Permalänk
Medlem

Directx 10.1 4770

Hej, nu har jag äntligen köpt mitt grafikkort xfx 4770, jag laddade ner drivrutiner etc, men jag glömde ladda ner directx. jag sökte på google och hittade inget specielt.
Jag läste att det måste vara windows vista för directx 10 och jag har "Microsoft Windows XP Media Center Edition version 2002 service pack3"

och jag läste också att directx 10.1 finns bara i vista serive pack 1, kan jag inte fixa det från ati's hemsida eller nåt sånt.

snälla visa mig en länk där jag kan ladda ner directx 10 eller 10.1

Permalänk
Medlem

Du måste ha WVista för att DX10 ska stödjas

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS P5Q PRO, Q9550, CORSAIR H50, EAH4850 CF, 4GB RAM, WDC GP 2TB, CORSAIR 650W, FD Define R2
 MacBook Pro 13" Early 2015,  MacBook Air 13" Mid 2011

Permalänk
Medlem

Nej, du kan inte ha dx10 till xp. Du måste ha vista eller senare os för det. Sedan så laddar du inte ner dx10, det finns med i vista.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av quadpod
Du måste ha WVista för att DX10 ska stödjas

vad ska jag göra då...

Permalänk

jag hade DX10 som var "konverterat" till xp när vista kom men tröttnade fort då det inte funkade någe bra,så jag böt upp mig till vista ultimate,

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

Det enda du kan göra är att köpa vista eller windows 7 (vore smartare).

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

nu måste jag fixa vista...

Permalänk
Medlem

DirectX 10 och 11 funkar bara i Windows Vista och Windows 7.
Men tror också det går bra att installera DirectX 9.c i Windows XP och anväda det ihop med ditt grafikkort.

Men glöm Windows Vista och köp Windows 7 i stället det släpps nästa fredag.
Men innan dess kan du ju försöka hitta någonstans att ladda ner Windows 7 Release Candidate (RC) det ska gå använda gratis fram till Mars 2010.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av boldtaar
DirectX 10 och 11 funkar bara i Windows Vista och Windows 7.
Men tror också det går bra att installera DirectX 9.c i Windows XP och anväda det ihop med ditt grafikkort.

Men glöm Windows Vista och köp Windows 7 i stället det släpps nästa fredag.
Men innan dess kan du ju försöka hitta någonstans att ladda ner Windows 7 Release Candidate (RC) det ska gå använda gratis fram till Mars 2010.

tack! har du nån bra länk?

Permalänk
Avstängd

Exakt, vill du ha varning redan första månaden du är på sweclockers?

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Exakt, vill du ha varning redan första månaden du är på sweclockers?

jag ändrarde det!