Permalänk

8800gts (640mb)

Tänkte fråga: tror ni det är någon idé att försöka sälja detta kortet? Funderar på att köpa ett 5870 nu men känner att jag borde sälja av 8800GTS:an först isf.

Tänkte kanske 800kr?

Vad tror ni experter?

Permalänk
Medlem

Haha,

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=449923 , lite sämmre prestanda, dock mycket trevligare strömförbrukning.

Du ska vara överlycklig om du får ca 350-400kr för det. Men sen har vi i Sverige blocket.se och tradera, 2 sidor som lever på sloganen "Än är den siste idioten inte född", vilket stämmer då du säkerligen kan hitta någon som ger 800kr för ditt kort där.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Ja du kan sälja men 800 är nog ganska mycket för det iom att du kan få ett 9800gt, som presterar bättre än gts 640, för 1000 kr. (och varius AMDkort)

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem

Tror 8800gts 512 (som jag själv använder) går för 500, och presterar bättre. Rätta mig om jag har fel dock.

Permalänk

du får nog 300 för kortet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AkUs
Haha,

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=449923 , lite sämmre prestanda, dock mycket trevligare strömförbrukning.

Du ska vara överlycklig om du får ca 350-400kr för det. Men sen har vi i Sverige blocket.se och tradera, 2 sidor som lever på sloganen "Än är den siste idioten inte född", vilket stämmer då du säkerligen kan hitta någon som ger 800kr för ditt kort där.

MOHAHAHAHAH! jag sålde mitt albatron 8800gts 320mb utan kvitto, kartong mm(då den kom i datorn som köptes från datorbutiken.com)
men jag sålde det för 800kr sen köpte jag ett 4870 här på swec. för 900kr, man kan ju tjäna massa pengar på detta
ifall man inte har respekt för andra då men ibland är väll okej

Visa signatur

Intel Core i5 750 - Gigabyte UD3a-p55 - 2x2gb Corsair XMS3 1333Mhz - Sapphire HD5850 1gb - 2x W.D. Raptor 74gb Raid 0 - Zalman HP-750w - Fractal Design Define r2 Titanium

Permalänk

4-500 mer troligt

Permalänk
Medlem

jag fick 550kr för ett fd voltmoddat och hårt plågat 4670, utan kartong garanti eller nånting på tradera... det framgick även klart och tydligt på min auktionsbeskrivning vad jag utsatt kortet för.

Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Permalänk

köpte mitt 8800 ultra för 300kr,
200kr skulle jag max ge för ett 8800gts,

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite, eftersom man får så lite för ett 8800gts kan det ju vara bättre att ha kvar, men har man någon nytta av det om man ska köpa ett nytt? Kan man använda det till något i samma dator?

Visa signatur

Intel Core 2 Duo CPU . E6850 @ 3.00GHz . XFX 5770

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HoeMil87
Lånar tråden lite, eftersom man får så lite för ett 8800gts kan det ju vara bättre att ha kvar, men har man någon nytta av det om man ska köpa ett nytt? Kan man använda det till något i samma dator?

Om du tänker använda nVIDIA som nytt grafikkort så kan du ha kvar ditt GTS som dedikerat PhysX kort.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk

wtf har mitt 8800 GTS physx enabled? Det hade jag ingen aning om =D
Då kanske jag ska inhandla batman + ATi 5870 kort. Mumma! Tack för alla svarar.. men hur gör man om man ska använda 8800 till physx?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AkUs
Om du tänker använda nVIDIA som nytt grafikkort så kan du ha kvar ditt GTS som dedikerat PhysX kort.

Det går ju med ett ATI kort som vanligt grafikkort också.
http://www.sweclockers.com/nyhet/9929-nvidias_physx-sparr_kna...

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AkUs
Om du tänker använda nVIDIA som nytt grafikkort så kan du ha kvar ditt GTS som dedikerat PhysX kort.

Kan du förklara lite närmare hur det går till?

Visa signatur

Intel Core 2 Duo CPU . E6850 @ 3.00GHz . XFX 5770

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HoeMil87
Kan du förklara lite närmare hur det går till?

Krävs först att du har två skärmar om du vill kunna använda 8800gts kortet som Physx och ATI som Grafikkort.

Annars kan du ju skippa 8800gts helt och köra physx direkt på ATI kortet med den dära knäckta drivrutinen.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Krävs först att du har två skärmar om du vill kunna använda 8800gts kortet som Physx och ATI som Grafikkort.

Annars kan du ju skippa 8800gts helt och köra physx direkt på ATI kortet med den dära knäckta drivrutinen.

Du har nog missförstått allt.

Den knäckta drivrutinen ger dig möjligheten att köra ett nVIDIA kort som dedikerat PhysX när man har ATI kort som grafikkort, inte att PhysX på ett ATI kort. I dagsläget om du har ett ATI kort så i datorn så är det en softvaru spärr som gör att du inte kan köra nVIDIA kort som PhysX kort.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Fixa till kortet så det inte är skit på kylaren eller fingeravtryck. Sedan tar du ett par riktigt fina bilder på den och slänger upp på Tradera eller blocket. Sedan väntar du tills någon köper den för överpris.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AkUs
Du har nog missförstått allt.

Den knäckta drivrutinen ger dig möjligheten att köra ett nVIDIA kort som dedikerat PhysX när man har ATI kort som grafikkort, inte att PhysX på ett ATI kort. I dagsläget om du har ett ATI kort så i datorn så är det en softvaru spärr som gör att du inte kan köra nVIDIA kort som PhysX kort.

