Crytek visar upp Cryengine 3

Permalänk
Melding Plague

Crytek visar upp Cryengine 3

Tyska Crytek demonstrerar Cryengine 3 med högupplöst video.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

heh... så snart kommer standardfrågan vara:
"klarar grafikkortet av cryengine3 på max inställningar?"

Permalänk
Medlem

Frågan är ju såklart;

Klarar Xbox 360 och PS3 ens i närheten av max inställningar?

Permalänk
Medlem

Såg grymt snyggt ut

Permalänk
Avstängd

Riktigt snyggt. Ser ut som de har lyckats med bra indoors miljöer också..

Men annars så hoppas jag det finns förbättringar även i AI-koden.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk

Ser ju helt sjukt ut! O.o

Men, jag ropar inte hej innan jag sett hur ett spel som använder motorn ser ut ingame...kommer ihåg hur "ingame"-filmerna från -06 såg ut när Crysis hypades.. Inte i närheten av slutresultatet.

Men motorn ser ju helt klart ut att ha potential, lite tråkigt bara att vi inte kommer kunna maxa den förren 2014 ^^

Visa signatur

Asus Sabertooth | i7 950 @ stock | Corsair H70 Schythe GT 1450 RPM PnP | XFX 6970 CrossfireX | 6 GB Corsair DDR3 @ 1600MHz | Corsair Force 120GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | 1 TB Lacie extern | Corsair HX 850W | Win 7 64-bit | Cooler Master HAF X |

Vill du vara säker på att få svar? Använd "citera"-knappen!

Permalänk
Medlem

Bara jag som längtar?

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1678850
| Phanteks P600S TG Vit | MSI Pro Z790-P WIFI | i5 13600K |
| be quiet! Pure Loop 360| RTX 4060 | Kingston 32GB DDR5 6000MHz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NUW4
Bara jag som längtar?

Haha, nää skulle inte tro det.. har fan båge här xD

Visa signatur

Asus Sabertooth | i7 950 @ stock | Corsair H70 Schythe GT 1450 RPM PnP | XFX 6970 CrossfireX | 6 GB Corsair DDR3 @ 1600MHz | Corsair Force 120GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | 1 TB Lacie extern | Corsair HX 850W | Win 7 64-bit | Cooler Master HAF X |

Vill du vara säker på att få svar? Använd "citera"-knappen!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av malici0us
Haha, nää skulle inte tro det.. har fan båge här xD

Menar't! Dom borde släppa nåt demo innehållande Cryengine 3!

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1678850
| Phanteks P600S TG Vit | MSI Pro Z790-P WIFI | i5 13600K |
| be quiet! Pure Loop 360| RTX 4060 | Kingston 32GB DDR5 6000MHz

Permalänk
Medlem

Blev lite besviken på crysis just för att far cry kändes så himla fritt, det kändes som att man kunde ta sig varsomhelst hursomhelst. Crysis blev som en korridorpangare i djungeln, hoppas att de lyckas få ihop det bättre den här gången.

Visa signatur

P182 | Asus Z170-A | i7 6700k | R9 290X | 2x8GB Corsair 2400MHz Cl14 | Intel 750 400MB | TBs of diskstorage

Permalänk
Medlem

Crysis är för mig endast ett dåligt optimerat spel som inte är särskilt roligt heller, ingen känsla när man skjuter fiender osv. Det ska ju vara "KABLAMO" så är huvet bortsprängt på gerillasoldaterna man möter, men icke i Crysis.

Själv så hoppas jag på ett Crysis som inte är så plastigt, och inte så uselt kodat.

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Ser riktigt najsigt ut med alla flashiga effekter och högupplösta texturer, dock tycker inte jag det når upp till offset engine-nivån.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nivv
Crysis är för mig endast ett dåligt optimerat spel som inte är särskilt roligt heller, ingen känsla när man skjuter fiender osv. Det ska ju vara "KABLAMO" så är huvet bortsprängt på gerillasoldaterna man möter, men icke i Crysis.

Själv så hoppas jag på ett Crysis som inte är så plastigt, och inte så uselt kodat.

håller med dig till 100%!
hoppas dom har lagt ner lite mer energi på en bättre kodning nu till CE3.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk

Rätt trist att det fortfarande finns folk som inte inser att Cryengine 3 är en nedbantad version av Cryengine 2 anpassat för PS3/360. Enligt Cevat Yerli kommer utvecklingen för nästa generations Cryengine, antagligen döpt till Cryengine 4, påbörjas 2010 och anpassas efter PlayStation 4/Xbox 3-releaserna (som antagligen släpps 2012).

