Återförsäljare redo för Windows 7

Permalänk
Melding Plague

Återförsäljare redo för Windows 7

I väntan på lanseringen av Microsoft nya operativsystem bunkrar återförsäljare upp med datorer laddade med Windows 7.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

i morron smäller de

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cat_fish_1
i morron smäller de

Inget kan tilläggas

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk

Hoppas hela min dator kan bli skickad immorn då, det ända som inte är packat än är win7

Visa signatur

Fractal Design Define R2 Svart | Corsair HX750 | Intel Core i7 920 2.66 D0 @ 3.2Ghz 1.025 Vcore | Asus P6T Deluxe V2 | 6GB Corsair Dominator CL8 1600 | Western Digital Caviar Black 1TB | XFX ATI Radeon 6950 2GB | Intel 510 120GB SSD | Windows 7 Home Premium 64-bit

Permalänk

Min kopia av Windows 7 skickades nyss från england

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk

vad är skillnaden på premium och ultimate vad gäller w7?

Permalänk
Medlem

Bitlocker och ändra språk verkar det vara:
http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows7/products/windows-...

Jag har haft Win 7 professional från min högskola ett par månader och måste säga att det funkar mycket bra!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alibababert
vad är skillnaden på premium och ultimate vad gäller w7?

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Går att byta språk iaf med litet program eller kommando i cmd (om jag nu inte sett/fattat fel)

Bitlocker kan bytas mot truecrypt (dock har tc inte fullt stöd för win7 än)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
https://www.inet.se/produktbilder/9122284_1.jpg

Ser nice ut Tror jag införskaffar pro.

Permalänk
Medlem

Ja kan man hitta en Pro med OEM-licens så slår jag till direkt Dock vill jag nog vänta tills intels ssd kommit i min ägo. Känns lite onödigt att installera det flera ggr.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alibababert
vad är skillnaden på premium och ultimate vad gäller w7?

Lite mer detaljerad jämförelse här:

http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_7_editions

Kan för övrigt rekommendera att ni köper Windows 7 från något annat land än Sverige. Minst 1000kr går att spara för exempelvis Ultimate Edition. I denna version kan man även byta språk på operativsystemet så svenska, engelska eller exempelvis tyska är inget problem, om man nu vill ha det.

Kolla upp "Multilingual User Interface Pack" i listan (länken ovan) över funktioner för respektive version av Windows 7 så ser ni vad jag menar.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk

Jag väntar också på min Engelska Home Premium Retail.
Väntar spänt

Permalänk

Själv sitter man på en Ultimate licens Helt underbart operativsystem!

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

Man behöver inte MUI för att skriva med andra tecken va, typ japanska och kinesiska? Det är mest till för att lokalisera själva OS'et eller?

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fras
Man behöver inte MUI för att skriva med andra tecken va, typ japanska och kinesiska? Det är mest till för att lokalisera själva OS'et eller?

Tangentbordslayouten kan du ändra i alla versioner.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leedow
Lite mer detaljerad jämförelse här:

http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_7_editions

Kan för övrigt rekommendera att ni köper Windows 7 från något annat land än Sverige. Minst 1000kr går att spara för exempelvis Ultimate Edition. I denna version kan man även byta språk på operativsystemet så svenska, engelska eller exempelvis tyska är inget problem, om man nu vill ha det.

Kolla upp "Multilingual User Interface Pack" i listan (länken ovan) över funktioner för respektive version av Windows 7 så ser ni vad jag menar.

Mjo men även om man kan spara drygt 1000kr om man beställer exempelvis från amazon känns det saftigt med 2000kr för ett os

Permalänk
Avstängd

nån som vet hur länge csnrabbater brukar dröja??

Permalänk

Yes! Fast verkar ju som om det är bra mycket billigare att köpa utomlands hit? Blir väl till att göra det...

Visa signatur

Balle

Permalänk
Hedersmedlem

Med risk att låta gnällig, men jag tycker det är riktigt fjantigt att år 2009 ta extra betalt för att kunna ändra operativsystemets språk.

I övrigt kan det mycket väl hända att nuvarande XP arbetsstationer hos oss, i den mån Windows fortfarande "behövs", blir uppgraderade till Windows 7. Minneshanteringen i XP är trots allt IT-stenålder.

Permalänk

För bakåtkompatibilitetens skull vill jag nog ha Ultimate. Är inte nog insatt egentligen så tar det säkra före det osäkra.

Visa signatur

Intel Core i5 760, Gigabyte P55A-UD4, 2x4gb 1333mhz, 120gb Intel 510 SSD + Hitachi 2TB 59xx rpm, Corsair HX650 nätagg, Fractal Design R4 White.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fras
Man behöver inte MUI för att skriva med andra tecken va, typ japanska och kinesiska? Det är mest till för att lokalisera själva OS'et eller?

Om du har problem att lokalisera ditt OS så är det illa Oftast finner du det på en av dina hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Valleman
Mjo men även om man kan spara drygt 1000kr om man beställer exempelvis från amazon känns det saftigt med 2000kr för ett os

Om man tänker långsiktigt så kanske det visar sig att vi använder detta operativsystem i 8 år eller mer, precis som med XP. Tänker vi lite realistiskt så kanske Microsoft kommer med ett nytt OS om några få år.

Skulle det vara det långsiktiga alternativet så är 2000kr helt ok. Är det det realistiska alternativet så är det mindre ok.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Mystisk att uppgraderingen är lika dyr som standalone licensen på ultimate.. Tretusen spänn är väl saftigt tycker jag..

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen
Om du har problem att lokalisera ditt OS så är det illa Oftast finner du det på en av dina hårddiskar.

Heh, syftade på localization, vet inte vad det heter på svenska.

Permalänk
Permalänk

Vistas totala misslyckande är väl mer eller mindre en myt som inte stämt sedan 2007.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobbe Nukem
Vistas totala misslyckande är väl mer eller mindre en myt som inte stämt sedan 2007.

Så vad revolutionerande hände månaderna november och december 2006?

Var det inte snarast så att Vista verkligen haltade hela år 2007? Nästa törn blev väl never-ending-reboot-SP1, som än en gång förtjänt eller oförtjänt cementerade mångas syn på Vista.

Att allt med Vista är ett misslyckande är en myt, men med tanke på hur MS hade hypat Vista föll det tungt i stoftet. Om Vista inte varit ett misslyckande hade vi knappast sett Windows 7 lanserat t o m aningen innan Vistas 3 års jubileum.