Vattenkylning till HD 5870 från Danger Den

Permalänk
Melding Plague

Vattenkylning till HD 5870 från Danger Den

Amerikanska Danger Den har precis färdigställt ett nytt vattenblock för AMD:s flaggskepp Radeon HD 5870.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Permalänk
Hedersmedlem

Passar ju bra eftersom 5870:na blir riktigt varma när de körs i CF.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Undrar vad det blir för temp med vattenkyckling och två 5870 på det ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

är det bara jag som tycker EK blocken är snyggare ?

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrMadMax
Undrar vad det blir för temp med vattenkyckling och två 5870 på det ?

Vattenkyckling

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moreempty
är det bara jag som tycker EK blocken är snyggare ?

Just för 5870'n som visas i artikeln så tycker jag du har helt rätt. EK gör riktigt fina block.

Vi får dock inte glömma vem som varit och är i toppklass, en av vattenkylningens fädrar: Danger Den!

Om jag skulle beskriva den största skillnaden mellan de två så är nog att Danger Den satsar på väldigt höra flöden och lågt motstånd, vilket EK sällan är utmärkande för.

/s

Visa signatur

2500k H2O, HD6950@6970

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrMadMax
Undrar vad det blir för temp med vattenkyckling och två 5870 på det ?

Haha... vattenkyckling^^ Skrattade så jag höll på dö! Klockrent:) Tycker dock EK blocket var snyggare...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shaglord
Just för 5870'n som visas i artikeln så tycker jag du har helt rätt. EK gör riktigt fina block.

Vi får dock inte glömma vem som varit och är i toppklass, en av vattenkylningens fädrar: Danger Den!

Om jag skulle beskriva den största skillnaden mellan de två så är nog att Danger Den satsar på väldigt höra flöden och lågt motstånd, vilket EK sällan är utmärkande för.

/s

Viktigt att tänka på är också att höga flöden inte alls är att likställa med bättre värmeupptagningsförmåga. Troligtvis har ett kopparrör mycket bättre flöde än vad ett vattenblock har men ett kopparrör har väldigt dålig värmeupptagningsförmåga pga att det är relativt lite koppar som vattnet är i kontakt med jämnfört med ett vattenblock.

Om EK eller Danger Den är bäst låter jag vara osagt men det är värt att tänka på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrMadMax
Undrar vad det blir för temp med vattenkyckling och två 5870 på det ?

Vattenkyckling kockan 13:37. Bryr mig inte om att jag är tredje personen att påpeka detta. Fakn epic! Skratta så jag höll på att dö...

Visa signatur

{{P180, p5k, q6600, 4x1GB ddr2 Dominator, Asus 8800gts 640MB, Raptor 150GB + randomdiskar},
{mbp e2011 13"},
{Asus 1005p},
{e2100, p5gz-mx, 2x2GB ddr2, 250GB}}

Permalänk
Medlem

Personligen föredrar jag EKs vattenkycklingsblock.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Inaktiv

Vattenkanalen går väldigt långt ifrån spänningsregulatorn på detta vattenblocket, och det är ingen stor kontaktyta mellan block och vatten där heller. Jag misstänker att regulatorerna kan komma att bli extremt varma med det upplägget.

Om vattenkanalen gått i en vidare slinga ut mot kortets bakände, helst rakt över regulatorerna hade det varit en stor fördel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LennyV
Vattenkanalen går väldigt långt ifrån spänningsregulatorn på detta vattenblocket, och det är ingen stor kontaktyta mellan block och vatten där heller. Jag misstänker att regulatorerna kan komma att bli extremt varma med det upplägget.

Om vattenkanalen gått i en vidare slinga ut mot kortets bakände, helst rakt över regulatorerna hade det varit en stor fördel.

Glöm att inte koppar leder värme väldigt bra, det kommer inte bli varmt så länge kopparplattan klarar av att hållas kall.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flipstah
Haha... vattenkyckling^^ Skrattade så jag höll på dö! Klockrent:) Tycker dock EK blocket var snyggare...

Hahaha => klockrent