Varför funkar inte leveldesign.nu ?

Permalänk

Varför funkar inte leveldesign.nu ?

När jag skulle gå in på leveldesign.nu kommer jag till en sida som säger att den är otillåten och blockad. Vad är fel?
Någon som vet?

Visa signatur

PC: Windows 10 Pro x64 | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX CODE | Intel i7 7700K 4.2 GHz | Crucial 2x8GB@2400MHz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC | Samsung 960 EVO 500GB | WD Red 2TB | Corsair TX650M 650W | Deepcool Tesseract ATX

Permalänk
Medlem

Det är la webbhotellet där sidan ligger man kommer till? Dom kanske glömde betala räkningen

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Vilket spel bygger du banor till?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Det är la webbhotellet där sidan ligger man kommer till? Dom kanske glömde betala räkningen

Jasså, så de kanske slutade ha råd att betala hemsidan och då så spärrade de dendär leveldesign.nu?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av paatrick
Vilket spel bygger du banor till?

HL2:ep1

Fast inte så märkvärdig bana. Men jag tänkte att den skulle vara lite mysig och läskig! Har lyckats lite grann faktiskt! min syster körde lite och hon blev lite skrämd..
oww!

Visa signatur

PC: Windows 10 Pro x64 | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX CODE | Intel i7 7700K 4.2 GHz | Crucial 2x8GB@2400MHz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC | Samsung 960 EVO 500GB | WD Red 2TB | Corsair TX650M 650W | Deepcool Tesseract ATX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -8-DEAMON-8-
Jasså, så de kanske slutade ha råd att betala hemsidan och då så spärrade de dendär leveldesign.nu?

Betalar man inte en räkning så brukar det resultera i att tjänsten slutar fungera, ja

Permalänk

Jaha, men så tråkit.
Nånn som vet hur man ska fråga de som hade leveldesign.nu? man kan ju inte hitta några mailadresser.

sidan kan ju bara inte försvinna ut ut i ingenting kan man tycka

Visa signatur

PC: Windows 10 Pro x64 | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX CODE | Intel i7 7700K 4.2 GHz | Crucial 2x8GB@2400MHz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC | Samsung 960 EVO 500GB | WD Red 2TB | Corsair TX650M 650W | Deepcool Tesseract ATX

Permalänk
Medlem

Dom har en irckanal på quakenet : #leveldesign har jag för mig den heter.. jag har inte varit där aktivt på några år, men jag har för mig att intresset för LD.NU sakta men säkert försvann när Xlator tog över ledningen, vilket är synd, det var en jävligt härlig sida som har lärt mig sjukt mycket inom HL-mapping.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk

Vem hade innan Xlator? Blev det dåligt när han tog över? varför då?

Visa signatur

PC: Windows 10 Pro x64 | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX CODE | Intel i7 7700K 4.2 GHz | Crucial 2x8GB@2400MHz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC | Samsung 960 EVO 500GB | WD Red 2TB | Corsair TX650M 650W | Deepcool Tesseract ATX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -8-DEAMON-8-
Vem hade innan Xlator? Blev det dåligt när han tog över? varför då?

Nu kommer jag inte ihåg vad han heter, det var något långt nick iaf och han avgick för att fokusera på andra saker i livet.
Efter det så sjönk väl bara intresset bland ledningen allteftersom tiden gick, någon konkret anledning vet jag inte om det finns..

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

hehe kanske jag ska ta över länken då, får massor med besök! fast med skräp innehåll.. vad det nu kan innehålla.

Visa signatur

EIZO FlexScan SX2761W 29" | ASUS Crosshair III Formula | AMD Phenom II X4 955 3.21Ghz | Corsair HX1000W | Corsair Dominator 6GB 1866 MHz DDR3 | PowerColor HD 2900 XT 1GB (CrossFire) | Western Digital VelociRaptor 300GB 10KRPM 16MB SATA | D-Link DNS-323 2TB http://www.aperture1337.com/

Permalänk

Nja ^^, men vi borde göra något. Be ägaren eller något att göra allt som var på hemsidan till en nedladdningsbar fil så man kan titta på allt hemma istället nu när det blev så dyrt för dem. Eller kan det vara så att allt är borta och dilitat som vissa kan råka ut för när de inte betalar sina räkningar?

Visa signatur

PC: Windows 10 Pro x64 | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX CODE | Intel i7 7700K 4.2 GHz | Crucial 2x8GB@2400MHz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC | Samsung 960 EVO 500GB | WD Red 2TB | Corsair TX650M 650W | Deepcool Tesseract ATX

Permalänk
Medlem

ja kan lätt tänka mig att ta över sidan om det finns fler som hjälper till med det ekonomiska!!

den sidan har nämligen hjälpt mig oxå en himla massa i mitt HL mappande, vore synd om den gick i graven.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om någon annan svensk mapping sida? Och om inte det finns, finns det nån på engelska?

Permalänk
Medlem

Vad jag fick veta från LevelDesign.nu's forummoderator så var inte ledningen lika intresserade att driva sidan vidare samt andra prioriteringar kom i deras liv som vidarestudier, arbete, relationer and so on.

