xbox 360 hårddisk kopiering

Permalänk
Medlem

xbox 360 hårddisk kopiering

Hej. Undrar hur man kopierar över innehållet på Xbox 360 hårddisken till sin PC eller direkt till en annan Xbx360 hårddisk. Någon som vet?

//Erik

Permalänk
Medlem

ända du kan göra är att flytta över hdd matrialet till en annan xbox 360 hdd, alt. så kan du flytta över dina sparfiler till minneskort

Permalänk
Medlem

Hur gör man det då?

//Erik

Permalänk
Medlem

om du köper en 120gb's xbox disk får du med överförings kabeln, annars får man ringa supporten så får man den hemskickad.

Permalänk
Medlem

Väcker denna "gamla" tråden

Köpte nyligen en 120GB hårddisk men var ett billigt pack där det inte följde med något "transfer kit"

Undrar om det finns någon som har detta och skulle kunna tänka sig att låna ut det till mig?
Betalar givetvis frakt + eventuellt extra som tack för besväret, skickar tillbaka den sedan efter användning

Skicka gärna ett PM om någon skulle kunna tänkas ställa upp

Mvh

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem

Kontakta microsoft så får du en hemskickad gratis.

Permalänk

Det går dessutom utmärkt att kopiera innehållet på disken till en PC med xplorer 360.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

Jo, såg formuläret man kunde skicka in till Microsoft i Storbritannien men verkade bara vara för dom som köpt en Elite eftersom man var tvungen att ange serienumret

Synd att man inte kan använda ett vanligt flashminne

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cope
Väcker denna "gamla" tråden

Köpte nyligen en 120GB hårddisk men var ett billigt pack där det inte följde med något "transfer kit"

Undrar om det finns någon som har detta och skulle kunna tänka sig att låna ut det till mig?
Betalar givetvis frakt + eventuellt extra som tack för besväret, skickar tillbaka den sedan efter användning

Skicka gärna ett PM om någon skulle kunna tänkas ställa upp

Mvh

Bara så du vet så fungerar kabeln fungerar bara en gång!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
Bara så du vet så fungerar kabeln fungerar bara en gång!

hur menar du nu?

för om du menar att överföringskittet kopiera data från en disk till en annan med 360'n så har du grundligt fel, har använt mitt ett flertal ggr

/Daniel

Permalänk

Det är supporten som sprider denna felaktiga information. Självklart går inte kabeln sönder / är förbrukad efter en användning men innehållet på den disk man överför _från_ försvinner och därför kan man bara göra överföringen från _den_ disken en gång. Supporten tror dock att det sitter nåt i kabeln som reglerar att man bara kan använda den en gång hahaha.. har själv hört dem säga det.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk

snälla

skulle verkligen behöva hjälp av någon kunnig, msn??

Hör av dig snälla

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Det är supporten som sprider denna felaktiga information. Självklart går inte kabeln sönder / är förbrukad efter en användning men innehållet på den disk man överför _från_ försvinner och därför kan man bara göra överföringen från _den_ disken en gång. Supporten tror dock att det sitter nåt i kabeln som reglerar att man bara kan använda den en gång hahaha.. har själv hört dem säga det.

Jaså
Aldrig pratat med supporten själv utan bara läst att man bara kan kopiera en gång. Det uppfattade jag som att efter man överfört allt från den gamla hårddisken till den nya så raderar programmet i skivan befintliga filer som finns på den gamla

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk

ingen som kan hjälpa mig??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sharadkingboy
ingen som kan hjälpa mig??

med?

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk

får inte rätt på min hårddisk till min xbox360. tror jag formaterat den fel i datorn och nu så går den inte och hitta i xbox360, idiot som man är...... så nu skulle jag behöva hjälp så att jag kan återställa struktur så jag kan hitta den på xbox360 och det är en 120gb äkta hitachi hårddisk.

har du msn kanske kan hjälpa mig där?

