Ingen lågkonjunktur för Apple

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jilted82
Plocka ihop en PC med likvärdig hårdvara och försök att komma undan så mycket billigare som du verkar tro att det går?

kan ja väll göra när du ber så snällt

http://www.boulevard.se/dator.aspx?ID=246

man får plocka bland endel komponenter själv, ja tog fram denna dator

Zegamax Shark Case:
rätt snygg låda

Corsair TX 650W/80
vi tar det dyraste bara för sakens skull

4GB Corsair
vi tar dem dyraste 4gigarna

Nvidia GTX275 896MB
tror den hänger med ditt amd 4670

os win 7 ultimate

northon internett security
helt jävla onödigt, men ja har så mycket pengar tillgodo

sen en 3 års förlängd garanti så hamlar vi på 11 683 kr

http://www.boulevard.se/visa_tillbehor.aspx?IID=4113
sen nån skärm för 3000, visseligen 3 tum mindre, mn finns säkert för samma pris

http://www.boulevard.se/visa_tillbehor.aspx?IID=2803
nån random högtalare för 1000 spänn

15722spänn
för mellanskillnaden kan du väll köpa en 20 paket med möss och tangentbord på lidl för 50 spänn stycket, högre än så vägrar jag värdera apples mus och tangentbord.

lite bättre deal.

Permalänk

Lite trist att man måste ta bort bevakning på vissa trådar man egentligen skulle vilja ha kvar, bara för att vissa inte kan låta bli att skräpa ner med massa trams, för fn rent ut sagt.. väx upp nån gång, folk tycker olika och det budskapet har väl framgått ganska bra nu vad det gäller PC-Mac.

Om det inte redan finns en tråd där ni kan tjata på varandra vilket som är bäst så skapa då en ny tråd och släng ut er skit där, då har ju åtmindstone dom som inte bryr sig en chans att låta bli att läsa skiten.

Visa signatur

ASRock Z77 E4 | I7 3770K | 16Gb Vengeance | Sapphire TRI-X R9 290 OC | FD R2 | C TX650 | Samsung 250 SSD | Corsair H100 | LG 29EA93

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
kan ja väll göra när du ber så snällt

http://www.boulevard.se/dator.aspx?ID=246

man får plocka bland endel komponenter själv, ja tog fram denna dator

Zegamax Shark Case:
rätt snygg låda

Corsair TX 650W/80
vi tar det dyraste bara för sakens skull

4GB Corsair
vi tar dem dyraste 4gigarna

Nvidia GTX275 896MB
tror den hänger med ditt amd 4670

os win 7 ultimate

northon internett security
helt jävla onödigt, men ja har så mycket pengar tillgodo

sen en 3 års förlängd garanti så hamlar vi på 11 683 kr

http://www.boulevard.se/visa_tillbehor.aspx?IID=4113
sen nån skärm för 3000, visseligen 3 tum mindre, mn finns säkert för samma pris

http://www.boulevard.se/visa_tillbehor.aspx?IID=2803
nån random högtalare för 1000 spänn

15722spänn
för mellanskillnaden kan du väll köpa en 20 paket med möss och tangentbord på lidl för 50 spänn stycket, högre än så vägrar jag värdera apples mus och tangentbord.

lite bättre deal.

Här hittar du en skärm som bättre matchar den du får med iMac: http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=v213#rparams=k=s4365244...

Sedan så har du ju missat att datorn sitter i skärmen, en vanlig konsument tycker förmodligen bättre om att ha skärmen och datorn i samma skal än en extra låda med ännu fler kablar..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Här hittar du en skärm som bättre matchar den du får med iMac: http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=v213#rparams=k=s4365244...

Tar hellre 2x
http://www.dustinhome.se/pd_5010332617.aspx?csref=Prisjamfore...
sedan kan man minska PSU till 550W, köpa en HD5850 istället, i7 860, Antec P180 Mini, GA-P55M-UD4 moderkort, 4x2GB Corsair XMS3 DDR3, och vips så har man en otrolig design/rendering/spel/surfapåinternetmaskin.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149

Sedan så har du ju missat att datorn sitter i skärmen, en vanlig konsument tycker förmodligen bättre om att ha skärmen och datorn i samma skal än en extra låda med ännu fler kablar..

