Windows 7 slår Harry Potter

Permalänk
Melding Plague

Windows 7 slår Harry Potter

Om bara några timmar släpps Windows 7. Tack vare rekordmånga förbokningar är operativsystemet redan en succé.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Ser man på

Permalänk
Medlem

kewlt, btw finns 64 bittars bara som OEM eller får man med både 32 och 64 i ett retail packe?

Permalänk
Medlem

windows 7!

Visa signatur

I could tell you a UDP joke, but you might not get it.

Permalänk
Avstängd

vad e win7?? =P

Skojar lite bara

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem

Gjorde precis en beställning på Komplett - Windows 7 Ultimate En + Intel 160GB SSD. Båda beräknas finnas i lager den 28:e dock

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Hedersmedlem

Jag är helt övertygad om att dom kommer byta till Windows 7 på Hogwarts snart.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av widL
Jag är helt övertygad om att dom kommer byta till Windows 7 på Hogwarts snart.

Nej dom har alltid kört Mac har jag för mig

Permalänk
Medlem

Nu får intel pressa fram fler 80 gigs ssd G2 så jag kan uppgradera till win7 nu. Vill inte köra det på den nuvarande disken. Va ee probleemeet (skall läsas med Göteborgsdialekt )??

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kenta_ponta
Nej dom har alltid kört Mac har jag för mig

Då kör dom väl W7 på macarna då

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Catman
vad e win7?? =P

Är du seriös eller?
Nästa alla på sweclockers vet väl vad Windows 7 är,
det nya OS från microsoft.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ipodfan
Är du seriös eller?
Nästa alla på sweclockers vet väl vad Windows 7 är,
det nya OS från microsoft.

Hade du läst vad han skrev under så hade du fattat att han var ironisk kanske?

Permalänk

Nice

Orkar inte boka då jag inte orkar installera oem på en dator jag kommer sluta använda till jul.

Permalänk

Undra vilket man skall välja, 32bit/64bit...
hum,..

Visa signatur

Nature uses as little as possible of anything.
- Johannes Kepler

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Catman
vad e win7?? =P

Skojar lite bara

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ipodfan
Är du seriös eller?
Nästa alla på sweclockers vet väl vad Windows 7 är,
det nya OS från microsoft.

Du tog ju bort förklaringen när du Citerade ..

Verkar sjukt nice men väntar nog ett tag med en uppgradering från Vista . Kanske konstigt tycker många men ja trivs med mitt Vista och förstår ärligt talat inte den massiva kritiken som Vista fått. Har du en bra dator spinner Vista som en katt (min dator är långt ifrån den hetaste men ändå verkar den klara av operativet bättre än de flesta andra Verkar vara många som sitter på gamla p3:or med 64Kbits minne. jaja

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk
Medlem

Ska nog införskaffa mig en retail, är ju inte så dyrt med tanke på vad man får jämfört med tidigare operativsystem och värdelösa vista.

Permalänk

Har fortfarande inte fattat skillnaden, men. OEM vs "inte"-OEM? Skillnad för den första är ju 500kr billigare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ipodfan
Är du seriös eller?
Nästa alla på sweclockers vet väl vad Windows 7 är,
det nya OS från microsoft.

Är det värkligen nödvändigt att vara så taskig. Tänk så har han inte en blekaste aning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marabou
Har fortfarande inte fattat skillnaden, men. OEM vs "inte"-OEM? Skillnad för den första är ju 500kr billigare.

OEM operativsystem säljs bara till nya datorer Främst datorer som du handlar på elgiganten och liknande använder OEM-OS.

Visa signatur

Intel core i5 750 @ 3.0Ghz | 4GB Corsair DOMINATOR @1600Mhz | ATi PowerColor HD5870 PCS+ 1GB | Corsair PS 750W HX | SSD - Intel 320 160GB
Canon EOS 450D + 18-55/3,5-5,6 + Canon EF 50/1,8 II

Permalänk
Medlem

Har kunnat utnyttjat någonting som student i alla fall. Windows 7 Pro flyter på hur bra som helst på laptopen. Blev överraskad. Känns helt klart kvickare än Vista på lite sämre hårdvara. Den nya "windowbaren" kändes krånglig till en början, men nu efter några timmar spenderade så känns den faktiskt okej. Att 7:an hittar alla drivrutiner direkt vid uppstart var också hur smidigt som helst, speciellt när man inte har riktigt koll på vad som faktiskt behövs.

Permalänk
Medlem

Samma dag som Ubuntu 9.10 RC släpps

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av woicer
Har kunnat utnyttjat någonting som student i alla fall. Windows 7 Pro flyter på hur bra som helst på laptopen. Blev överraskad. Känns helt klart kvickare än Vista på lite sämre hårdvara. Den nya "windowbaren" kändes krånglig till en början, men nu efter några timmar spenderade så känns den faktiskt okej. Att 7:an hittar alla drivrutiner direkt vid uppstart var också hur smidigt som helst, speciellt när man inte har riktigt koll på vad som faktiskt behövs.

Det går att ändra så att det blir som på Vista/XP

Visa signatur

Intel core i5 750 @ 3.0Ghz | 4GB Corsair DOMINATOR @1600Mhz | ATi PowerColor HD5870 PCS+ 1GB | Corsair PS 750W HX | SSD - Intel 320 160GB
Canon EOS 450D + 18-55/3,5-5,6 + Canon EF 50/1,8 II

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Can0n
Samma dag som Ubuntu 9.10 RC släpps

Yes, kommer blir najs.

Permalänk
Medlem

In your face pottan

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Medlem

Finns att ladda ner från piraten.

*bort*

Permalänk
Medlem

Gillar hur ni lade till Windows-loggan över Harry Potter tyckte det var lite off-topic med endast harry potter bilden

Permalänk
Medlem

De (Microsoft) måste ju fått sålt ruskigt mycket fler ex. med tanke på det relativt låga priset, exemplar som annars nog skulle blivit piratade.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gris
Finns att ladda ner från piraten.

*bort*

Varning för brott mot §7. Läs forumreglerna: http://www.sweclockers.com/forum/regler.php?

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marabou
Har fortfarande inte fattat skillnaden, men. OEM vs "inte"-OEM? Skillnad för den första är ju 500kr billigare.

Vanlig kommer i en låda och du kan få support från microsoft. Du kan installera den flera gånger på olika datorer men endast en dator åt gången.

OEM får endast köpas ihop med en ny dator eller vad som kan anses vara ihop med en ny dator. Ny hårddisk, nytt moderkort osv. Ingen support medföljer. Ingen låda medföljer. Kan bli problem att installera på en ny dator även känslig för "för många" uppgraderingar. Dock går det oftast att lösa genom att telefonsamtal till microsoft.

Som regel kan man säga att man får lite mer frihet för de extra pengarna man betalar. Har nästan alltid bara haft OEM och nyinstallationer m.m. kan bli krångliga ibland.

EDIT: Kan nämna att problem som jag haft har bl.a. varit när jag bytt moderkort till ett exakt likadant eller när jag skiftat grafikkort eller uppgraderat minnet samtidigt som man uppgraderat cpun så har datorn krävt att jag aktiverar windows på nytt och man får inte hur många aktiveringar som helst.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Har det hänt något mer med studentpris för win7 i Sverige? (pratar inte om de som får det gratis). Vet inte om jag missat något mer om det, eller om det är värt att vänta. Tänker på den här nyheten: http://www.sweclockers.com/nyhet/9865-microsoft_rear_ut_windo...