PC-försäljningen ökar trots knapra tider

Permalänk
Melding Plague

PC-försäljningen ökar trots knapra tider

Den pågående finanskrisen har knappast gått någon obemärkt förbi. Denna har dock inte hämmat försäljningen av nya datorer enligt en preliminär rapport för tredje kvartalet.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Många som är arbetslösa och börjat plugga behöver en netbook

Permalänk
Medlem

Inte så konstigt finns nog ingen bättre investering än roligare dator till den som går hemma och har tråkigt

Av alla saker jag äger så är det nog datorn och bredbandet som jag allra sist skulle göra mig av med och då är nog frågan om det är värt o leva utan dem

Visa signatur

MB: Gigabyte Z690 Gaming X DDR4 | CPU: 13700K | RAM: DDR4-3200 64 GB
GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT Ultimate Xtreme WaterFo Skärm: Acer Predator 4K 27" XB273KGP
DYSLEKTIKER Kan innehålla spår av språkfel

Permalänk
Medlem

"Den amerikanska jätten Dell blev omkörda av HP under 2006 och har haft fortsatt dålig försäljning under detta år, vilket har petat ned dem på en tredjeplats med 12,8% av marknaden."

"På tredje och fjärdeplatserna ser vi Lenovo och Toshiba med 8,5% respektive 5% av marknaden."

Ligger Dell på tredjeplatsen eller var det 2006?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bater
"Den amerikanska jätten Dell blev omkörda av HP under 2006 och har haft fortsatt dålig försäljning under detta år, vilket har petat ned dem på en tredjeplats med 12,8% av marknaden."

"På tredje och fjärdeplatserna ser vi Lenovo och Toshiba med 8,5% respektive 5% av marknaden."

Ligger Dell på tredjeplatsen eller var det 2006?

I mina ögon förtjänar dom inte ens att vara på top 200... Men de lär ju ligga kvar på top 5 iallafall.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bater
"Den amerikanska jätten Dell blev omkörda av HP under 2006 och har haft fortsatt dålig försäljning under detta år, vilket har petat ned dem på en tredjeplats med 12,8% av marknaden."

"På tredje och fjärdeplatserna ser vi Lenovo och Toshiba med 8,5% respektive 5% av marknaden."

Ligger Dell på tredjeplatsen eller var det 2006?

Tryckfelsnisse var framme

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SprengdPanda
I mina ögon förtjänar dom inte ens att vara på top 200

Och varför inte det??

Enligt mej så är dell i en helt annan division o spelar när det kommer till kvalitet o support jämfört med hp o framför allt acer.Visst är dom dyrare men smakar det så kostar det

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av B00gieman
Många som är arbetslösa och börjat plugga behöver en netbook

+1

Offtopic: Tycker mest det är arbetsmarknaden som tagit stryk, avsaknaden av arbete blir ju som ovanstående nämnt. Mig veterligen verkar inte folk handla mindre alls.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tEan
Och varför inte det??

Enligt mej så är dell i en helt annan division o spelar när det kommer till kvalitet o support jämfört med hp o framför allt acer.Visst är dom dyrare men smakar det så kostar det

Dell är nog bättre än HP ja, men jag sa inte att HP förtjänade top 200 heller, nog mer top 300 där.

Egentligen ogillar jag alla datorföretag utom Alienware, ofta utan anledning. Det är nog mest Elgiganten, och andra elektronikföretags fel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SprengdPanda
Dell är nog bättre än HP ja, men jag sa inte att HP förtjänade top 200 heller, nog mer top 300 där.

Egentligen ogillar jag alla datorföretag utom Alienware, ofta utan anledning. Det är nog mest Elgiganten, och andra elektronikföretags fel.

Alienware ägs helt utav Dell

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

intresant att det går så dåligt för dell, av de tre lapptops jag har är 2 dell, dock är iofs den senaste hp, och dom andra är ett par år gammla

Permalänk

knapriga tider ^^,

Visa signatur

Allting går upp för mig när solen går ner.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Alienware ägs helt utav Dell

....

Nu känner man sig lagom dum också xD

Permalänk
Avstängd

Dell the dull from Hell

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Inget fel med Dell. Man får vad man betalar för helt enkelt!

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alibababert
intresant att det går så dåligt för dell, av de tre lapptops jag har är 2 dell, dock är iofs den senaste hp, och dom andra är ett par år gammla

Hehe du köpte två laptops från Dell och tror att alla andra gör det bara för det?

/Har också en Dell laptop. HP i jobbet.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av borz
Inget fel med Dell. Man får vad man betalar för helt enkelt!

alltså hell

Visa signatur

Asus: Bara vi har äkta USB 3.0 och SATA 6,0 Gbps
[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/w47khy.png[/img]

Permalänk
Medlem

yepp Dell is Hell!

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Medlem

Både jag och tjejen kör Dell... Jag ofrivilligt genom jobbet och tjejen för hon fick en Dell.... Sämre skit får man tyvärr leta efter... Varma och enormt mycket grafikfel och andra buggar...

Permalänk
SpelClockers

Lenovo..

Permalänk
Avstängd

Jämför supporten mellan HP och Dell, företag som använder sig av support väldigt ofta köper otroligt nog fler och fler HP datorer.

Vi hade en del Dell datorer på jobbet men dom slängdes i el-skroten och "high-end" HP dök upp på dom simplaste arbetsuppgifterna, liksom vem behöver en 2.2GHz dualcore för att stämpla in jobb?

Hur som helst, jag plockade med mig ett par stycken fullt fungerande Dell datorer med mig hem.

Jag som har en HP dator och är nöjd med den erkänner att HP har faktiskt dåligt konstruerade chassin, värme är nog inte det minsta problemet, fick NÄSTAN blåsor på fingrarna när jag tog på hårddiskarna.

EDIT: på en HP dator MÅSTE man formatera diskarna direkt och installera en ren windows utan deras mjukvara, annars ber man om problem.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Avstängd

Jag köpte lite datorstuff nu när man är arbetslös våga chansa å lev livet

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

Dell datorer samt supporten är det bästa man kan få tillsammans, inte många erbjuder dig byta delar själv om du är villig, dock ej stora delar som moderkort men det mesta, snacka om bra service, slippa skicka in den för minsta lilla dem felsöker helt och hållet med kunden via telefon, KEEP UP THE GOOD WORK DELL.

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem

Det är inte så konstigt att det går sämre för dell

För hade jag köpt dell som bärbar, för på den tiden var alla bärbara dyrare
Dell va även komkomfurigraberbar men inte så mycket dyrare
tex välja en skärm med bra upplösning då var dell inprinsip ensamma att erbjuda anat än 1024x768

Men i dag så kan du få en bra dator för 4-7000 med okej skärm
Dell har gått ner i pris men inte lika mycket som sina Konkurrenter

Dell har visserligen bättre support och servis, men få vill betala den extra premien.
Nyttan av att reparera uppgradera bärbara har försvunnit med prisnedgången man köper helt enkelt en ny istället och då lönar sig inte dells kvalitet

Visa signatur

MB: Gigabyte Z690 Gaming X DDR4 | CPU: 13700K | RAM: DDR4-3200 64 GB
GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT Ultimate Xtreme WaterFo Skärm: Acer Predator 4K 27" XB273KGP
DYSLEKTIKER Kan innehålla spår av språkfel