= fruktansvärd värmeutveckling, dessutom blir det bara mycket kablar om du gör det till så (som jag har gjort ). Det är lika enkelt att ha trådlösa produkter på PC som på Mac. För övrigt köper inte "en vanlig consument" en iMac med 27" skärm och i5.

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fratey
Tar hellre 2x
http://www.dustinhome.se/pd_5010332617.aspx?csref=Prisjamfore...
sedan kan man minska PSU till 550W, köpa en HD5850 istället, i7 860, Antec P180 Mini, GA-P55M-UD4 moderkort, 4x2GB Corsair XMS3 DDR3, och vips så har man en otrolig design/rendering/spel/surfapåinternetmaskin.

= fruktansvärd värmeutveckling, dessutom blir det bara mycket kablar om du gör det till så (som jag har gjort ). Det är lika enkelt att ha trådlösa produkter på PC som på Mac. För övrigt köper inte "en vanlig consument" en iMac med 27" skärm och i5.

Men då matchar du ju inte iMac? Nej, som det redan visats så finns det inget alternativ till Apples lösning, möjligen någon liten skärmmonterad nettop då.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Men då matchar du ju inte iMac?

Inom vad? En laptop på en pinne? Jag snackar om seriöst arbete, inte redigera lite .jpg's av den senaste festen. Jag köper inte en dator för 19 000 om jag inte får jobba med 3D på den (vilket iMac absolut inte är gjort för!). Den matchar inte, den går ett steg längre. 2x 1920x1080 är mer yta än 2560x1440.

Jag vet inte, du kanske tycker det är häftigt att lägga ut 19 000 kronor på en dator du kan använda Safari på och lite Photoshop, men även den mest inbitna Mac-fantast inser att en iMac inte är gjort för t.ex 3D-rendering.

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fratey
Inom vad? En laptop på en pinne? Jag snackar om seriöst arbete, inte redigera lite .jpg's av den senaste festen. Jag köper inte en dator för 19 000 om jag inte får jobba med 3D på den (vilket iMac absolut inte är gjort för!). Den matchar inte, den går ett steg längre. 2x 1920x1080 är mer yta än 2560x1440.

Jag vet inte, du kanske tycker det är häftigt att lägga ut 19 000 kronor på en dator du kan använda Safari på och lite Photoshop, men även den mest inbitna Mac-fantast inser att en iMac inte är gjort för t.ex 3D-rendering.

Jag har inte sagt något annat. Saken var den att någon tidigare tyckte att PC-fanboysen skulle hitta något som matchade iMac hårdvarumässigt på PC-sidan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Jag har inte sagt något annat. Saken var den att någon tidigare tyckte att PC-fanboysen skulle hitta något som matchade iMac hårdvarumässigt på PC-sidan.

Förlåt, jag tror jag blandade ihop den här tråden med den andra Apple-tråden. Springer lite sicksack

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fratey
Inom vad? En laptop på en pinne? Jag snackar om seriöst arbete, inte redigera lite .jpg's av den senaste festen. Jag köper inte en dator för 19 000 om jag inte får jobba med 3D på den (vilket iMac absolut inte är gjort för!). Den matchar inte, den går ett steg längre. 2x 1920x1080 är mer yta än 2560x1440.

Jag vet inte, du kanske tycker det är häftigt att lägga ut 19 000 kronor på en dator du kan använda Safari på och lite Photoshop, men även den mest inbitna Mac-fantast inser att en iMac inte är gjort för t.ex 3D-rendering.

Seriöst arbete innebär i 99.99 % av fallen inte tungt film- eller 3d-jobb. I de fall där det är vad man söker bör man nog titta på en Mac Pro istället om det är Mac man vill ha. Utöver detta duger iMac mer än väl. Därmed inte sagt att det måste vara en iMac för det men något annat alternativ om man vill ha en smäcker produkt som bara är att packa upp ur lådan och ansluta strömsladden till finns inte.

