Catalyst 9.10 – WHQL för Radeon HD 5800

Permalänk
Medlem

Jag hatar PhysX. Varför kan de inte enas om en gemensam standard?
Jävla sätt av Nvidia ett snedvrida konkurrensen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av coopdeo
Jag hatar PhysX. Varför kan de inte enas om en gemensam standard?
Jävla sätt av Nvidia ett snedvrida konkurrensen.

/agree

Jag hoppas att ATIs Fysikbibliotek kommer att sparka PhysX rejält.

frankof: nVidias hårdvara klarar i dagsläget ingenting specifikt som ATI inte klarar. Men det krävs en jävla massa jobb att lyckas köra CUDA kod på ATI kort ändå. Men det är iaf teoretiskt möjligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XaaR
Jag hoppas att ATIs Fysikbibliotek kommer att sparka PhysX rejält

ATI har ingen egen lösning, de samarbetar med oberoende partners. De använder öppna standarder vilket innebär att de kommer gå att köra på nVidia kort också. Hur bra de presterar på de olika korten återstår att se, det är nog ett tag kvar innan vi får se något.

PhysX på GPU kommer att få en öppen standard när nVidia känner att det finns något som kan hota marknadspositionen för just fysikrutiner (Havok/Bullet eller någon annan).

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GarfieldPower
Hoppas att de har fixat prestanda problemen i NFS:Shift...

Vilka prestandaproblem??
Jag har testat nfs shift och det flyter som en dröm tycker jag??
Jag har iofs ett x2 kort men ditt 4870 borde väl dra spelet ganska lätt med rätt så hög upplösning och kvalite?
MvH albanen..

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alban
Vilka prestandaproblem??
Jag har testat nfs shift och det flyter som en dröm tycker jag??
Jag har iofs ett x2 kort men ditt 4870 borde väl dra spelet ganska lätt med rätt så hög upplösning och kvalite?
MvH albanen..

För mig är det inga problem. Sitter med en q9550 @3,4ghz, 4gb ram och ett HD4870 1gb. Har allt på absolut max i hög upplösning och grafikkortet jobbar runt 70-80 % av den kraft det har. Kanske är en fps-låsning eller liknande som ger den effekten. Vet inte vilken fps Jag har men det är 60+ i alla fall

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem

Först dog skärmen när jag installera drivisarna, fick starta om datorn i blindo. Nu crashar installern under detecting devices. Detta på Win7 x64. Fan va trött jag är på ATI, känns som att spela rysk roulette varje gång man ska köras deras installers :'(

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Goldfinger
Arma2 blev ett lyft med 5850 och 9.10

Sitter på 5870 och måste hålla med.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

och jag sitter med 9.11 drivern och den är ett lyft jämnt över !

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrfisse
Först dog skärmen när jag installera drivisarna, fick starta om datorn i blindo. Nu crashar installern under detecting devices. Detta på Win7 x64. Fan va trött jag är på ATI, känns som att spela rysk roulette varje gång man ska köras deras installers :'(

Avinstallerar du den gamla drivrutinen?
Enda gången jag har fått problem i Vista, är just när jag försökte avinstallera den gamla drivaren först.
edit W7 och Vista funkar ganska lika i det här avseendet..

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GarfieldPower
Hoppas att de har fixat prestanda problemen i NFS:Shift...

Bättre prestanda än det som är nu kräver att Shift patchas, EA jobbar på patchen så ATI kort inte drabbas av dessa buggar (kallas ATI Performance Patch från det jag hört). Inte alla som får problem. Detta kan alltså inte åtgärdas i drivrutinen, och känner man EA rätt kommer det här ta ett tag till. Jag läste om patchen var på väg för en månad sedan ca för första gången men.. EA är EA......

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrfisse
Först dog skärmen när jag installera drivisarna, fick starta om datorn i blindo. Nu crashar installern under detecting devices. Detta på Win7 x64. Fan va trött jag är på ATI, känns som att spela rysk roulette varje gång man ska köras deras installers :'(

Jag kör också shift i win 7 x64,det finns inget som helst problem än sålänge iafall.Iofs så har jag inte testat shift sen jag la in nya catalyst 9.10 whql,kanske dags att göra det nu och se om nåt hänt.)
Rapporterar senare...
MvH albanen

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem

Bara jag som inte får Super-sample AA att funka? Det finns ju två bilder för jämförelse när man ställer in men inget händer med dessa efter Apply

Visa signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrfisse
Först dog skärmen när jag installera drivisarna, fick starta om datorn i blindo. Nu crashar installern under detecting devices. Detta på Win7 x64. Fan va trött jag är på ATI, känns som att spela rysk roulette varje gång man ska köras deras installers :'(

Funkade bra för mig.. vi har samma kort i CFX och jag har också Windows 7 RC x64

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Radeon 4870 Driver är glömmt den här Monat,eller hur.Tack AMD.Mvh....Klaus

Visa signatur

Asus Z97-E,Intel I7-4790K,Corsair Ram DDr 3- 16Gb 2x8Gb Pro Serie Vengance 2400MHZ