Permalänk
Medlem

Lära sig CAD?

Hej alla vänliga själar!

Det är så att jag på mitt nya jobb ska arbeta och utbildas inom CAD-hantering och jag skulle gärna vilja komma igång med det nu i förväg.

Hur går jag tillväga för att lära mig det som bäst? Finns det några tutorials online eller integrerat i något program som man kan börja med eller ska man satsa på någon "CAD for dummies"-handbok?

Jag är ganska bortkommen då jag bara vet vad det handlar om, men inte ett dugg vet jag om programmen.

Jag hoppas någon kan klargöra detta moln av förvirring åt mig

mvh
Lukas

ps. ursäkta om det blev postat i fel forum. Jag kunde inte hitta något mer lämpligt ställe att posta i

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Hej. jag har pillat lite med cad på skolan.
Några frågor:
Ska du rita i 2d eller 3d?
Är det animeringar/ritningar/modeller du ska göra?
Vet du vilket program du ska jobba i?

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arowe17
Hej. jag har pillat lite med cad på skolan.
Några frågor:
Ska du rita i 2d eller 3d?
Är det animeringar/ritningar/modeller du ska göra?
Vet du vilket program du ska jobba i?

Okej

Jag ska förmodligen arbeta med både 2d och 3d och det kommer för det mesta bli ritningar. Vilket program jag ska köra med vet jag inte än men jag tänkte om det kanske fanns något gemensamt hos alla CAD-program som man ändå måste lära sig?

Tack för svaret!

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deathdancer
Okej

Jag ska förmodligen arbeta med både 2d och 3d och det kommer för det mesta bli ritningar. Vilket program jag ska köra med vet jag inte än men jag tänkte om det kanske fanns något gemensamt hos alla CAD-program som man ändå måste lära sig?

Tack för svaret!

Jo alla cad program liknar ju varandra. Men jag kan ju rekomendera att du testar SolidWorks och kanske ProEngeneer(osäker på stavningen). SolidWorks är ett väldigt utbrett program bland företagen. Kolla om du kan få tag i nått av de^^ programen. Annars så borde du kunna kolla på youtube för lite tutorials.

Visa signatur

HTPC