Visa signatur

Tidigare medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare

Permalänk
Medlem

För övrigt tycker jag att nya Magic Mouse ser smått magisk ut, tycks vara en riktig liten lirare. Ser ut att kunna bli en sådan som komplement till min bärbara.

Visa signatur

Tidigare medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ickx
Seriöst arbete innebär i 99.99 % av fallen inte tungt film- eller 3d-jobb. I de fall där det är vad man söker bör man nog titta på en Mac Pro istället om det är Mac man vill ha.

Citerat från en annan tråd:

Citat:

Sedan för övrigt tror jag knappast att 27 000 kronor för den billigaste datorn som kan klara 3D-rendering utan att brinna upp, som dessutom har 3 GB RAM, är så långt ifrån prisvärt och supermodernt man kan komma i denna tid.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ickx

Utöver detta duger iMac mer än väl. Därmed inte sagt att det måste vara en iMac för det men något annat alternativ om man vill ha en smäcker produkt som bara är att packa upp ur lådan och ansluta strömsladden till finns inte.

Det beror på, det finns en lyxfaktor som är mysig med Apple's produkter. Att ansluta 2 sladdar istället för en sladd tycker jag dock inte är värt flera tusenlappar, men det kanske beror på smak.

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fratey
Citerat från en annan tråd:

Det beror på, det finns en lyxfaktor som är mysig med Apple's produkter. Att ansluta 2 sladdar istället för en sladd tycker jag dock inte är värt flera tusenlappar, men det kanske beror på smak.

Antalet sladdar är inte poängen. Skillnaden mellan att ha en skärm med inbyggd dator stående på skrivbordet (en strömslad, ev. ethernet) mellan att ha en dator stående på golvet (ström, bild, troligtivs ethernet) plus skärm på bordet (ström, bild) är däremot rätt stor.

Är det värt det? Det är upp till köparna.

Visa signatur

Tidigare medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fratey
Skojar du? Detta säger du för att jag inte säger att OS X är bättre. Inte en enda gång har jag sagt att Windows är bättre, inte en enda gång har jag sagt att OS X är sämre.

Nej, det säger jag för att du sa "Jag tror inte en iMac passar mina behov".

Citat:

Ursprungligen inskrivet av fratey
Absolut inte, har man sexton lager med program går det inte alls fortare att "klicka på aktivt fönster" just på grund av att det inte kommer vara i förgrunden. I OS X använder jag Exposé, tabbar, eller använder docken för att komma åt det programmet som är längst bak, precis som i Windows (förutom Exposé, då, men detta går att fixa, absolut - Reflex Vision är näst intill lika bra som Exposé på OS X från egen erfarenhet)

Det beror ju helt på hur stor skärm man har. Personligen kör jag en iMac 21.5" och en 22" extraskärm. Det räcker gott och väl till för att man ska kunna se 16 lager med program, vilket tillhör åtminstone min vardag. Klart det går att "tabba" men den funktionen är ju mest till för de som är vana med Windows då den är rätt onödig.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av fratey
Jag börjar egentligen tvivla på att du verkligen använder Mac själv utan helt enkelt försöker trolla för att få alla som föredrar Mac att se ut som talibaner. Jag hoppas att du inte beter dig så här mot folk du känner i verkligheten.

Hur svarar man på ett så oerhört korkat påstående? Någon som vet?

För det första, sluta tro att du vet något alls om mig och min situation. Lyssna på det jag skriver istället för att komma med dina dumma tolkningar som ingen här på detta forum förutom du förstår. Jag har ju försvarat OS X, hur i hela friden skulle jag kunna vara en icke-Mac-användare som försöker smutsa ner Macfolkets rykte??

