City Bus Simulator 2010 - 15 Oktober

Permalänk

City Bus Simulator 2010 - 15 Oktober

Det tyska spelet City Bus Simulator 2010 kommer ut på engelska 15 Oktober, tycker detta spel verkar väldigt intressant. Dock är det bara intressant för mig om man kommer kunna använda ratt (G25), annars känns det rätt lamt

Engelskt Demo:
http://www.citybussimulator.com/index.php?id=257&L=1

Visa signatur

Intel 2500K | GPU? | MSI Z77A-GD45 | 8GB | Win 7 Pro 64

Permalänk

Finns en buss sim. Men den suger
Bus Driver

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk

Jag tycker dessa simulatorer verkar vara intressanta, men det jag stör mig på är att de gör en simulator för precis varenda sak och ofta tar bra betalt för varje.
Såsom på siba där de har mängder av olika, där tillverkaren ofta är densamma:
http://www.siba.se/Products/Section.aspx?id=990526

Så angående spelet city bus simulator 2010, så tänker jag testa spelet(demo), men betala 29.99euro för den tycker jag inte är värt. Hade det ingått spårvagn, tunnelbana, vanlig bil och lastbilskörning så, så troligen hade jag köpt det. (för upp till 500kr)

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Testade demot. Var vid några tillfällen underhållande, men annars fullt av buggar, felprogrammering och stavfel...

Permalänk
Medlem

Annars kan ni börja arbeta som bussförare, då får ni betalt samtidigt som ni kör. Dessutom blir realismen högre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mazk0
Annars kan ni börja arbeta som bussförare, då får ni betalt samtidigt som ni kör. Dessutom blir realismen högre.

Men då får man sparken när man sladdar i kurvorna så passagerarna skriker bara för att hinna med tidtabellen.

Bus Driver var ett rätt svårt spel om man ville ha bra poäng.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk

Har ni fått demot att funka med ratt?
Min G25 vägrar samarbeta med demot

Visa signatur

Intel 2500K | GPU? | MSI Z77A-GD45 | 8GB | Win 7 Pro 64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
Jag tycker dessa simulatorer verkar vara intressanta, men det jag stör mig på är att de gör en simulator för precis varenda sak och ofta tar bra betalt för varje.
Såsom på siba där de har mängder av olika, där tillverkaren ofta är densamma:
http://www.siba.se/Products/Section.aspx?id=990526

Så angående spelet city bus simulator 2010, så tänker jag testa spelet(demo), men betala 29.99euro för den tycker jag inte är värt. Hade det ingått spårvagn, tunnelbana, vanlig bil och lastbilskörning så, så troligen hade jag köpt det. (för upp till 500kr)

Alla de "simulatorerna" suger förutom Euro Truck och Trainz. Dock är 18 Wheels of Steel: American Long Haul bästa lastbilsspelet och Railworks bästa tågspelet.

Tror inte jag heller kommer köpa det, något jag gärna skulle vilja köpa vore ett tunnelbane spel/simulator i Sverige, alternativt buss. Skulle vara kul om man kunde köra busslinje 4 Södersjukhuset exempelvis

Visa signatur

Intel 2500K | GPU? | MSI Z77A-GD45 | 8GB | Win 7 Pro 64

Permalänk
Medlem

Man kan lätt modda spelet. Och G25:an går inte att köra i spelet. kolla deras forum!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zekehund
Man kan lätt modda spelet. Och G25:an går inte att köra i spelet. kolla deras forum!

Jo jag vet, men alltså ett "seriöst" inte random hus utan att det är ganska likt med Ringen och sånt

Visa signatur

Intel 2500K | GPU? | MSI Z77A-GD45 | 8GB | Win 7 Pro 64

Permalänk
Medlem

Hehe seriöst att hosta sitt speldemo på Megaupload

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av airhead
Hehe seriöst att hosta sitt speldemo på Megaupload

Haha jag reagerade också på det

Jag lyckas fan inte få ut den jävla rullstolsrampen!! BLIR GALEN, ändrar knappar och skit men det reagerar inte ?!!?
Tacksam för hjälp.

EDIT: Lyckades efter en ominstallation, men är det bara tre övningar sen slut? Trodde man fick köra en gång ute på gatorna iallafall

Visa signatur

Intel 2500K | GPU? | MSI Z77A-GD45 | 8GB | Win 7 Pro 64