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sthlmskille82
Rätt trist att det fortfarande finns folk som inte inser att Cryengine 3 är en nedbantad version av Cryengine 2 anpassat för PS3/360. Enligt Cevat Yerli kommer utvecklingen för nästa generations Cryengine, antagligen döpt till Cryengine 4, påbörjas 2010 och anpassas efter PlayStation 4/Xbox 3-releaserna (som antagligen släpps 2012).

Det där om att PS4 och nästa X-box skulle komma 2012 har jag väldigt svårt att tro. Skulle snarare gissa runt -14-15.

Permalänk
Medlem

Ser sjukt bra ut!

Dock så ju UE3 presentationen mycket bättre ut än spelen som använde motorn.

Visa signatur

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Avstängd

Bara att hoppas att Crytek tagit till sig av kritiken och inte slänger ut en spelmotor som är så löjligt dåligt optimerad som CryEngine 2 var...

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

Naturmiljöerna i början av videon var ju läskigt snygga. Nästan så jag inte tror att det är sant. Att det alltså är en renderad video.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Tycker det påminner väldigt mycket om Cryengine 2. Ser inte skillnad någonstans.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Ja, men största poängen med CryEngine 3 är att den snurrar på XBox 360 och PS3. Det kunde ju bara CryEngine 2 drömma om som knappt snurrar på en dubbelt så snabb PC. De lärde väl sig att det lönar sig inte att göra rena PC-shooters längre.

Visa signatur

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leedow
Naturmiljöerna i början av videon var ju läskigt snygga. Nästan så jag inte tror att det är sant. Att det alltså är en renderad video.

Jag tyckte den där gubben i mitten av filmen var ännu mycket mer läskigt verklig...

Men som någon sa ovan, tråkigt att det kommer dröja till typ 2014 tills man kan maxa ut inställningarna. Kolla system i sign. Det är vad jag har råd med nu, och mycket bättre förhållande mellan vad som finns på marknaden och vad jag har råd med lär det inte bli förrän jag gått ut skolan om fem år. :/

/joar.

Visa signatur

Lyssna till vad jag menar, inte vad jag säger!
|| Win11 x64 -- AMD Ryzen 7 3700x @ 3.6GHz -- Noctua NH-U14S -- Asus ROG Strix B450-F Gaming -- Zotac GeForce RTX 3070 Twin Edge OC -- Kingston HyperX Fury Black DDR4 2x16GB @3600MHz -- Samsung 970 EVO Plus 1TB M.2 SSD -- Corsair RM750x 2021 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sunray
Ja, men största poängen med CryEngine 3 är att den snurrar på XBox 360 och PS3. Det kunde ju bara CryEngine 2 drömma om som knappt snurrar på en dubbelt så snabb PC. De lärde väl sig att det lönar sig inte att göra rena PC-shooters längre.

Ska det vara så förb*nnat svårt att ordna både och? Antar det, men vad tusan, skilladen mellan hårdvaran och ett Xbox/PS är ju ändå inte SÅ stor i grunden...

Visa signatur

Lyssna till vad jag menar, inte vad jag säger!
|| Win11 x64 -- AMD Ryzen 7 3700x @ 3.6GHz -- Noctua NH-U14S -- Asus ROG Strix B450-F Gaming -- Zotac GeForce RTX 3070 Twin Edge OC -- Kingston HyperX Fury Black DDR4 2x16GB @3600MHz -- Samsung 970 EVO Plus 1TB M.2 SSD -- Corsair RM750x 2021 ||

Permalänk
Avstängd

Enligt fudzilla

Radeon HD 5870 X2 runs through CryEngine 3 like butter
http://www.fudzilla.com/content/view/15707/1/

Tror det kan mycket väl vara möjligt med tanke på att grafikkorten i 360 och PS3 är ganska så föråldrade idag.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Kräver det lika mycket som förra motorn är det ren skit enligt mig, körde Crysis cirka 2 timmar innan jag tröttna på just att spelet kräver för mycket. Men visst lyckas de optimera det så att flyter på de flesta datorer ok visst.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk

Vad kostar motorn?

