SweClockers besöker Captech Expo

Permalänk
Melding Plague

SweClockers besöker Captech Expo

Distributören Captech samlade svenska återförsäljare för mässa i Göteborg med representanter från alla delar av datorbranschen. SweClockers rapporterar från mässgolvet.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Skulle vart kul att vara där

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem

Coolt. men Stiga på sidan 3? Gräsklippare?

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Uibi
Coolt. men Stiga på sidan 3? Gräsklippare?

skulle precis fråga samma sak ^^ vad gör stiga kartongen på mässan?

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Uibi
Coolt. men Stiga på sidan 3? Gräsklippare?

Står på kartongen att det är ett hockeyspel. ^^

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

Öppet för allmänheten också eller ?

Permalänk
Medlem

Läser att Gigabyte ska lägga till USB 3.0 och SATA 6,0 Gbps på deras P55-brädor. Finns det något datum för detta?

Permalänk

Synd att få mässor är öppna för almänheten men iofs så inriktar de väl sig inte redigt till os konsumenter. istället till återförsäljare mm.

Synd man inte visste något tidigare!

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Tyckte inte att det var särskilt mycket intressant på denna mässa. Mer intressant var Mikael Nyströms seminarie om Windows 7 som hölls i samband med Captech Expo.

Permalänk
Medlem

Det där är inte den nya deathadder musen eller? Ser väldigt annorlunda ut i form. Som jag förstått är det samma skal men ny sensor bara.

Permalänk
Medlem

Lite roligt att razor använder sig av Spotify

Permalänk
Medlem

Välkomna till nästa mässa i samband med Dreamhack i Jönköping.

Missa inte att besöka Karpen som finns på DH.

www.karpen.se

Visa signatur

Prylgalen
Karpen Medlem

Permalänk
Hedersmedlem

Jag tyckte att XFX hade utdaterade grafikkort på första bilden men på andra såg det bättre ut

Citat:

Nästa evenemang på schemat är Dreamhack Winter som pågår den 26–29 november på Elmia i Jönköping. Här har även allmänheten möjlighet att hälsa på utställarna och klämma på de senaste prylarna i hårdvaruvärlden. Vi ses där!

Just det vi ses där

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Hehe, lite OT men kolla snubben till höger på den här bilden:
http://www.sweclockers.com/imagebank/200910/Fractal001.jpg
Jag tror jag vet vad han tänker...

"Fan vad han snackar. Hrmm, jag undrar hur fort kan jag kväva mig själv med den där strömkabeln där?"

/s

Visa signatur

2500k H2O, HD6950@6970

Permalänk
Medlem

varför görs det inga såna mässor i stockholm?

Visa signatur

يارَبْ إذا أسَأت إلى الناس فَاعْطِني شجَاعَة الإعتذار وإذا أسَاء لي النَّاس فاعْطِنْي شجَاعَة العَفْوَ وَعَلّمنْي أنْ التسَامح هَو أكْبَر مَراتب القوّة وَأنّ حبّ الإنتقام هَو أولْ مَظاهِر الضعْف

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shaglord
Hehe, lite OT men kolla snubben till höger på den här bilden:
http://www.sweclockers.com/imagebank/200910/Fractal001.jpg
Jag tror jag vet vad han tänker...

"Fan vad han snackar. Hrmm, jag undrar hur fort kan jag kväva mig själv med den där strömkabeln där?"

/s

Hehe, visst är det så

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Synd att det vart så långt borta.

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Huddit
Det där är inte den nya deathadder musen eller? Ser väldigt annorlunda ut i form. Som jag förstått är det samma skal men ny sensor bara.

