Hjälp med att välja chassi!!!!

Permalänk
Medlem

Hjälp med att välja chassi!!!!

Tja behöver hjälp med att hitta rätt chassi.tänkte nog köpa nytt i jul.krav ska få plats med ett radeon ati 5870 ska va lätt att dra bra sladd dragning i det. det får inte gå på mer en 1000 kr.

Tack i förhand.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezer
Tja behöver hjälp med att hitta rätt chassi.tänkte nog köpa nytt i jul.krav ska få plats med ett radeon ati 5870 ska va lätt att dra bra sladd dragning i det. det får inte gå på mer en 1000 kr.

Tack i förhand.

Fractal Design Define R2?

Vet inte hur kabeldragningen är och så, men verkar vara ett JÄKLIGT nice chassi!

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

okej verkar rätt nice. jag glömde att det ska va tyst och att det ska va bra kylning

Permalänk
Medlem

Define R2 & Dominator är schyssta.

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezer
okej verkar rätt nice. jag glömde att det ska va tyst och att det ska va bra kylning

Jag var och hämtade mitt fractal design define R2 idag,jag har packat upp det och har börjat dra chassits usbkablar osv men kommer nog att flytta över mitt system i sign imorgon,just nu är jag för trött.Vad jag såg direkt är ju att det kryllar av bra hål/lösningar för kabeldragning under moderkortet:-))Ni får lite mer imorgon angående kylning osvidare när allt är klart,jag kanske slänger upp några bilder också när jag hårdtestat allt:)
MvH albanen..

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SAiKoU
Define R2 & Dominator är schyssta.

har sett på dominator den verkar jävligt nice bara jag får in mitt grafikkort så

Permalänk

ja 5870 får plats i dominator 690

Visa signatur

[cm Storm Trooper][GA-Z68X-UD5][8gb corsair Vengeance 1866mhz][Intel I7 2600K]
[corsair H100][Asus GTX 580 DcuII][corsair TX 850w]
[ HTPC.. nzxt duett][ GA-M720-US3][4gb a-data 800mhz][ athlon2 x3 455][ xfx hd 5770][LG b-ray][ corsair 400w]

Permalänk
Medlem

får nog bli ett dominator 690 om dom är bra är det non som kan rekommendera dom. dom va ju billiga också 750 kr typ är det lätt att dra sladar i det?

Permalänk
Medlem

dominator 690 lär inte vara så tyst dock (massor av hål som läcker ljud), R2 har ljudisolerat alla oanvända fläkthål från fabrik.

Permalänk

nja dom är inte så tysta, kabeldragningar är ok, sett till priset är mycket chassi

Visa signatur

[cm Storm Trooper][GA-Z68X-UD5][8gb corsair Vengeance 1866mhz][Intel I7 2600K]
[corsair H100][Asus GTX 580 DcuII][corsair TX 850w]
[ HTPC.. nzxt duett][ GA-M720-US3][4gb a-data 800mhz][ athlon2 x3 455][ xfx hd 5770][LG b-ray][ corsair 400w]

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezer
okej verkar rätt nice. jag glömde att det ska va tyst och att det ska va bra kylning

lycka till med en maxbudget på 1000 spänn

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

define r2 verkar också rätt nice non som kan rekommendera den

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezer
define r2 verkar också rätt nice non som kan rekommendera den

Vad menar du? Det är ju redan flera som gjort det.

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezer
define r2 verkar också rätt nice non som kan rekommendera den

SweClockers själva rekommenderade den väl i sin recension..?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezer
får nog bli ett dominator 690 om dom är bra är det non som kan rekommendera dom. dom va ju billiga också 750 kr typ är det lätt att dra sladar i det?

Kan rekommendera det...dra kabblar är lätt...dock tror jag att R2 är ett mycket bättre, lättarbetat tyst chassi^^

Visa signatur

-Sir, we are surrounded -Excellent, we can attack in any direction
Amd 2500+, 1gb, 500gb http://www.sweclockers.com/album/?id=4244

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för all hjälp har nog bestämt mig till jul.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezer
Tack så mycket för all hjälp har nog bestämt mig till jul.

Haha det låter som en diss xD
fractal design r2 ftw

Permalänk
Medlem

Har bestämt mig nu det blir ett Fractal Design Define R2 om jag inte hittar not annat innan jul

Permalänk

kolla på k-62 också:) Men Define R2 e bra!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Medlem

får jag plats med ett radeon ati hd 5870 i k-62 och kan non som har en rekommendera den