Vore roligt om den var gratis för hobby användare, eller att mindre utvecklare kunde betala en % av intäckterna på spelet eller nått. Som ett alternativ till att köpa motorn.

Visa signatur

http://steamcommunity.com/id/SolidDread
AMD Phenom2 X4 940 @3.7GHz | XFX GeForce GTX 260+ 896MB PCIe | Corsair 4GB XMS-2 8500C5 |
Fraktfritt på Inet.se

Permalänk

hmm, såg inget om DX11 support, eller missade jag det i texterna som flög förbi?

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nivv
Crysis är för mig endast ett dåligt optimerat spel som inte är särskilt roligt heller, ingen känsla när man skjuter fiender osv. Det ska ju vara "KABLAMO" så är huvet bortsprängt på gerillasoldaterna man möter, men icke i Crysis.

Själv så hoppas jag på ett Crysis som inte är så plastigt, och inte så uselt kodat.

För det första bör du ha i åtanke att Crysis fortfarande är det i särklass snyggaste spelet på marknaden, nästan två år efter release. Spela det på högsta inställningar med allt ögongodis på, kanske även en läcker ToD-konfiguration och systemkraven är minst sagt befogade.

För det andra så är CryTek ett tyskt företag, vilket tyvärr kom att innebära hård censur vad gäller dödsanimationer i Crysis och Warhead tillika. Hade spelen varit utvecklade av en amerikansk studio eller dylikt, hade vi utan tvekan fått se smaskigare effekter i form av sönderdelning av kroppsdelar, och framförallt snyggare dödsanimationer, som ju i dagsläget är en av de få saker i spelen i fråga som lämnar en del att önska.

Permalänk

Tycker det är lite synd att så många ser Crysis höga systemkrav som ett problem i sig oberoende av den fullt legitima frågan om hur väloptimerat det är, vilket jag själv har svårt att säga något om.

Jag menar, det skadar väl inte om spelutvecklare slänger med överdrivet detaljerade modeller, extremt högupplösta texturer och avancerade effekter som ett tillval för dem som kan utnyttja dem, vare sig det är nu eller först i framtiden. Det gör ju bara att spelet inte åldras grafiskt lika fort men med tanke på all kritik CryTek fått kan jag tänka mig att många spelutvecklare nu drar sig för att göra sina egna spel lika skalbara vilket skulle vara synd.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mycel
För det andra så är CryTek ett tyskt företag, vilket tyvärr kom att innebära hård censur vad gäller dödsanimationer i Crysis och Warhead tillika.

Undrar om det verkligen har med det att göra med tanke på att Far Cry ju faktiskt hade dekaler på fienderna när man sköt dem, vilket jag blev förvånad att se hade försvunnit när jag provade Crysis.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Upset_Nerd
Undrar om det verkligen har med det att göra med tanke på att Far Cry ju faktiskt hade dekaler på fienderna när man sköt dem, vilket jag blev förvånad att se hade försvunnit när jag provade Crysis.

Av vad jag kunnat läsa mig till på diverse forum och dylikt, verkar detta vara den allmänna uppfattningen. Alltsomoftast skyller man på tysk lag när frågan om varför man slopat ragdoll-fysik på döda kroppar i spelen dyker upp. Jag håller emellertid med om att det kan tyckas märkligt i.o.m. kötthål-fenomenet i Far Cry.

EDIT: Ett utdrag från en av källorna kanske vore på sin plats;

Citat:

What really rattles my cage however is, why everyone else has to suffer because of one country's ignorant lawmakers and their biased political stances? That I just don't understand. Being in Germany sucks for developers, due to the fact that their games are being partially handicapped (if you will) because of those laws. Cevat Yerli has considered moving Crytek out of Germany as of recent (or if the situation deteriorates). It's a financially risky move, but ultimately necessary in my opinion.

Taget från inCrysis forum, i en tråd som berör ämnet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Kräver det lika mycket som förra motorn är det ren skit enligt mig, körde Crysis cirka 2 timmar innan jag tröttna på just att spelet kräver för mycket. Men visst lyckas de optimera det så att flyter på de flesta datorer ok visst.

Håll inte andan.
Sedan tycker jag det är lustigt att CryEngine 3 ser ut precis som CryEngine 2 skulle ha sett ut 2007.