Permalänk

Den är körd om du formatterat den i PC:n. Den har unika nycklar som krävs för att xboxen ska acceptera den som du nu har formaterat bort. Tyvärr

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

Enligt vad jag sett på youtube så kan man ju fixa så en vanlig hårddisk man köper att fungera till xbox 360. Sök lite på youtube så kanske du hittar en lösning. Mer än såhär får jag nog ej berätta, För annars kommer nog en liten moderator och låser tråden

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Jag har precis pratat med MS supporten och dom säger fortfarande att tansferkabeln bara kan användas en gång och jag måste köpa en ny kabel för €18. Den nya kabeln kan dock användas flera ggr. Hur fan dom lyckas tillverka en kabeln som bara funkar en gång övergår mitt förstånd. Det måste ligga i programvaran.

Så här är det för mig. Jag har köprt en Elite för att ersätta min gamla Premium. I min gamla premium har jag tidigare satt i en 120GB disk. Jag vill nu kopiera den gamla 120GB:arn till Elite disken. Jag vill ha rätt färg på disken. Annars är det ju bara att flytta. Det vet jag.

Jag har satt i gamla 120GB:arn i Eliten. Jag ansluter nya disken med transferkabeln och startar överföringsprogrammet. Då kommer det upp ett meddelandet att jag måste sätta i orginal 20GB's disken. Vad är det j*vl* crap?

Någon som har en idé hur man ska komma runt detta? Finns det ny version av transferprogramvaran man kan använda?

Visa signatur

Gaming: MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI, Intel Core i9 12900KF
, Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengeance LPX
, ASUS TUF GeForce RTX 3080 Ti OC 12GB Gaming
, Samsung SpinPoint F1 1TB, Cooler Master HAF 932 Big Tower, XFX ProSeries Black Edition 1250W, 2 x HP ZR24W, 1 x HP ZR2440W, Crucial m4 SSD 128GB, HP Reverb G2
HTPC: Streacom FC5B Evo, Gigabyte GA-Z77MX-D3H, Intel i3-3225, Corsair XMS3 1600MHz 8GB, Crucial V4 SSD 256GB, Sony Optiarc BC-5650H-01

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bullit1968
Jag har precis pratat med MS supporten och dom säger fortfarande att tansferkabeln bara kan användas en gång och jag måste köpa en ny kabel för €18. Den nya kabeln kan dock användas flera ggr. Hur fan dom lyckas tillverka en kabeln som bara funkar en gång övergår mitt förstånd. Det måste ligga i programvaran.

Så här är det för mig. Jag har köprt en Elite för att ersätta min gamla Premium. I min gamla premium har jag tidigare satt i en 120GB disk. Jag vill nu kopiera den gamla 120GB:arn till Elite disken. Jag vill ha rätt färg på disken. Annars är det ju bara att flytta. Det vet jag.

Jag har satt i gamla 120GB:arn i Eliten. Jag ansluter nya disken med transferkabeln och startar överföringsprogrammet. Då kommer det upp ett meddelandet att jag måste sätta i orginal 20GB's disken. Vad är det j*vl* crap?

Någon som har en idé hur man ska komma runt detta? Finns det ny version av transferprogramvaran man kan använda?

Var ett tag sen nu men ska man inte ha den nya disken på konsolen medan man kopplar den gamla via usb?
Har inte instruktionerna här så jag kan minnas fel.

Jag hoppas då verkligen att Microsoft inte gjort så man endast kan kopiera från en 20GB.

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bullit1968
Jag har precis pratat med MS supporten och dom säger fortfarande att tansferkabeln bara kan användas en gång och jag måste köpa en ny kabel för €18. Den nya kabeln kan dock användas flera ggr. Hur fan dom lyckas tillverka en kabeln som bara funkar en gång övergår mitt förstånd. Det måste ligga i programvaran.

lögn lögn lögn

/Daniel