Har ett 8800gts 640.. och tänkte köpa mig ett nvidia 275 eller 260. Men kanske bättre att gå på dom senaste ati korten i samma prisklass.

Vad ger det att använda gts kortet som PhysX kort? vad är meningen (fråga)

Visa signatur

Intel Core 2 Duo CPU . E6850 @ 3.00GHz . XFX 5770

Permalänk
Medlem

Meningen med PhysX är att avlasta processorn från att beräkna fysik som t.ex. vart alla delar flyger i en explotion. Detta kräver dock stöd från spelet.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Aha okej.. nu hajar jag. Varför två skärmar?

Visa signatur

Intel Core 2 Duo CPU . E6850 @ 3.00GHz . XFX 5770

Permalänk

Ja, finns det någonstans där detta är vidareförklarat? Har bestämt mig för att spara mitt 8800GTS och kanske efter jul någon gång köpa ett Dx11 kort från ATi.

Har 2st PCI-Exp. platser/slots för graffekort på moderkortet så det finns plats. Hur mycket mer ström kräver detta? Behöver jag köpa ett nytt nätagg? Tror jag har ett 550W nu - tror ett 5870 kräver ca. 500W och ett 8800GTS ungefär lika?

Är det bara att stoppa in korten och sen köra? Har 2 skärmar så det är inget problem... jaja, känner mig tillsnurrad nu. xD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FredPeace

Har 2st PCI-Exp. platser/slots för graffekort på moderkortet så det finns plats. Hur mycket mer ström kräver detta? Behöver jag köpa ett nytt nätagg? Tror jag har ett 550W nu - tror ett 5870 kräver ca. 500W och ett 8800GTS ungefär lika?

...

Citat:

Amd.com

ATI Radeon™ HD 5870 System Requirements

500 Watt or greater power supply with two 75W 6-pin PCI Express® power connectors recommended (600 Watt and four 6-pin connectors for ATI CrossFireX™ technology in dual mode)

Nu drar ju inte 8800 lika mycket som 5870?
Men jag tror du behöver ett större psu.

Permalänk

Tror dom drar ungefär lika mycket, Hawkeye01. Tror också att jag behöver en feta PSU.

8800GTS var ju ett monster när det kom.. och 5870 drar förvånansvärt lite.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FredPeace
Tror dom drar ungefär lika mycket, Hawkeye01. Tror också att jag behöver en feta PSU.

8800GTS var ju ett monster när det kom.. och 5870 drar förvånansvärt lite.

750 W borde väl räcka?
Beror väl på hur många hdd's och fläktar du har.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AkUs
Du har nog missförstått allt.

Den knäckta drivrutinen ger dig möjligheten att köra ett nVIDIA kort som dedikerat PhysX när man har ATI kort som grafikkort, inte att PhysX på ett ATI kort. I dagsläget om du har ett ATI kort så i datorn så är det en softvaru spärr som gör att du inte kan köra nVIDIA kort som PhysX kort.

Googla upp det, alla nämner att man måste ha 2 skärmar inkopplad i antingen XP eller Win7.. Den ena till Nvidia och den andra till Ati kortet. För att windows ska kunna använda nvidia kortet till physx.

Varför kör man helt enkelt inte med physx grejjset direkt på ati kortet? 58xx lär ju fungera.. Mitt gamla 8800gt körde både physx och grafik i batman så.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Googla upp det, alla nämner att man måste ha 2 skärmar inkopplad i antingen XP eller Win7.. Den ena till Nvidia och den andra till Ati kortet. För att windows ska kunna använda nvidia kortet till physx.

Arnold Schwarzenegger som lyfter vikter på ena och Da'Vinci som målar tavlor på andra?

Om jag har en skärm med dubbla ingångar och kör picture in picture funkar det då?

Eller om jag kopplar en skärm till VHS?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Varför kör man helt enkelt inte med physx grejjset direkt på ati kortet? 58xx lär ju fungera.. Mitt gamla 8800gt körde både physx och grafik i batman så.

För 5870 har inte Physxklistermärket som är krav för att det ska fungera på ett grafikkort.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666

För 5870 har inte Physxklistermärket som är krav för att det ska fungera på ett grafikkort.

Fungerar ju på 3870 så varför ska det inte göra det på 4850, 70, 5850, 70?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

du kan ju inte köra physx på ett ATI kort oavsett drivis, snälla människor, det hela handlar om att med den knäckta drivisen kan man köra ATI för grafik och nVidia för physx.

Man undgår alltså nVidias ATI spärr och inte så man kan köra physX på ATI kort...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xyllian
du kan ju inte köra physx på ett ATI kort oavsett drivis, snälla människor, det hela handlar om att med den knäckta drivisen kan man köra ATI för grafik och nVidia för physx.

Man undgår alltså nVidias ATI spärr och inte så man kan köra physX på ATI kort...

Googla HD 3870 physx så får du se nåt annat..

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Fungerar ju på 3870 så varför ska det inte göra det på 4850, 70, 5850, 70?

Hela mitt inlägg var trolling måste jag erkänna.

Det krävs inte 2 skärmar för att nyttja Physx. Teoretiskt finns det ingen orsak varför det skulle behövas då Nvidia kortet aldrig kommer behöva rita upp en bild.

Om du tänker på Radeon 3870 Physx som fick 22'000marks i vantage så har vi inte sett röken av hacket som killen lovade.

Däremot vad alla snackar om idag är att köra ett Nvidia för Physx tillsammans med ett AMD för grafik.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken