Uttagning till ROG OC Showdown på Dreamhack

Permalänk
Melding Plague

Uttagning till ROG OC Showdown på Dreamhack

Är du sugen på att överklocka med eliten? På Dreamhack Winter arrangerar Asus, Intel och Microsoft i samarbete med SweClockers årets mest fartfyllda överklockningstävling.

Besök tävlingen

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Kul men jag suger nog för mycket på att överklocka(jämfört med de andra... ^^) =O

Visa signatur

Balle

Permalänk
Medlem

Intressant att få veta vad godispåsen för 5k innehåller.. Ganska generöst av dom

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Medlem

Surt att man sitter med originalkylaren på i5:an, och är pank

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1678850
| Phanteks P600S TG Vit | MSI Pro Z790-P WIFI | i5 13600K |
| be quiet! Pure Loop 360| RTX 4060 | Kingston 32GB DDR5 6000MHz

Permalänk
Hedersmedlem

Synd att man inte kan så mkt om OC, dessutom har man lite svårt att klara åldersgränsen

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

vet inte om jag är rätt person att anmäla mig... krävs det att man har erfarenhet att kyla med flytande kväve ?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VlaXioZ
vet inte om jag är rätt person att anmäla mig... krävs det att man har erfarenhet att kyla med flytande kväve ?

Vet inte, men skulle gissa på det.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Vart är Arne-Mohammed nu då?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alelale
Vart är Arne-Mohammed nu då?

jobbar väl fortfarande om han inte går i skolan

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MulleEng
Vet inte, men skulle gissa på det.

Med tanke på att det är ganska kallt och farligt samt att det blir jobigt om man spiller så är det nog ganska självklart att man måste ha erfarenhet att handskas med kväven.

Går det förresten att köpa flytande kväve som privatperson utan några eventuella liscenser eller tillstånd?

Visa signatur

//The Mighty Spawn Of Lille Skutt

Permalänk

Fan att det bara gäller sverige

De skulle få räkna svenskfinland som sverige

Permalänk
Medlem

Synd att man inte kan klocka då hadevarit roligt att få delta. lycka till ni som går med då

Permalänk
Medlem

arne mohammed kommer nog komma en bit om han anmäler sig.

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MulleEng
Vet inte, men skulle gissa på det.

vet inte eftersom har ingen erfarenhet av flytande kväve, men skulle vilja gärna anmäla mig

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VlaXioZ
vet inte eftersom har ingen erfarenhet av flytande kväve, men skulle vilja gärna anmäla mig

Du har 1½ vecka på dig att prova på flytande kväve. Krävs lite erfarenhet om man ska lyckas i tävlingen sen.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas D
Du har 1½ vecka på dig att prova på flytande kväve. Krävs lite erfarenhet om man ska lyckas i tävlingen sen.

Tack för svaret , få se om jag kan.

Permalänk
Medlem

jag tycker det är lite fel, hur många här på SweC har hållt på med flytande kväve i överklockningsgengre? typ 3-5st alltså! 3-5 stycken tävlar om att vara med.

tycker det är fel att bara dom bästa av dom bästa får vara med!
jag som knappt kan nått om överklockning som vill ha chans och lära mig kommer ju aldrig ha chansen till att ens få råd med en bra överklocknings setup.

Varför inte ta med nån som är mycket intresserad och villig att lära sig så fler lär sig?

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Avstängd

Det är ju synd att dom inte delar upp det i olika kyl kategorier osv, dom som sitter med Vatten och Luft kommer ju aldrig att komma lika långt som dom med kväve, dice osv...

MVH

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rawet
jag tycker det är lite fel, hur många här på SweC har hållt på med flytande kväve i överklockningsgengre? typ 3-5st alltså! 3-5 stycken tävlar om att vara med.

tycker det är fel att bara dom bästa av dom bästa får vara med!
jag som knappt kan nått om överklockning som vill ha chans och lära mig kommer ju aldrig ha chansen till att ens få råd med en bra överklocknings setup.

Varför inte ta med nån som är mycket intresserad och villig att lära sig så fler lär sig?

Det är klart de måste ha någon med erfarenhet. Det är ju ändå en tävling och Swec och Asus vill såklart skicka någon med chans att vinna. Det kan ju inte komma en helt grön klockare och tävla mot t.ex Kinc och Crotale.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rawet
jag tycker det är lite fel, hur många här på SweC har hållt på med flytande kväve i överklockningsgengre? typ 3-5st alltså! 3-5 stycken tävlar om att vara med.

tycker det är fel att bara dom bästa av dom bästa får vara med!
jag som knappt kan nått om överklockning som vill ha chans och lära mig kommer ju aldrig ha chansen till att ens få råd med en bra överklocknings setup.

Varför inte ta med nån som är mycket intresserad och villig att lära sig så fler lär sig?

Som sagt, de som knappt kan något om överklockning är inte tävlingen riktigt gjord för. Köp en bra luft kylning eller vatten eller kanske kompressor kylning om du vill börja och lära dej överklocka och sen när du kan mycket så kan du nog komma med i nån tävling också. Du kan lära dej börja klocka på luft kylning.
OnT
Tippar på att Arne-Mohammed och EvilAnanans har en liten chans till att vinna

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Medlem

Jag är ingen överklockare över huvud taget men jag gillar att de har gjort så att båda tävlande klockar först ett system och sen byter de. Äntligen en överklockningstävling där det, som de skriver, faktiskt handlar om skicklighet

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk

Men hade det inte varit häftigare ifall de tävlade att klocka mest med t ex en stock-kylare eller någon annan luftkylning? Hade ju vart lite tuffare då ^^

Visa signatur

Balle

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alelale
Vart är Arne-Mohammed nu då?

här är jag :D, men kan tyvärr inte vara med :(, är under 18 år

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arne-Mohammed
här är jag :D, men kan tyvärr inte vara med :(, är under 18 år

Anmäl med förälders tillstånd

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sennebring
Anmäl med förälders tillstånd

får man det tror du?

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk

Nja, skicka in en ansökan och prova

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

Synd att man behöver praktiska erfarenheter kring kväve. Jag har ingen lust att bygga ett rör för flytande kväve och fixa fram kväve på så kort tid. Hade varit kul att se vad jag kunde åstadkomma i super pi främst, för att jag inte har ett grafikkort av högsta klass nu då jag inte har ett stort intresse för spel i vardagen.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk

Grymt bra tävling! Jag ska försöka klocka min 2.0ghz C2D-laptop till 5 Ghz så jag också kan få va med!

Men allvarligt, mycket passande tävling här på sweCLOCKERS, hoppas det kommer fram en kandidat som verkligen kan piska på dreamhack!

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Quizmaster Karlstad 2022

Jag kommer på ett gäng som passar till denna tävlingen, men ingen av de har skrivit i tråden. eller är särskilt aktiva på swec:)

Permalänk
Medlem

Har erfarenhet av flytande kväve, men inte i samband med OC. Men det kanske kan räknas som erfarenhet det också?

Visa signatur

Antec Three Hundred | Asus M4A78T-E | AMD PII X3 720 BE @ 3.5 GHz | OCZ DDR3 2x2GB @ 1600 7-7-7-21 | XFX GTX 260 @ 720/1170/1520 | Noctua NH-U12P | Corsair 620W | Hitachi Deskstar P7K500 500GB | Dell 2209WA