8800GTX BSOD crash (nvlddmkm.sys)

Permalänk
Inaktiv

8800GTX BSOD crash (nvlddmkm.sys)

Tjena

Jag har länge haft problem med mitt grafikkort. Händer endast när jag spelar något spel. Jag har dock insett att de är AA som gör att de kraschar efter 15 min spelande ungefär. Så fort jag har AA avstängt i vilket spel som funkar de galant. Men när jag sätter på AA så kraschar de. Har senaste drivrutinerna och har använt drive clean sweeper (eller va de heter).

Ej jag som tagit bilden men om ni vill ha exakt felkod kan jag ordna det. Här är i alla fall de som är fel. Nvlddmkm.sys . När felet händer så freezar allt i ca 5 sek sedan längst upp till vänster så börjar skärmen byta mellan 'Analog' och 'Monlog'(tror jag de är). 'Analog' är jag säker att de står.

Har precis städat min dator efter jag sett att den ligger på 68 grader celcius utan något spel igång. Nu ligger de på 58 grader celcius utan spel igång. Kan detta ha något att göra med de?

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

har nog blivit något hårdvarufel med ditt grafikkort tror jag. Eftersom du har testat med nya drivrutiner osv.. annars kunde det vara det felet. Blåskärmen klagar precis på grafikkortsdrivrutinerna.

Fast kanske inte är ditt nätagg som klarar av trycket när det blir belastat?
Vad har du för nått?

Permalänk
Hedersmedlem

Det låter inte som ett temperaturproblem, men testa att logga grafikkortstempen när du kör nåt tungt spel. Logga med GPU-Z eller RivaTuner.

Hur länge har du haft problemet? Började problemet efter du gjorde något/installerade något? Testat andra drivrutiner? Annat OS? Formaterat om?

Permalänk
Inaktiv

tack för replies!

Ja de känns nästan så. ett 540w nätaggregat så borde inte vara några problem va?

Okej är OPF dragon rising tungt nog? nog de tyngsta jag har installerat nu i alla fall.

Problemet har jag haft i 1 år men lämnade aldrig in den då problemet ibland försvunnit ett tag men sedan kommit tillbaka en längre tid och sedan försvunnit igen. Men nu när jag har förstått var problemet ligger så får jag ju de inte förutom när AA är på. Men de vill man ju kunna ha. Kan grafikkortet va paj eller? har ändå tänkt skaffa nytt