Hjälp med migrering jomla 1.0x till senaste version

Permalänk
Medlem

Hjälp med migrering jomla 1.0x till senaste version

* Borttaget enl. §9 *

Permalänk
Medlem

Gör backup på allt och försök dig på en migrering enligt guide så har du inget att förlora förutom tid.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Murer
Gör backup på allt och försök dig på en migrering enligt guide så har du inget att förlora förutom tid.

Om jag tar backup och lägger över den på ett annat konto i loopia, räcker det med att ändra i config filen för att anropen mot databasen skall bli rätt?

Tänkte att man kan ju testa en migrering där och funkar det gör jag lika på ordinarie webhotellkonto, eller flyttar över det migrerade innehållet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evertwes
Om jag tar backup och lägger över den på ett annat konto i loopia, räcker det med att ändra i config filen för att anropen mot databasen skall bli rätt?

Tänkte att man kan ju testa en migrering där och funkar det gör jag lika på ordinarie webhotellkonto, eller flyttar över det migrerade innehållet

Backup är simpelt; gör en databasdump med myPhpAdmin eller vad nu Loopia använder för databasverktyg, och ladda ner hela katalogstrukturen med en bra FTP-klient. Om något skulle gå snett i uppgraderingen kan du bara rensa allt på webbhotellet och importera din databas samt ladda upp de gamla filerna igen.
Men du kanske är beroende av att sidan ligger uppe under hela processen..

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Hedersmedlem

* Tråd låst *

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.