Windows 7 kan ge billigare hårdvara

Permalänk
Melding Plague

Windows 7 kan ge billigare hårdvara

Överproduktion av datorer inför lanseringen av Windows 7 kan leda till billigare hårdvara.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Me like!

Förhoppningsvis dippar DDR3 ner i pris lika pladaskt som DDR2 gjorde när Vista släpptes.

Visa signatur

System: R5 5600X, GTX 1080 TI

Permalänk

Detta gillas starkt då det behövs uppgraderas på flera fronter här hemma

Visa signatur

» Asus Maximus III Formula «•» I7 860 «•» 4gb pc15000 «•» Gtx295 «•» Intel X25 80Gb «•» 2.5Tb «•» Asus Xonar d2 «•» Fractal r2«•» Windows 7 ultimate «

www.vasbyit.se

Permalänk
Medlem

Det här är ju goda nyheter för oss konsumenter. Men samtidigt måste man tänka på att företagen behöver pengar för att kunna utveckla nya produkter också.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ajame
Förhoppningsvis dippar DDR3 ner i pris lika pladaskt som DDR2 gjorde när Vista släpptes.

Favorit i repris!

Håller tummarna

Permalänk

Fan va bra, hoppas det kommer ett nytt Windows om två år, då kommer jag nog uppgradera datorn och så kanske det upprepar sig igen! xD

Permalänk
Medlem

Och så väntar konsumenterna på fallande priser istället för att köpa och vi får en starkare effekt

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FredrikMH
Och så väntar konsumenterna på fallande priser istället för att köpa och vi får en starkare effekt

sedan köper alla som tokiga, och grejerna tar slut, och priserna stiger igen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alibababert
sedan köper alla som tokiga, och grejerna tar slut, och priserna stiger igen

Och sedan: *Rewind & Repeat*

Permalänk

Jag vill minnas jag hörde samma sak med Vista också.
Annars tycker jag det känns som datorutvecklingen har stagnerat, det händer för tusan inget. Troligen bara något jag upplever.

Men går man in till t.ex. siba och köper en sprillans ny dator för 5000kr exkl skärm vad får man, jo en dator med en Intel Pentium Dual Core E2220 processor. http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=2472634
Det känns så 2007 så det inte är klokt (visst mycket ram)
Men sådana processorer borde ju vara olagliga att sälja idag Nä, men prisras behövs verkligen så folk får bättre saker. För majoriteten av folket köper väl sådana datorer?
Som tur är kan man nu dock ha en hyfsad billig dator till windows7, med vista så var 2GB ram ett problem för många budget datorer.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Minnes priserna har väl bara ökat pga win7? Förhoppningsvis stannar dom inte där efter att hypen är över.

Permalänk

Köpbojkott vore bra:) men som vanligt kan man inte hålla sig rationell när det kommer nya prylar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Girgoo
Minnes priserna har väl bara ökat pga win7? Förhoppningsvis stannar dom inte där efter att hypen är över.

Minnespriserna ökade möjligen inför lanseringen av Windows 7. Det artiken syftar på är väl att PC-tillverkarnas överkapacitet nu kommer pressa ned priserna igen.

OffT: ja vilken hype det är med Windows 7. Kommer installera Vista Ultimate 64-bit nästa gång. Har licens och 32-bit funkar ju så bra för mig...

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
Jag vill minnas jag hörde samma sak med Vista också.
Annars tycker jag det känns som datorutvecklingen har stagnerat, det händer för tusan inget. Troligen bara något jag upplever.

Men går man in till t.ex. siba och köper en sprillans ny dator för 5000kr exkl skärm vad får man, jo en dator med en Intel Pentium Dual Core E2220 processor. http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=2472634
Det känns så 2007 så det inte är klokt (visst mycket ram)
Men sådana processorer borde ju vara olagliga att sälja idag Nä, men prisras behövs verkligen så folk får bättre saker. För majoriteten av folket köper väl sådana datorer?
Som tur är kan man nu dock ha en hyfsad billig dator till windows7, med vista så var 2GB ram ett problem för många budget datorer.

Tsst, den stormar fram ju. Bara n00bs köper dator på SIBA. Köp komponenter på Dustin och bygg själv istället, roligare och mer prestanda för pengarna, bättre på alla sätt och vis.

Visa signatur

// Jay-C
CPU: i7 2600K @ 4.5GHz 1.35V (load) w/ H80i v2 | GPU: GTX 1660 GAMING
SSD: MX500 500GB | MB: P8Z68-V Pro | RAM: 2x8GB G.Skill 2133 MHz CL11
APU: X-Fi Titanium Pro | PSU: AX850
Samla alla dina betalkort, gratis valutaväxling, Google Pay m.m. med Curve. £5 bonus med länken: https://www.curve.app/join#EAVGZ56E

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrStalker
Tsst, den stormar fram ju. Bara n00bs köper dator på SIBA. Köp komponenter på Dustin och bygg själv istället, roligare och mer prestanda för pengarna, bättre på alla sätt och vis.

Dustin är ju nästan värre än siba ska vara riktiga grejer webhallen, inet och självaste datorbutiken.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MAxAbbemo
Dustin är ju nästan värre än siba

Nu vet jag inte riktigt om jag håller med. Dustin kanske inte alltid är billigast, men de är synnerligen seriösa och deras utbud/lagerhållning är svårslagna. Aldrig några problem med returer, de betalar t.o.m. frakten.

För mig så är det Prisjakt och lagersituationen som avgör ifall: Komplett, Inet, Webhallen, Misco eller Dustin får affären.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MAxAbbemo
Dustin är ju nästan värre än siba ska vara riktiga grejer webhallen, inet och självaste datorbutiken.

Nej webhallen kan vi utesluta, de har ju hutlösa priser på grafikkort och sånt. Däremot är de billiga på spel och annan kringutrustning. Nej när man ska köpa hårdvara så är det tveklöst Inet för hela slanten.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk

Jaha, då är det aktuellt att köpa den där andra datorn bara för att man kan. Behöver inte uppgradera min dator än på några år men det hindrar mig ju inte från att vilja göra detta ändå. Låga priser kommer nog få mig att köpa en till.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Oh ja, har själv heller aldrig haft något speciellt problem med Vista förutom de man har orsakat själv. Men Windows 7 är ju en väldigt förbättrad version av Vista. Så ifall det gäller nyköp är det ju ett givet val.

Det nya gränssnittet i W7 gör mer än man tror

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Snabb fråga här: Billigare processorer och grafikkort eller billigare HP-datorer?

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Medlem

Då jag står i Uppgraderingstankar så är detta en ypperlig bra nyhet!

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk

Jo stæller mig till den skaran som uppskattar windows7
Orsakar det lite efterskalv med billigae hårdvara så ær inte det fel heller!
Datorn ær ju nåt år gammal nu, børjar kanske bli dags før en mindre uppgradering iallafall

Visa signatur

http://www.solliefoto.se - En hobbyfotografs hem - Datorsystem:
Många, har tappat räkningen....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smileyn
...børjar kanske bli dags før en mindre uppgradering iallafall

Ja du ser ut att behöva ett svenskt tangentbod om inte annat

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net