Skulle tro att det är en Lachesis

Men vad e det du snackar om en ny deathadder? Inget jag har hört talas om, har du nån länk/källa på det? Lite nyfiken då jag funderar på att köpa en sådan själv

Edit: Länken funkade inte

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EEric
Skulle tro att det är en Lachesis

Men vad e det du snackar om en ny deathadder? Inget jag har hört talas om, har du nån länk/källa på det? Lite nyfiken då jag funderar på att köpa en sådan själv

Edit: Länken funkade inte

Min deathadder från 2007 har en 1800dpi-sensor, står t.o.m. under musen.

Den som säljs idag är identisk men med en 3500dpi-sensor.

Permalänk

LED belysningen påstås ge jämnare bakgrundsbelysning och även vara strömsnålare. Hade velat se en annan panel än TN med LED belysning. Kan tänka mig ge 5000-6000kr om det inte är störande fel som tjutande ljud osv isf.
Hoppas Sweclockers gör en LED monitor test framöver, det har ju börjat finnas några olika modeller på marknaden nu iaf.

Visa signatur

Intel Core i5 760, Gigabyte P55A-UD4, 2x4gb 1333mhz, 120gb Intel 510 SSD + Hitachi 2TB 59xx rpm, Corsair HX650 nätagg, Fractal Design R4 White.

Permalänk
Avstängd

Skulle verkligen vilja vara där å kolla på allt :D, Skulle ha varit som ett barn i en godisaffär xD

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

Det var inte speciellt mycket nytt på detta expo tyckte jag. Trevligt var det iaf, inte minst festen på kvällen
någonstans i krokarna 670 personer hörde jag hade kommit.

Det som var mest intressant var nog seagates home theater och nätverksdocka till freeagent diskar, och naturligtvis 3dskärmarna. Fasen va tufft det var o spela på dom.

Jag missade seminariet om windows 7, ska ta igen det på ett annat seminarium på torsdag tänkte jag.

Någon nämnde att det inte görs sådana här grejer i Stockholm, det är lite fel. Techdata har ett liknande expo varje år. Däremot görs det inga i Malmö, vilket är synd, är ju några mil till Göteborg.

Permalänk
Medlem

En strömsnålare Phenom II 965

Visa signatur

Dator: Fractal Design 650w modulär - Piledriver FX8350 + Arctic Cooling Freezer Xtreme Rev 2 - 4x2 gb Corsair Dominator 1866 mhz 9-9-9-24 - 1x 500 gb sataII, 1x640 Western Black Caviar, 1x Crucial m4 128 GB SSD - Fireface UCX (ljudkort) - SAPPHIRE Radeon HD7870GHZ (överclockat) - ASUS någonting lite över medelklass, 3 st 120mm chassifläktar Windows 8.1 x64

Permalänk
Medlem

Vilka grejer det finns, "pimpade nätadaptrar"... suck

Visa signatur

Fractal Design R2 | BeQuiet Dark Power Pro 550 | Asus Rampage Formula | 2x Corsair XMS2 DDR2-8500 2048MB | Intel E8600 @ 3,72GHz | Noctua NH-U12P | Palit GTX 1080 Super Jetstream | Samsung EVO 840 Series SSD 250 GB | Intel X25-M 80GB | Hitachi Deskstar P7K500 500GB SATA | WD Red 3TB SATA III | WD10EACS 1TB | NEC ND35-40A | Scythe Ultra Kaze | Noctua NF-P12

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meega
Någon nämnde att det inte görs sådana här grejer i Stockholm, det är lite fel. Techdata har ett liknande expo varje år. Däremot görs det inga i Malmö, vilket är synd, är ju några mil till Göteborg.

Även Dustin Home brukar ha mässa där man visar upp produkter, brukar hållas i Globen annexet vid april.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av hwasser
En strömsnålare Phenom II 965

Blev lite förvånad faktiskt, trodde den skulle komma senare typ nästa år. Hoppas vi får se några prova hur den nya versionen kan göra under flytande kväve

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk

Är det bara jag som tycker att första bilden (den över mässhallen) ser ut som om det vore en detaljerad miniatyr gjord med kartong? O_o