Phonestart.se - Kritik, tips och provkörning.

Permalänk
Medlem

Phonestart.se - Kritik, tips och provkörning.

[edit][/edit]

Har bytt domän och namn på sidan nu, lagt in fler länkar och fixat fler ikoner.

Namnet jag bestämde mig för blev: Phonestart.se

Har fått ett återuppväckt intresse för php och webbdesign, och skaffade mig ett litet projekt för att återuppliva kodarhjärnan. Så jag gjorde mig en startsida till min iPhone, en länksida med olika iphone-vänliga sidor helt enkelt.

Bestämde mig sen för att öppna upp den för andra, så jag reggade istartsida.se och la in lite fler funktioner.

Registrera er gärna och hårdkör sidan. Lägg in lite länkar, ändra temat osv. Hittar ni någon farlig bugg skriv gärna ett pm, så jag kan åtgärda

Vill gärna ha förslag på saker som ni tycker jag bör ändra. Funktionsmässigt, utseendet, eller något annat.
En sak som står rätt högt upp är en systersida bestående av en admindel för registrerade användare, där man lättare kan administrera länkar, kategorier etc.

Så, öppna sidan med er mobiltelefon:
http://istartsida.se

NY SIDA:

>>>>>Phonestart.se

EDIT:
Än så länge är databasen med länkar rätt klen, med många luckor. Men jag kommer sätta mig imorn och fylla upp den lite bättre. Kom gärna med förslag på länkar som bör ligga som standard. Tack!

Permalänk
Medlem

(okonstruktivt inlägg)
Ibland önskar jag att jag hade kunnat resa genom tid och rum till alfabetets födelse och sätta en kniv i ryggen på killen som skapade bokstaven "i".

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teknocide
(okonstruktivt inlägg)
Ibland önskar jag att jag hade kunnat resa genom tid och rum till alfabetets födelse och sätta en kniv i ryggen på killen som skapade bokstaven "i".

Hur skulle du då kunna använda en kniv? Time paradox

Permalänk
Medlem

Jag antar att du vet att de 5 vertikala telefonerna på bilden är uppochner

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kollade lite snabbt, och både CollegeHumor och Tjuvlyssnat är felstavade

Visa signatur

Q6600/4GB/8800GT | Macbook Pro | iPhone 3G | D3100

Permalänk
Medlem

Har ingen iphone men testade lite ändå, och det verkar lätt att hitta länkar och ändra inställningarna, samt bra med startbilden som bara visas vid första besöket.

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teknocide
(okonstruktivt inlägg)
Ibland önskar jag att jag hade kunnat resa genom tid och rum till alfabetets födelse och sätta en kniv i ryggen på killen som skapade bokstaven "i".

Ja, inte lätt att hata en bokstav. Har själv svårt för "k".

Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Jag antar att du vet att de 5 vertikala telefonerna på bilden är uppochner

Haha, vilken miss. Är fixat nu iallafall

Citat:

Ursprungligen inskrivet av k4rl
Kollade lite snabbt, och både CollegeHumor och Tjuvlyssnat är felstavade

Tack, fixat!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andre_H
Har ingen iphone men testade lite ändå, och det verkar lätt att hitta länkar och ändra inställningarna, samt bra med startbilden som bara visas vid första besöket.

Tack! Ja, och startbilden visas ju självklart endast om man inte besöker sidan från en iphone/touch. Och bara en gång.

Inga förslag på förändringar? Test som sagt gärna på er telefoner, och se vad ni tycker.
Nu har jag visserligen tänk ha kvar namnet iStartsida, men ni är också välkomna att ge namnförslag med! Tack!

Permalänk
Medlem

Har testat i opera mini på mobilen och har fortfarande inget att anmärka på. Kul med en sida där man slipper scrolla i sidled för att se

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem

Har tänkt göra en systersida för alla andra mobiler än iPhone, några förslag på namn?

Kort, men beskrivande?

Permalänk
Medlem

andstart (android) ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2infinity
andstart (android) ?

Kommer bli tre sidor:

1. istartsida.se för iphone

2. andstart.se för android (tack 2infinity )

3. hittaimobilen.se för övriga mobiler

Bör täcka upp dom flesta

Permalänk

Om tar istartsida så är ju iStart ett bättre val?

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem

Är de inte synd (onödigt) å behöva regga tre .se domäner? Varför inte bara ha typ mobilstar.se lr nå å sen ha undersidor där om man nu vill. Sen lägger man ju "sin" sida som startsida. Lättare att göra "reklam", se statistik, felsöka, administrera osv för en sida än flera:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KurreKula
Om tar istartsida så är ju iStart ett bättre val?

Det är tyvärr in ledigt. Var dock min första tanke.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TorUlf
Är de inte synd (onödigt) å behöva regga tre .se domäner? Varför inte bara ha typ mobilstar.se lr nå å sen ha undersidor där om man nu vill. Sen lägger man ju "sin" sida som startsida. Lättare att göra "reklam", se statistik, felsöka, administrera osv för än sida än flera:)

Jo, onekligen. Men vet också att folk (min mamma) har lättare att komma ihåg adresser som är beskrivande.

Sen är en viktig poäng med sidan att man inte ska behöva bokmärka någon särskild "version" av den för att kunna använda den. Gå du in från en vanlig mobil ska du hamna på den sidan som är anpassade för det formatet.

Tror dock hittaimobilen.se kommer bli den "allmänna" sidan. Sen blir istartsida & andstart mer inriktingar. Domänerna är ju pisspengar, så dom är redan fixade

hittaimobilen.se tyckte min mamma var logiskt och lätt, vilket gör att den bör passa den stora massan.

Men kom gärna med förslag hur ni skulle vilja ha det!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av urr
Det är tyvärr in ledigt. Var dock min första tanke

Mjo, men tycker inte iStartSida låter bra alls. Tycker också som Startoid eller liknande mer än andStart

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KurreKula
Mjo, men tycker inte iStartSida låter bra alls. Tycker också som Startoid eller liknande mer än andStart

Hm, ja. Jag kanske får hålla en omröstning om namnen sen

Tack för åsikterna!

Permalänk
Medlem

vad är anledningen till flera olika sidor egentligen? Ska du visa olika länkar beroende på telefon?

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem

2 huvudsakliga anledningar:

1. Anpassat innehåll

2. Anpassat utseende

Ni får gärna rätta mig om ni tycker jag har fel, men en sida full av iphoneanpassade länkar är ju rätt värdelös när du wappar med din SE w810. På en sån vill man ju komma till wap-sidor, + att sidan i sig måste vara mycket mera avskalad.

Eller, blir det bara rörigt? Tycker ni "hittaimobilen.se" är bra som allmän sida?

Uppskattar verkligen era åsikter!

Permalänk

Bara en tanke: Man kan ju alltid anpassa sidan beroende på vilken läsare/user-agent som kommer till den. En domän, men alltid rätt

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Filleokus
Bara en tanke: Man kan ju alltid anpassa sidan beroende på vilken läsare/user-agent som kommer till den. En domän, men alltid rätt

Agreed

Tycker heller inte om namnet "HittaIMobilen", känns för långt. Är ju typ en hel mening. Borde vara mer som Superstart eller Snabbstart eller vad de nu heter. Mobilstart, telestart, mobstart, SmartStart eller vad som helst

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Hedersmedlem

Startphone.se hade ju kunna vara ett namnförslag annars iställer för HittaIMobilen.se

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Så, bytt namn och domän till Phonestart.se nu, tycker det passade bättre.

Inga önskemål/åsikter om funktioner/innehåll/utseende?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av urr
Så, bytt namn och domän till Phonestart.se nu, tycker det passade bättre.

Inga önskemål/åsikter om funktioner/innehåll/utseende?

Phonestart ligger mycket bättre i både hjärna och mun. I like
Har fortfarande ingen konstruktiv kritik att komma med dessvärre..

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teknocide
Phonestart ligger mycket bättre i både hjärna och mun. I like
Har fortfarande ingen konstruktiv kritik att komma med dessvärre..

Bra att namnet känns bättre. Nu slapp du ditt i

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
Grattis får man säga : http://macworld.idg.se/2.1038/1.263018/phonestartse-gor-livet...

Tack Grymt kul!