Detta är det sista jag skriver till dig, för du verkar ha tappat greppet helt i denna diskussionen. Jag kan upplysa dig om att jag jobbar som webdesigner på ett av Sveriges största e-handelsföretag. Jag är huvudansvarig för designen på en sida som har ca 900 000 besökare om dagen och omsätter mer än två miljarder på nätet om året. Jag har jobbat med Mac sedan 2004 och har haft en Mac Pro G4, två olika sorters Mac Pro G5, och nu sen ett år tillbaka ungefär, en iMac 21.5" som jag är oerhört nöjd med. Privat har jag jobbat med webdesign i över tolv år i Windowsmiljö på diverse burkar. Under denna tid har jag mött över hundra designers som jobbar antingen med PC eller med Mac eller bådadera. De flesta av dessa som jag talat med detta om delar mina åsikter även om undantag såklart finns. Det gör mig väldigt väl kvalificerad till att yttra mig om fördelar och nackdelar med Windows/OS X.

Nu tog jag mig tid att diskutera med dig ändå fast jag inte skulle det. Men nu slutar jag, och jag råder dig att hålla dig lite mer till ämnet istället för att anklaga folk. Det förlorar du bara själv på.

Visa signatur

Dator: MSI P67A-C45 B3, Intel Core i5 2500K @ 3,3 Ghz, 16 GB Corsair Vengeance DDR3 1600Mhz, MSI GTX 970 Gaming 4G, Samsung 850 EVO Series 500GB SSD, 4TB Seagate SATA2, Windows 10. Chassi: Define XL R2 Black Pearl. Monitors: Samsung 28" 4K LED U28E570D + Philips Brilliance 23" TFT Wide.
Inet - gratis frakt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av luiga
Nej, det säger jag för att du sa "Jag tror inte en iMac passar mina behov".

Och vem är du att avgöra om den passar mina behov eller inte? Den hade passat mina behov om jag kunde låta den vara renderingshäst under dagen utan att ha ett stort hål på skrivbordet efteråt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av luiga

Det beror ju helt på hur stor skärm man har. Personligen kör jag en iMac 21.5" och en 22" extraskärm. Det räcker gott och väl till för att man ska kunna se 16 lager med program, vilket tillhör åtminstone min vardag. Klart det går att "tabba" men den funktionen är ju mest till för de som är vana med Windows då den är rätt onödig.

Svar: Den är onödig för dig. Jag har nytta i båda operativen av den.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av luiga
Hur svarar man på ett så oerhört korkat påstående? Någon som vet?

Du verkar ju veta det riktigt bra!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av luiga
För det första, sluta tro att du vet något alls om mig och min situation.

Detsamma.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av luiga
Lyssna på det jag skriver istället för att komma med dina dumma tolkningar som ingen här på detta forum förutom du förstår. Jag har ju försvarat OS X, hur i hela friden skulle jag kunna vara en icke-Mac-användare som försöker smutsa ner Macfolkets rykte??

Därför ingen skulle vara så dryg att påstå att jag "aldrig skulle ändra mig" bara för att jag säger att jag jobbar lika bra med båda operativsystemen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av luiga
Detta är det sista jag skriver till dig, för du verkar ha tappat greppet helt i denna diskussionen. Jag kan upplysa dig om att jag jobbar som webdesigner på ett av Sveriges största e-handelsföretag. Jag är huvudansvarig för designen på en sida som har ca 900 000 besökare om dagen och omsätter mer än två miljarder på nätet om året.

Grattis!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av luiga
Jag har jobbat med Mac sedan 2004 och har haft en Mac Pro G4, två olika sorters Mac Pro G5, och nu sen ett år tillbaka ungefär, en iMac 21.5" som jag är oerhört nöjd med. Privat har jag jobbat med webdesign i över tolv år i Windowsmiljö på diverse burkar.

Personligen har jag jobbat med Mac on och off sen... 2006?, med väldigt mycket Mac från och med 2008. Windowsmiljö har jag kört med i 10+ år, med design kanske 4 av dem.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av luiga
Under denna tid har jag mött över hundra designers som jobbar antingen med PC eller med Mac eller bådadera. De flesta av dessa som jag talat med detta om delar mina åsikter även om undantag såklart finns. Det gör mig väldigt väl kvalificerad till att yttra mig om fördelar och nackdelar med Windows/OS X.

