Jävlas komplett med mig eller?(seg support?)

Permalänk

Jävlas komplett med mig eller?(seg support?)

Hej! Jo det är så att jag har haft ett problem här nu(enligt mig i alla fall)

Nåväl det började med att för ja nu mer än 1 ½ månad sen efter att ha köpt grejor för över 20k till en värsting dator så börjar moderkortet krångla. Mitt ASUS Rampage II Extreme vägrar hitta 8 GB av 12 GB RAM, testar alla minnesstickorna one by one och de funkar allihopa ok. Testar då att höja spänningen på QPI/DRAM, kontrollerar latenser och minneshastigheterna men den vägrar ändå att göra det. Tar ut moderkortet för en inspektion, finner att 2 av DRAM slotarna är av dålig kvalité.(ja skit kvalité) De säkrar inte minnena(ni vet klick grejerna ) ordentligt och bestämmer mig att göra en RMA. Men, men... då när jag ska testa en gång till då dör nätaggregatet! Ja, ett NorthQ Black Magic Modular 850W. Först ger den på lite ström till moderkortet och ger mindre och mindre tills den till slut bara tvärdör =/ När jag då kopplar in el-kabeln igen så knastrar det, vilket det har gjort ett par eller fler gånger då jag har haft trasiga nätaggregat (kallar det knasterdöden hehe)

Nåja gjorde en RMA dagen eller några dagar därpå. Ringde först komplett och de accepterade RMA:n och gav mig ett RMA nummer. Åkte till närmaste ICA-butiken där de hade ett postkontor och skickade iväg det!

2 veckor senare
Ett mail kommer där de betalar tillbaks frakten. Ingenting står om hur det går, men det bevisade att de i alla fall hade fått det.

---
Nu för en vecka sen, så skickade jag ett mail där jag frågade hur det hade gått. De har inte svarat...

Är det så att de jävlas med mig eller, att de inte vill typ vetas av detta? Kanske de har klantat sig rejält och vill glömma bort det...

Ska ta och ringa imorgon eller så

Visa signatur

Balle

Permalänk
Medlem

Gör det, ring dem imorgon.

Permalänk

felnr

1. NorthQ har aldrig varit kända för nån superprestanda direkt... troligen har det brunnit pga överbelastning gör om gör rätt köp ett agg med lite kvalite t.ex nått av Corsair aggen

2. hittar inte 12gb av 8gb ram? klart som fan den inte gör du har ju bara 8 gb... inte 12gb ram

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

1. Nej men det ska bli ett Corsair

2. Oj hehe skrev fel

Visa signatur

Balle

Permalänk
Medlem

värdelöst, jag fick inkomplett moderkort av komplett not very fany!
ska se på måndag vad de har å säga i sitt försvar då den skulle vara helt ny som bevisligen inte är ny och har bruten förpakning å saknar en massa saker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GFREEMAN
värdelöst, jag fick inkomplett moderkort av komplett not very fany!
ska se på måndag vad de har å säga i sitt försvar då den skulle vara helt ny som bevisligen inte är ny och har bruten förpakning å saknar en massa saker.

Låter som du köpte från fyndvaror-avdelning?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GFREEMAN
värdelöst, jag fick inkomplett moderkort av komplett not very fany!
ska se på måndag vad de har å säga i sitt försvar då den skulle vara helt ny som bevisligen inte är ny och har bruten förpakning å saknar en massa saker.

Du tillhör möjligtvis inte de som kräver rätt till öppet köp men vägrar köpa varor som någon returnerat?

Permalänk
Medlem

De flesta datorbutikerna är snabba på att leverera men inte på reklamationer.

Verkar inte vara något prioriterat tyvärr. RMA borde inte ta mycket längre än ett par dagar.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1