Lite synd att sidan gick ner, jag hade kunnat tänka mig hjälpa till hålla sidan uppe dels ekonomiskt samt lite små praktiska saker som RSS från andra leveldesign siter, reklam/annonsintäkter, reklam hos spelutvecklare eller lämpliga universitet (fler besökare/mer trafik). Tanken har också slagit mig att ge betalt för färdigskrivna och välformulerade guider från/av erfarna besökare.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk

Men hur gör man för att ta över sidan igen och få den att fungera? Kan man fråga dem på något sätt? VAr är dom? Och var är sidan? Är den helt deletad eller finns hemsidans filer kvar tro?

Frågade du dem nu föresten?

Visa signatur

PC: Windows 10 Pro x64 | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX CODE | Intel i7 7700K 4.2 GHz | Crucial 2x8GB@2400MHz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC | Samsung 960 EVO 500GB | WD Red 2TB | Corsair TX650M 650W | Deepcool Tesseract ATX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -8-DEAMON-8-
Men hur gör man för att ta över sidan igen och få den att fungera? Kan man fråga dem på något sätt? VAr är dom? Och var är sidan? Är den helt deletad eller finns hemsidans filer kvar tro?

Frågade du dem nu föresten?

Jag har ingen vidare aning på hur man bäst och snabbast kan få upp den igen än att betala webbhotellet dem använde (eller använda ett annat), men jag antar att dem gjorde backup på allt ifall den skulle upp igen. Jag har dessvärre ingen direktkontakt med "chefen" där men jag har på bekantskapsvis kontakt då och då med forummoderatorn, informationen jag fick är dock lite utdaterad på ett par månader.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Men försök gärna att få tag på nån som kan trolla fram hemsidan igen, så slänger vi ut den på nätet igen. Hör gärna av dig till mig om du får tag på dom eller hemsidan. Jag har både webhotel å domäner till övers och har sysslat en hel del med hemsidor genom åren.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -8-DEAMON-8-
Men hur gör man för att ta över sidan igen och få den att fungera? Kan man fråga dem på något sätt? VAr är dom? Och var är sidan? Är den helt deletad eller finns hemsidans filer kvar tro?

Frågade du dem nu föresten?

Du kan gå in på deras irckanal #leveldesign @ quakenet och fråga någon av dom som har +v status, tex xlator, zyndrome, kobi etc.
Eller PMa xerent här på forumet och kolla, han kanske fortfarande har bra koll på dom grabbarna.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

Till dem som eventuellt är intresserade av att få igång LD igen, det är Xlator som ni ska försöka kontakta. Han har nämligen källfiler etc.

Sen är det som Twiggeh brist på intressen och en del ekonomi som gjorde att vi lät sidan slockna. Jag själv hade inte engagerat mig i över ett år.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

men men....nu är sidan tillbax igen i alla fall

Permalänk

Tänk om den försvinner snart!
nä, så får vi inte hoppas.

Forumet där verkar sova lite just nu...

Visa signatur

PC: Windows 10 Pro x64 | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX CODE | Intel i7 7700K 4.2 GHz | Crucial 2x8GB@2400MHz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC | Samsung 960 EVO 500GB | WD Red 2TB | Corsair TX650M 650W | Deepcool Tesseract ATX

Permalänk
Medlem

och nu är sidan nere igen, men ska tydligen vara på väg upp inomkort! frågan är bara när ? =/

Permalänk

Hmm, är det kanke för att HL2 börjar blir lite tråkigt och ingen kommer dit?
HL2 har gjort sitt?
Var sak har sin tid?

ånej isåfall...
hoppas det inte blir så...
vad tror ni?

Visa signatur

PC: Windows 10 Pro x64 | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX CODE | Intel i7 7700K 4.2 GHz | Crucial 2x8GB@2400MHz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC | Samsung 960 EVO 500GB | WD Red 2TB | Corsair TX650M 650W | Deepcool Tesseract ATX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -8-DEAMON-8-
Hmm, är det kanke för att HL2 börjar blir lite tråkigt och ingen kommer dit?
HL2 har gjort sitt?
Var sak har sin tid?

ånej isåfall...
hoppas det inte blir så...
vad tror ni?

Jag tror inte HL2 har gjort sitt, men Facepunch finns ju också om ni inte visste det.

Och tänkte bara tipsa om de här sidorna (Bäst för HL2 mapping tutorials!).
http://www.halfwit-2.com/
http://www.interlopers.net/
http://developer.valvesoftware.com/wiki/Main_Page

Permalänk
Medlem

Dom söker nu medarbetare på http://www.leveldesign.nu/

Permalänk

Det var ett tag sen det skrevs i tråden här.
Men jag funderar fortfarande på Leveldesign.nu ..!

Hur gick det för oss egentligen? Var det någon som fick tag i någon?

!!:
På WayBackMachine kan man hitta delar av hemsidan iallafall, fast i väldigt primitiv representation:
Här är forumet:
http://web.archive.org/web/20061024013406/http://www.leveldes...

Och här alla hemsidor!
http://wayback.archive.org/web/20060901000000*/http://levelde...

Visa signatur

PC: Windows 10 Pro x64 | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX CODE | Intel i7 7700K 4.2 GHz | Crucial 2x8GB@2400MHz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC | Samsung 960 EVO 500GB | WD Red 2TB | Corsair TX650M 650W | Deepcool Tesseract ATX