Du är dock inte kvalificerad att prata om hur jag jobbar med Windows eller OS X. Jag bryr mig inte ens om du heter Steve Jobs eller Bill Gates, jag jobbar lika bra med båda operativsystemen. Det spelar ingen roll om du så får hela världen med dig på ditt ad populum-argument, det förändrar inte att jag tycker att båda operativsystemen är bra med sina respektive fördelar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av luiga

Nu tog jag mig tid att diskutera med dig ändå fast jag inte skulle det. Men nu slutar jag, och jag råder dig att hålla dig lite mer till ämnet istället för att anklaga folk. Det förlorar du bara själv på.

Ja, för jag är verkligen personen som påstod att det går "dubbelt så snabbt" att växla mellan fönster på en dubbelkärnig processor. Jag menar, när jag gör så stora brott som att skriva att "jag ångrar mig inte att jag kör OS X också, och tycker det är lika bra", och

Citat:

Jag tror inte en iMac passar mina behov om jag ska sitta och låta den rendera med Vray i 5 timmar om jag nu skulle behöva det.

och

Citat:

Berätta för mig varför OS X Cheetah är bättre än Windows XP. Om du vill får du sträcka dig till 10.1, till och med.

(som du fortfarande inte har svarat på)

Jag har aldrig någonsin påstått att OS X är sämre än Windows, ge upp.

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.

Permalänk
Medlem

Okej, jag kunde inte hålla mig, det här är för bra för att inte kommentera.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av fratey
Och vem är du att avgöra om den passar mina behov eller inte? Den hade passat mina behov om jag kunde låta den vara renderingshäst under dagen utan att ha ett stort hål på skrivbordet efteråt.

Läser du ens det du själv skriver? Jag skriver ingenting alls om dina behov, det är DU själv som skriver att den inte passar dina behov.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av fratey
Svar: Den är onödig för dig. Jag har nytta i båda operativen av den.

Som sagt, det finns alltid undantag som bekräftar regeln.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av fratey
Du är dock inte kvalificerad att prata om hur jag jobbar med Windows eller OS X.

Har jag någon gång påstått det eller pratat om hur du jobbar med Windows eller OS X utan att du själv har skrivit det först?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av fratey
och

(som du fortfarande inte har svarat på)

Jag har aldrig någonsin påstått att OS X är sämre än Windows, ge upp.

Har jag någonsin påstått att du har påstått det? Det var DU som frågade om du hade "missat något" och jag svarade. Det var DU som påstod att iMac inte passade dina behov och jag replikerade med säga att då finns ju ingen anledning för mig att prata fördelar med OS X. Varför prata om fördelarna med en traktor till någon som vill ha en lastbil?

Hela vår diskussion har ju gått OT och du kommer mest med anklagelser som jag försöker försvara mig ifrån. Kan vi lägga ner den här skiten och gå vidare?

Visa signatur

Dator: MSI P67A-C45 B3, Intel Core i5 2500K @ 3,3 Ghz, 16 GB Corsair Vengeance DDR3 1600Mhz, MSI GTX 970 Gaming 4G, Samsung 850 EVO Series 500GB SSD, 4TB Seagate SATA2, Windows 10. Chassi: Define XL R2 Black Pearl. Monitors: Samsung 28" 4K LED U28E570D + Philips Brilliance 23" TFT Wide.
Inet - gratis frakt

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Men då matchar du ju inte iMac? Nej, som det redan visats så finns det inget alternativ till Apples lösning, möjligen någon liten skärmmonterad nettop då.

Det finns fler som kan spela det spelet. Kan inte du leta upp en mack som slår den prestandan mitt paket hadde. Om du lyckas så märker jag ut småsaker som gör att det inte räknas.

Vet inte riktigt om du tror på ditt eget resonumang. Om PC inte har en identisk motsvarighet till apple så bevisar det att apple är bättre. Du ville ha ett mer prisvärt alternativ från PC sidan och de fick du.

edit, sen kan man ju stryka 2000 spänn för os från Pc:n
Ubuntu för arbete funkar fint

Permalänk
Medlem

Folk kanske inte gillar MAC pga Steve Jobs arrogans och kaxighet?

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Asteroid
Folk kanske inte gillar MAC pga Steve Jobs arrogans och kaxighet?

