Ultratunn bärbar från LG

Permalänk
Melding Plague

Ultratunn bärbar från LG

Elektronikjätten LG hoppar på tåget med ultratunna bärbara datorer.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Det skulle ju vara en fördel om den faktiskt var ultratunn också.

Permalänk

Ser mycket trevlig ut

Edit: Det ser nästan ut som om det är kolfiber, inte så troligt kanske?

Visa signatur

Hoppla hoppla, här va de helikoptersmörgås!

Permalänk
Medlem

Ser nästan ut som vilket laptop som helst i tjockleken?

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Re: Ultratunn bärbar från LG

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyhet
Elektronikjätten LG hoppar på tåget med ultratunna bärbara datorer.

Läs nyheten

Vet inte om "hoppar på tåget" är rätt uttryck. Den väger nästan dubbelt så mycket som min tre år gammla LG TX express och ser ut att var tjockare. Men "Fortsätter på samma tåg som dom kört de senaste fem åren" passar kanske inte lika bra i rubriken.

Edit: Gick in på nyheten för att jag hoppades att hitta en ersättare till min TX men den här verkar vara för stor/tung och klumpig jämfört med vad dom gjort tidigare

Visa signatur

Du behöver inte vaccinera dina barn, bara dom du vill behålla.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mikgus
Vet inte om "hoppar på tåget" är rätt uttryck. Den väger nästan dubbelt så mycket som min tre år gammla LG TX express och ser ut att var tjockare. Men "Fortsätter på samma tåg som dom kört de senaste fem åren" passar kanske inte lika bra i rubriken.

Dom syftar nog på trenden som typ har börjat i höst. Asus UL-serie, Acers Timeline, tror MSI hade någon också. Precis som netbooks är alla exakt likadana. Tycker dock min UL30A är grymt mycket snyggare än denna

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlavKalashj
Dom syftar nog på trenden som typ har börjat i höst. Asus UL-serie, Acers Timeline, tror MSI hade någon också. Precis som netbooks är alla exakt likadana. Tycker dock min UL30A är grymt mycket snyggare än denna

Dell har en del också.
Adamo XPS:
http://www.nordichardware.se/nyhet,16578.html
Adamo Desire:
http://www.engadget.com/2009/10/19/dell-adamo-desire-gets-2-1...

Lite extremare prisklass kanske bör nämnas... 2000 dollar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jeddan
Ser nästan ut som vilket laptop som helst i tjockleken?

Precis, håller med.

Visa signatur

Stationär: EVGA X299 Micro | Intel Core i7 7740X | GeForce GTX 1060 6GB | Kingston HyperX 16GB 2666 MHz | WD Blue 3D NAND SSD 500GB
Tillbehör: 3 x LG 21,5" | Corsair Vengeance K65 | Deathadder | Astro A40
Bärbart: MacBook Pro 13" -10 | iPad 2 16Gb

.: Citera för svar :.

Permalänk
Medlem

jag tänkte på en laptop som macbook air när jag läste rubriken... men den verkar ju inte vara så ultratunn....

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem

Visst, bra batteritid men tunn och lätt? Min LG P300 som nu är 1,5 år gammal väger 1,6kg, har en riktig T8300 2,4GHz Core 2 Duo och nVidia 8400G-grafik. Förmodligen större batteri i denna och en annan målgrupp men så värst spännande var den ju inte.

Visa signatur

Citera -> större chans till svar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pjuppi
jag tänkte på en laptop som macbook air när jag läste rubriken... men den verkar ju inte vara så ultratunn....

Samma här, håller med dig.
Den var relativt "tjock".

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Medlem

Väger lika mycket som min ett år gamla dell 1330, lika stor hdd, slöare cpu, lika tjock, det ända den fått är mycket bättre batteritid tack vare snål cpu samt bättre batteriteknik...

Visa signatur

Fractal R3, Corsair AX 850W, 2x Gigabyte 580 Windforce + Gigabyte 210, I7 2600k @ 4.6 GHz, Asus P8P67 PRO, Corsair 32GB 2133 MHz, Corsair H80, Intel 320 300GB, 5x2TB WD GP, 5xSchyte F-Flex 1600, 2xFractal 140mm Silent, 7xFanmate, 3xDell U3014, LG BH10LS30, Qpad 5k, Logitech Z-5500, Sennheiser 360, 2xDinovo Edge. Samsung 900X4C, 256GB SSD, 16 GB Ram.

Permalänk
Medlem

Tänk på att det är en asiat som håller i den, då ser den större ut ^^

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joavels
Tänk på att det är en asiat som håller i den, då ser den större ut ^^

Hahaha Är kanske därför de valde en asiat till att göra det? : O

Visa signatur

Balle

Permalänk

MacBook Air är väl ultratunn... denna verkar bara marginellt tunnare än en standard laptop.

Permalänk

Hur fan kan man skriva om att den är ultratunn utan att ange måtten.. skandal

Visa signatur

Mobo: Asus Rampage 2 extreme Cpu: i7 970@4.3ghz Phanteks pe14 kylning 16gb dominator@1625mhz 9-9-9-24@1.65v 2x1Tb Raid 0 samsung spinpoint f3 Psu: Corsair vx550 GPU: Asus Gtx 670 4gb DirectCu2 @ 1175Core Mem:6550 Chassi. Fractal Design F4

Permalänk
Medlem

Sitter på en LG P310 som har en P8400@2,26Ghz, nVidia 9300m GS, 4gb DDR3 RAM, 320 GB hdd och så väger den bara 1,6kg...

Förstår inte hur en dator som ska väga 1.86kg kan vara ultratunn och sen vara så tjock på bild!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Macbook Air är 1.9cm tjock på sitt tjockaste ställe (i mitten, antar jag), denna är konstant 2.5cm. Är det värt det för ett mycket mycket bättre batteri som dessutom är utbytbart? Det beror väl på användartypen.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kolsvart Katt
Macbook Air är 1.9cm tjock på sitt tjockaste ställe (i mitten, antar jag), denna är konstant 2.5cm. Är det värt det för ett mycket mycket bättre batteri som dessutom är utbytbart? Det beror väl på användartypen.

Vad menar du med mitten? MacBook Air är 0,4-1,94 hög enligt Apple, och så vitt jag vet är den högst längst bakkanten så att säga eller där skärmen sitter fast och viks upp, d.v.s. den lutar som de flesta tangentbord.

Visa signatur

För länge sedan hade jag tydligen: Mac Book Pro 13" & Athlon 64 X2 4200+, Asus A8N32-SLI Deluxe, Corsair 3GB TwinX DDR 400, 2x Raid 0 Seagate Barracuda 160GB:s SATA, GeCube Radeon x1900xt , Nec ND-3500, Audigy2 Platinum, Cooler Master ATC-201 m.m.

Permalänk

ingen macbook air men, rätt så tunn var den väl

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

tunn... Tycker inte denna artiklen ens var vard att publicera

Permalänk
Medlem

Mått? Är ju ganska essentiellt i en artikel där tunnheten är det som framhävs.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gerthoi
Vad menar du med mitten? MacBook Air är 0,4-1,94 hög enligt Apple, och så vitt jag vet är den högst längst bakkanten så att säga eller där skärmen sitter fast och viks upp, d.v.s. den lutar som de flesta tangentbord.

Okay. Poängen kvarstår dock: MBA har ett relativt dåligt och inbyggt batteri; denna har ett väsentligt mer kraftfullt utbytbart batteri. Köp&slängkultur eller inte, liksom.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk

eeh...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tux0r
Det skulle ju vara en fördel om den faktiskt var ultratunn också.

Ja, när jag tänker ultratunn så får jag en bild framför mig på en bärbar dator som är cirka 3 mm tjock. En tunn dator är för mig är cirka 10 mm, en vanlig 25 mm.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

ultratunn knappast

Visa signatur

MB: Gigabyte Z690 Gaming X DDR4 | CPU: 13700K | RAM: DDR4-3200 64 GB
GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT Ultimate Xtreme WaterFo Skärm: Acer Predator 4K 27" XB273KGP
DYSLEKTIKER Kan innehålla spår av språkfel

Permalänk

VGA-utgång på en dator från slutet av år 2009!?
Mohahahahahahaaaaaa!

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma