligt inte startar längre

Förövrigt tror jag inte ett skit på snacket om mikrofonkabeln. En mikrofonkabel blir inte varm. Som någon sa, det handlar antagligen om allvarligare problem.

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pingy
Du får ha det så kul om 6 månader och 1 dag när garantin gått ut och datorn plötsligt inte startar längre

Förövrigt tror jag inte ett skit på snacket om mikrofonkabeln. En mikrofonkabel blir inte varm. Som någon sa, det handlar antagligen om allvarligare problem.

Sen när gav alla andra datortillverkare gudomlig service och bra garanti?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pingy
Vad nu, har Acer insett att de lurar folk och säljer värdelöst skräp? Eller är det någon sorts stämning under grupptalan som ligger bakom?

Hahaha... Acer tillverkar de bästa knädatorerna som finns enligt mig...Jag har haft flera olika märken..o Acer har visat att de fungerar bäst...

Bra att de tar ansvar och fixar till problemet för de som är drabbade..

Permalänk
Sötast

Mikronfon kabeln...... Pluggarna sitter till höger... och kabeln smälter om man trycker på vänster sida, hm? Jaja

Acer har ju alltid varit Acer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xhit
Sen när gav alla andra datortillverkare gudomlig service och bra garanti?

Jag har inte sagt att alla andra är jättebra. Men Acer är sämst av de sämsta. Deras datorer har dessutom en tendens att gå sönder ganska lagom till att garantin gått ut. Om det gått en enda dag utöver garantitiden så skiter Acer dig rakt i ansiktet och tar mer betalt för att fixa din dator än det kostar att köpa en ny.

Om du vill ha ett bra exempel kan vi titta på exempelvis Asus, som har två års garanti på ALLA sina maskiner samt bra mycket bättre byggkvalité, och dessutom lägre avgifter för moderkortsbyten etc utöver garantitiden.

Man får vad man betalar för, köp aldrig Acer.

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pingy
Jag har inte sagt att alla andra är jättebra. Men Acer är sämst av de sämsta. Deras datorer har dessutom en tendens att gå sönder ganska lagom till att garantin gått ut. Om det gått en enda dag utöver garantitiden så skiter Acer dig rakt i ansiktet och tar mer betalt för att fixa din dator än det kostar att köpa en ny.

Om du vill ha ett bra exempel kan vi titta på exempelvis Asus, som har två års garanti på ALLA sina maskiner samt bra mycket bättre byggkvalité, och dessutom lägre avgifter för moderkortsbyten etc utöver garantitiden.

Man får vad man betalar för, köp aldrig Acer.

Jag vet inte om det är olika på olika Acer-modeller men min Aspire 1362LC från 2004 har fungerat mycket bra för mig. Det enda var ett minne som jag själv hade uppgraderat som gick sönder och ett PC-Card nätverkskort som hade problem med drivrutiner. Originalkonfigurationen har alltså inte krånglat över huvud taget!

Mvh Johan

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pingy
Jag har inte sagt att alla andra är jättebra. Men Acer är sämst av de sämsta. Deras datorer har dessutom en tendens att gå sönder ganska lagom till att garantin gått ut. Om det gått en enda dag utöver garantitiden så skiter Acer dig rakt i ansiktet och tar mer betalt för att fixa din dator än det kostar att köpa en ny.

Om du vill ha ett bra exempel kan vi titta på exempelvis Asus, som har två års garanti på ALLA sina maskiner samt bra mycket bättre byggkvalité, och dessutom lägre avgifter för moderkortsbyten etc utöver garantitiden.

Man får vad man betalar för, köp aldrig Acer.

Jag har en Asus och två Acer laptops och jag upplever att båda mina Acer laptopar har bättre byggkvalité än min Asus. På min Asus har plasten kring skärmen släppt och CD-lasern i DVD läsaren är trasig så den spelar inte CD-skivor längre. På mina Acers har jag inget gått sönder än(ta i trä). Men eftersom båda dessa tillverkare släpper en uppsjö av modeller varje år så tror jag inte att man kan vara kategorisk när det gäller byggkvalité, utan det är nog mycket beroende på modell.

Garanti är något man får betala för, det råder det inget snack om och om man vill man ha riktig och bra garanti så säljer alla tillverkare extra garantipacket. Garanti är något som kostar tillverkarna så att ha valfri extra garanti istället för att pådriva ett högre utgångspris tycker jag är helt ok. Precis som man kan köpa drulleförsäkring på sina elektronikprylar, men jag skulle inte vilja att en sådan försäkring ingår i alla köp alla då jag inte vill betala ett högre pris för att betala andras oaktsamhet. Personligen betalar jag ett lägre pris och får kortare garanti, för mig har en laptop ändå en avskrivningstid på 2 år. Dessutom så är det flesta fel som uppstår efter ett år oftast p g a förslitning vilket garantin ändå inte täcker.