Vissa kanske gör det, men jag tror nog inte att det är så värst många som är så nitiska att de dissar en dator pga hur de som står bakom den är som personer. När det gäller privatekonomi har konsumenter en oerhörd förmåga att välja det som passar deras ekonomi och livsstil bäst oavsett övriga faktorer. Det finns ju många som stör sig på Bill Gates också, men tror inte många väljer bort PC bara för det.

Visa signatur

Dator: MSI P67A-C45 B3, Intel Core i5 2500K @ 3,3 Ghz, 16 GB Corsair Vengeance DDR3 1600Mhz, MSI GTX 970 Gaming 4G, Samsung 850 EVO Series 500GB SSD, 4TB Seagate SATA2, Windows 10. Chassi: Define XL R2 Black Pearl. Monitors: Samsung 28" 4K LED U28E570D + Philips Brilliance 23" TFT Wide.
Inet - gratis frakt

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
Det finns fler som kan spela det spelet. Kan inte du leta upp en mack som slår den prestandan mitt paket hadde. Om du lyckas så märker jag ut småsaker som gör att det inte räknas.

Vet inte riktigt om du tror på ditt eget resonumang. Om PC inte har en identisk motsvarighet till apple så bevisar det att apple är bättre. Du ville ha ett mer prisvärt alternativ från PC sidan och de fick du.

edit, sen kan man ju stryka 2000 spänn för os från Pc:n
Ubuntu för arbete funkar fint

"OK". Jag vet inte varför du drar in mig i din egna diskussion. Ämnet var ju inte att leta en Mac som matchar en PC utan tvärt om. Lek med någon annan vetja.

Prisvärt alternativ var det, men den matchade inte iMac vilket var vad som eftersöktes.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Asteroid
Folk kanske inte gillar MAC pga Steve Jobs arrogans och kaxighet?

Då blir ju det motsatta argumentet giltigt med, "Folk kanske inte gillar PC-Windows pga Steve Ballmers arrogans och kaxighet?"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Asteroid
Folk kanske inte gillar MAC pga Steve Jobs arrogans och kaxighet?

Ballmer, det är en ödmjuk mysfarbror det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nukethenick
Ballmer, det är en ödmjuk mysfarbror det.

Vilket osökt leder oss in på klassikern: http://www.youtube.com/watch?v=wvsboPUjrGc

Visa signatur

Dator: MSI P67A-C45 B3, Intel Core i5 2500K @ 3,3 Ghz, 16 GB Corsair Vengeance DDR3 1600Mhz, MSI GTX 970 Gaming 4G, Samsung 850 EVO Series 500GB SSD, 4TB Seagate SATA2, Windows 10. Chassi: Define XL R2 Black Pearl. Monitors: Samsung 28" 4K LED U28E570D + Philips Brilliance 23" TFT Wide.
Inet - gratis frakt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av luiga

Läser du ens det du själv skriver? Jag skriver ingenting alls om dina behov, det är DU själv som skriver att den inte passar dina behov.

Och på grund av detta skriver du
"för du har ju redan bestämt dig vad du tycker."

Ja, för det är ju jag som har bestämt att en iMac inte är gjord för att kunna användas som renderingshäst medan jag pluggar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av luiga

Som sagt, det finns alltid undantag som bekräftar regeln.

Vilken regel? Är inte så att jag alltid sitter själv och jobbar på Macs, nog skulle jag påstå att allt ifrån till docken, tabbning, exposé, eller kombinationer av detta används mer än väl.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av luiga

Har jag någon gång påstått det eller pratat om hur du jobbar med Windows eller OS X utan att du själv har skrivit det först?

Du skrev att du har försvarat OS X. Jag har aldrig attackerat OS X, så du försvarar den mot ickeexisterande påhopp. Hur går detta till?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av luiga

Har jag någonsin påstått att du har påstått det? Det var DU som frågade om du hade "missat något" och jag svarade.

Det jag menade var "varför" en Mac är bättre än design, för Mac-folket (förutom för den trevliga personen i den andra tråden) verkar ha svårt att förklara det. Jag tror det vanligaste försvaret är för att "processorn funkar bättre på lägre hz" eller något liknande, vilket väl är en anekdot från PowerPC-tiden.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av luiga
Det var DU som påstod att iMac inte passade dina behov och jag replikerade med säga att då finns ju ingen anledning för mig att prata fördelar med OS X.

