Hej! Jo det är så att jag har haft ett problem här nu(enligt mig i alla fall)
Nåväl det började med att för ja nu mer än 1 ½ månad sen efter att ha köpt grejor för över 20k till en värsting dator så börjar moderkortet krångla. Mitt ASUS Rampage II Extreme vägrar hitta 8 GB av 12 GB RAM, testar alla minnesstickorna one by one och de funkar allihopa ok. Testar då att höja spänningen på QPI/DRAM, kontrollerar latenser och minneshastigheterna men den vägrar ändå att göra det. Tar ut moderkortet för en inspektion, finner att 2 av DRAM slotarna är av dålig kvalité.(ja skit kvalité) De säkrar inte minnena(ni vet klick grejerna ) ordentligt och bestämmer mig att göra en RMA. Men, men... då när jag ska testa en gång till då dör nätaggregatet! Ja, ett NorthQ Black Magic Modular 850W. Först ger den på lite ström till moderkortet och ger mindre och mindre tills den till slut bara tvärdör =/ När jag då kopplar in el-kabeln igen så knastrar det, vilket det har gjort ett par eller fler gånger då jag har haft trasiga nätaggregat (kallar det knasterdöden hehe)
Nåja gjorde en RMA dagen eller några dagar därpå. Ringde först komplett och de accepterade RMA:n och gav mig ett RMA nummer. Åkte till närmaste ICA-butiken där de hade ett postkontor och skickade iväg det!
2 veckor senare
Ett mail kommer där de betalar tillbaks frakten. Ingenting står om hur det går, men det bevisade att de i alla fall hade fått det.
---
Nu för en vecka sen, så skickade jag ett mail där jag frågade hur det hade gått. De har inte svarat...
Är det så att de jävlas med mig eller, att de inte vill typ vetas av detta? Kanske de har klantat sig rejält och vill glömma bort det...
Ska ta och ringa imorgon eller så