Hur kan man ändra menun i ubuntu och slippa ett annat problem!?

Permalänk
Medlem

Hur kan man ändra menun i ubuntu och slippa ett annat problem!?

Jag skulle vilja ha menu raden som i "Linux mint" eller som i "windows", att man bara har en "start" knapp längst ner i vänstra hörnet och klockan med andra ikoner på högra hörnet!??

Hur ändrar man det??

Vet att man kan flytta ner menu raden, men jag vill slippa "program", "platser" och "system" menuerna och bara ha en menu knapp!!

Använder ubuntu 9.04

Sen har jag även ett annat problem vid avstängning, datorn piper till och så ser man en massa" programmerings text" i en sekund innan avsluts processen startar! varför? (har försökt att installera om ubuntu flera gånger men med samma problem!!

Permalänk

Högerklicka och ta bort den du har nu från panelen, högerklicka, add to panel, main menu.
Då får du allt i samma knapp.

Visa signatur

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."

Permalänk
Medlem

Tack Kentroyal. löste det nu!

Är det någon som kan hjälpa mig att lösa mitt andra problem, med avstängningen av ubuntu!?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Papaz
Tack Kentroyal. löste det nu!

Är det någon som kan hjälpa mig att lösa mitt andra problem, med avstängningen av ubuntu!?

Det är nog inget fel. För mig piper det också alltid vid avstängning och sen ser man en del text ja.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

Re: Hur kan man ändra menun i ubuntu och slippa ett annat problem!?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Papaz
Sen har jag även ett annat problem vid avstängning, datorn piper till och så ser man en massa" programmerings text" i en sekund innan avsluts processen startar! varför? (har försökt att installera om ubuntu flera gånger men med samma problem!! [/B]

Detta problem har med Alsa att göra. Du kan enkelt stänga av det genom att göra det följade:

Öppna alsa-base filen i valfri editor. I mitt exempel öppnas det i Gedit.

Citat:

sudo gedit /etc/modprobe.d/alsa-base

Scrolla längst ner i filen och lägg till en ny rad med detta (bli inte förvånad ifall det finns inget i den. Om så är fallet så skapar du den):

Citat:

install pcspkr /bin/true

Starta sen om datorn och du kommer inte att ha någe mer pipande då du stänger av datorn.

EDIT:
Du kan också ersätta "menyknappen" med valfri bild. Själv använder jag mig utav denna
http://jump.fm/HJDWW
Mitt skrivbord ser ut som följer med ersatt menybild: