Bärbar dator med 3D-skärm från Asus

Permalänk
Melding Plague

Bärbar dator med 3D-skärm från Asus

Den taiwanesiska datorjätten Asus tar 3D-tekniken till den bärbara marknaden.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Priset kommer vara glädjedödaren Nr.1.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Intressant, kul att se vad prislappen hamnar på.

Permalänk
Medlem

Intressant även att se hur pass bra/dåligt en mobil grafiklösning kommer prestera med 3d-funktionen aktiverad.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo
Priset kommer vara glädjedödaren Nr.1.

x2

Visa signatur

Lyssna till vad jag menar, inte vad jag säger!
|| Win11 x64 -- AMD Ryzen 7 3700x @ 3.6GHz -- Noctua NH-U14S -- Asus ROG Strix B450-F Gaming -- Zotac GeForce RTX 3070 Twin Edge OC -- Kingston HyperX Fury Black DDR4 2x16GB @3600MHz -- Samsung 970 EVO Plus 1TB M.2 SSD -- Corsair RM750x 2021 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo
Priset kommer vara glädjedödaren Nr.1.

Ja tyvärr blir det nog så.
Mycket intressant dator annars.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk

Mycket intressant dator, men priset som sagt...

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Medlem

Och värmen är glädjedödare nr 2 (även om det är samma som i alla g51or)
seriöst grafikkortet blir över 90 grader vid hård gaming.

Modellen är ökänd för att vara alldeles för varm, tro mig, sitter vid en just nu.

Permalänk

om det är någonting Asus / Acer / alienware (dell) kan så är det att sätta saftiga prislappar dock är det väl de man får betala om man vill ha ett bärbart(?) spelmonster

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dracyr
Och värmen är glädjedödare nr 2 (även om det är samma som i alla g51or)
seriöst grafikkortet blir över 90 grader vid hård gaming.

Modellen är ökänd för att vara alldeles för varm, tro mig, sitter vid en just nu.

Tur att det är vinter, då är det att sitta vid ett bord där man har öppnat fönstret.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför dem ska tillverka den i en begränsad upplaga.
Förutom skärmen så är där ju inget direkt speciellt med den.
Men kommer den hitta hit till ett vettigt pris så ska jag ha en.

Permalänk
Medlem

chansar på 40K

Permalänk
Medlem

Så sjukt mycket pengar högpresterande laptops kostar, inte värt att investera i om man inte rör sig väldigt mycket och behöver prestanda på flygande fot.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo
Tur att det är vinter, då är det att sitta vid ett bord där man har öppnat fönstret.

annars sätt fast ett snöre och dra datorn efter dig.
Du slipper skyffla bort snön från garageinfarten.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Før att det ska vara vært så behøver væl datorn pumpa ut minst 120fps, før att dra full nytta av de 120hz som skærmen har. Men håller verkligen de specifikationerna speciellt længe då? :/

Visa signatur

http://www.solliefoto.se - En hobbyfotografs hem - Datorsystem:
Många, har tappat räkningen....

Permalänk
Medlem

Du kan spela i 1fps om du så vill, fps har inget med 3D och uppdateringsfrekvensen på skärmen att göra, skärmen behöver dock hastigheten för 3D funktionen. Tror för övrigt att 60 d.v.s. 120 / 2 är max FPS som kan visas av skärmen, dock inte säker då jag inte har extremt bra koll på hur just denna 3d teknik funkar.

Visa signatur

För länge sedan hade jag tydligen: Mac Book Pro 13" & Athlon 64 X2 4200+, Asus A8N32-SLI Deluxe, Corsair 3GB TwinX DDR 400, 2x Raid 0 Seagate Barracuda 160GB:s SATA, GeCube Radeon x1900xt , Nec ND-3500, Audigy2 Platinum, Cooler Master ATC-201 m.m.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gerthoi
Du kan spela i 1fps om du så vill, fps har inget med 3D och uppdateringsfrekvensen på skärmen att göra, skärmen behöver dock hastigheten för 3D funktionen. Tror för övrigt att 60 d.v.s. 120 / 2 är max FPS som kan visas av skärmen, dock inte säker då jag inte har extremt bra koll på hur just denna 3d teknik funkar.

Du måste rendera 120 bilder per sekund för att få 60 visuella bilder att titta på.
Ska vara något sånt.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666
Du måste rendera 120 bilder per sekund för att få 60 visuella bilder att titta på.
Ska vara något sånt.

Precis. Datorn behöver alltså spotta ur sig 60fps för att komma upp i spelbara 30fps. Lycka till!

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aniron
Precis. Datorn behöver alltså spotta ur sig 60fps för att komma upp i spelbara 30fps. Lycka till!

Kommer funka för dom som kör CSS och CS 1.6 typ.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]