Permalänk
Medlem

Directx 10 för WIN XP

Nu är det så att jag har köpt ett nytt grafikkort hd4770 och jag har inte windows vista eller 7 så jag har inte kunnat ladda ner directx 10, jag gjorde lite research och kom fram till fallingleafsystems som gör det möjligt för windows xp användare att ha directx 10

Jag laddade ner

http://rs389.rapidshare.com/files/163675688/DirectX10_RC2_Fix...

länken kommer från:
http://www.technospot.net/blogs/download/#dxxp "DirectX 10 RC2 Fix 3 Mirror"

jag laddade ner det och installerade allting, har jag directx 10 nu, filen är bara 4,5mb... och när jag kör dxdiag så står det directx 10.0 (4.10.00000.5515)

mi niid help pliz

Permalänk
Inaktiv

Jaha.

Exakt VAD är det du behöver hjälp med, för det sa du aldrig. Verkar ju som om allt funkar, vad är problemet?

Dessutom så lär nog inte Dx10 funka som en dröm i XP i vilket fall

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SprengdPanda
Jaha.

Exakt VAD är det du behöver hjälp med, för det sa du aldrig. Verkar ju som om allt funkar, vad är problemet?

Dessutom så lär nog inte Dx10 funka som en dröm i XP i vilket fall

min fråga är om allting stämmer, directx 10 4,5mb, kommer mina spel be awsomeness nu, kommer jag få bättre grafik i spelen
och vad är felet med windows XP

Permalänk
Medlem

Jag har svårt att tro att det fungerar i praktiken i spel... Då det senaste jag läste om det det där projektet var att de la ner då det helt enkelt inte gick... Men jag är inte insatt, är dock högst negativt inställd då DX10 är djupt inplementerat i Vista och Win7 som helhet.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Precis som SpregdPanda säger. Det kommer nog inte fungera något vidare i xp.
Om man har ett 4770 är det bättre att köra i DX9 i spel och få bättre fps istället, skulle jag tycka.

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mytos
Precis som SpregdPanda säger. Det kommer nog inte fungera något vidare i xp.
Om man har ett 4770 är det bättre att köra i DX9 i spel och få bättre fps istället, skulle jag tycka.

tar bort det om det inte funkar bra

Permalänk

Kärnan i XP är ju en helt annan än vad DX10 är byggd för. det ska inte fungera i praktiken och kommer inte göra det heller.

Permalänk

Frågetecknet uppfanns av en anledning. Man får anstränga sig lite grann för att läsa det du skriver nu. Om du hade varit spanjor hade det funkat att prata som du skriver för då stressas uttalet på slutet av frågemeningar. Antagligen är du inte det. I skriftspråk vore det trevligt om vi fick veta när du frågar något istället för att låta oss avgöra om du har problem med svensk meningsbyggnad eller knappkombinationen på tangentbordet.

On-topic? Nej, varför det? Allt har ju redan besvarats av ambitiösa Sweclockare.