Vadå, finns OS X endast i iMacs?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av luiga
Varför prata om fördelarna med en traktor till någon som vill ha en lastbil?

Vem har sagt att jag vill ha en lastbil?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av luiga

Hela vår diskussion har ju gått OT och du kommer mest med anklagelser som jag försöker försvara mig ifrån.

Som den där anklagelsen där jag skrev "jag har aldrig påstått att OS X är sämre än Windows"?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av luiga

Kan vi lägga ner den här skiten och gå vidare?

Givetvis!

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
"OK". Jag vet inte varför du drar in mig i din egna diskussion. Ämnet var ju inte att leta en Mac som matchar en PC utan tvärt om. Lek med någon annan vetja.

Prisvärt alternativ var det, men den matchade inte iMac vilket var vad som eftersöktes.

Men det du säger är ändå att för att pc inte in i detaljerna har en motsvarighet så är mac bättre??
visst, olika kundgrupper olika behov, men finns det verkligen ett behov utav en dator med skärm i ett på bekostnad av värmeutveckling och prestanda??

Skulle en vanlig datortillverkare utan sitt eget os släppt en sådan dator skulle det säkerligen blivigt en megaflopp.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
Men det du säger är ändå att för att pc inte in i detaljerna har en motsvarighet så är mac bättre??
visst, olika kundgrupper olika behov, men finns det verkligen ett behov utav en dator med skärm i ett på bekostnad av värmeutveckling och prestanda??

Skulle en vanlig datortillverkare utan sitt eget os släppt en sådan dator skulle det säkerligen blivigt en megaflopp.

Mac är bättre än PC för konsumenten som vill ha en Mac och det den ger. Denne konsument behöver köper inte nödvändigtvis inte Mac för hårdvaran som sitter i den utan för själva lösningen.
Datorn säljer, så uppenbarligen finns det både ett behov och marknad av maskinen?
Hur nettop-datorerna som kör på samma koncept säljer vet jag inte, men alternativ finns ju men då är det helt olika prestandanivåer på maskinerna. Hur kylning är löst i en iMac har jag inte kollat upp, men jag förväntar mig att Apple tänkt till lite. Nu vet jag inte hur en i5 värmer i den mer påkostade modellen men jag gissar på att det inte är i närheten av min i7 920 iallafall. Skärmen är stor och jag gissar på att det finns utrymme i datorn för att kunna sprida ut värmen.

Är nettop-datorerna med dator inbyggd i skärmen en megaflopp? Jag vet inte, vet du? Jag är själv sugen på en, väntar bara på att en ION-baserad kommer till våra breddgrader för en vettig peng.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Mac är bättre än PC för konsumenten som vill ha en Mac och det den ger. Denne konsument behöver köper inte nödvändigtvis inte Mac för hårdvaran som sitter i den utan för själva lösningen.

alltså köper man mac för oset inte för att hårdvaran e bättre

Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149

Datorn säljer, så uppenbarligen finns det både ett behov och marknad av maskinen?
Hur nettop-datorerna som kör på samma koncept säljer vet jag inte, men alternativ finns ju men då är det helt olika prestandanivåer på maskinerna. Hur kylning är löst i en iMac har jag inte kollat upp, men jag förväntar mig att Apple tänkt till lite. Nu vet jag inte hur en i5 värmer i den mer påkostade modellen men jag gissar på att det inte är i närheten av min i7 920 iallafall. Skärmen är stor och jag gissar på att det finns utrymme i datorn för att kunna sprida ut värmen.

Är nettop-datorerna med dator inbyggd i skärmen en megaflopp? Jag vet inte, vet du? Jag är själv sugen på en, väntar bara på att en ION-baserad kommer till våra breddgrader för en vettig peng.

kännde inte till nettop.

Permalänk

Känns som de här trådarna borde låsas direkt efter nyheten postas, för det är ju inga inlägg som är ontopic direkt...

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"