Uppblåst muspekare med Radeon HD 5800

Permalänk
Melding Plague

Uppblåst muspekare med Radeon HD 5800

AMD:s nya grafikkort i Radeon HD 5800-serien kommer med nyheter som DirectX 11 och Eyefinity, men innehåller även en mycket udda bugg.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

HAHAHA Detta var något nytt Hur upplever ni andra muspekaren med 5800?

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Medlem

HAHA klockrent, men jag har då inte märkt nåt.

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Medlem

En rolig bugg iaf.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Proffsmoddare

Haha Låter ju för bra för att vara sant.

Någon som har en bild på detta?

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk

Haha, lite roligt. Jag har dock inte märkt av det, sitter med ett HD5850 och Windows 7.

Visa signatur

| Antec P183 | Intel Core i5 @ 2,67 GHz | Asus P7P55D PRO | Asus Radeon HD5850 | Corsair Dominator 1600 MHz (2x2GB) | Intel X25-M G2 80 GB | 2 x Western Digital Caviar Green 1TB | Creative SB X-Fi XtremeGamer | Corsair HX750W |

Permalänk

Tydligen så ska den ju uppkomma när man använder UVD för hårdvaruavkodning av video, så ni som vill försöka återskapa den (och ta bilder!) kan ju prova med det. T.ex. MPC-HC borde ju funka?
Men det lär ju dock inte vara många datorer som innehåller en HD5850/70 som inte också har en processor nog kraftig för att enkelt avkoda 1080p...

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem

Fyfan. Nu blir det Nvidia istället!

Permalänk
Medlem

Intressant, hade detta varit nvidia så hade det varit en helt annan tonart här är jag helt säker på (häxjakt?). Nu skrattas det istället, vilket visserligen är trevligt i sig.

ATIs drivrutins gäng borde sägas upp. Designern av mjukvaran kan sägas upp han med, kan lika bra göra sig av med nvidias designer då också. Även om deras upplägg inte är fullt lika jobbigt att handskas med, enligt mig iaf.

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrfisse

ATIs drivrutins gäng borde sägas upp. Designern av mjukvaran kan sägas upp han med, kan lika bra göra sig av med nvidias designer då också. Även om deras upplägg inte är fullt lika jobbigt att handskas med, enligt mig iaf.

Håller helt klart med. Har fått bråka så oerhört mycket för att få receivern + tv'n att funka med min HD4350 (som jag köpte just p.g.a. av hdmi med ljud). Fortfarande är inte allt helt löst, ibland när man startar datorn så har skärmen blivit sekundär, vilket hade varit enkelt löst om tv'n blivit primär, men tv'n påstår sig inte få nån signal! Stänger man av tv'n och startar om datorn så får man skärmen som primär igen, men då får man gå igenom en väldig speciell hokus-pokus procedur för att få tillbaka bild på tv'n.

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrfisse
Intressant, hade detta varit nvidia så hade det varit en helt annan tonart här är jag helt säker på (häxjakt?).

Var inte så dramatisk, buggar finns överallt.
O varför skulle det bli en häxjakt?

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrfisse
Intressant, hade detta varit nvidia så hade det varit en helt annan tonart här är jag helt säker på (häxjakt?). Nu skrattas det istället, vilket visserligen är trevligt i sig.

ATIs drivrutins gäng borde sägas upp. Designern av mjukvaran kan sägas upp han med, kan lika bra göra sig av med nvidias designer då också. Även om deras upplägg inte är fullt lika jobbigt att handskas med, enligt mig iaf.

Dramaqueen.

Permalänk
Medlem

Heheh.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sl2wm-rocks
Håller helt klart med. Har fått bråka så oerhört mycket för att få receivern + tv'n att funka med min HD4350 (som jag köpte just p.g.a. av hdmi med ljud). Fortfarande är inte allt helt löst, ibland när man startar datorn så har skärmen blivit sekundär, vilket hade varit enkelt löst om tv'n blivit primär, men tv'n påstår sig inte få nån signal! Stänger man av tv'n och startar om datorn så får man skärmen som primär igen, men då får man gå igenom en väldig speciell hokus-pokus procedur för att få tillbaka bild på tv'n.

Detta problem har jag med mitt 8800GTX kort också. Så tro inte att det begränsar sig till AMD/ATI. Buggar inträffar för alla drivrutiner.

AMDs stor muspekarbugg är en "rolig" bugg som bara visar sig hos ett väldigt fåtal kunder (uppskattnigsvis <0.1%, av mig alltså. Baserat på vad som orsakar detta problem). Så varför blåsa upp det?

Ang sl2wm-rocks problem så är det oturligt, samma sak med mitt grafikkort. Men jag klandrar inte NVIDIA för detta då det är ett så pass "litet" problem.

Permalänk
Medlem

Måste skaffa nytt kort för att se detta!

Permalänk
Medlem

Dator i sign, inga problem!

Visa signatur

Ryzen 5 5600X/Noctua NH-D15S/XFX Radeon RX6950XT/Gigabyte B550M Aorus Elite/32GB Kingston HyperX 3600MHz/1TB Corsair Force MP600/Corsair HX1000i/Corsair 4000D Airflow/Valve Index

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sundkula
Dator i sign, inga problem!

Har du provat använda dig av UVD?

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Avstängd

Har inte heller detta "problemet".

Permalänk
Inaktiv

Hahahaha, måste vara en feature.

Permalänk
Medlem

hahahahaha, fet nice

Visa signatur

Intel pentium 3.0ghz @ 3.5ghz
ATI Radeon HD 3850
alltså en skräpdator...

Permalänk
Medlem

Lite komiskt var det allt

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

Jag har detta problemet, som jag beskrivit i 5870-tråden för nån vecka sedan. Har plågats av detta problem sen jag skaffade mitt 5870. Drivrutinen hänger sig också när man spelar upp Flash-film i fullscreen. Väldigt irriterande. Nu vet jag iallafall att AMD vet om problemet.

Kan meddela att det är superstörigt med en enorm muspekare.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

allt ati någonsin petat på har buggat ur... så är det och så kommer det alltid att vara. de människor som äger ati men påstår sej aldrig haft problem med ati genom åren ljuger antingen så hårt att dom har blåsor i arslet eller så är dom enbart blinda och okunniga. jag kastade ut ati för många år sedan och har _aldrig_ köpt ati-kort pga de problem jag sett hos i stortsett varje person jag känner som är 'stolta' ägare av ati's fantastiska grafikkort.
flama på nu men det här är en total sanning... ati suger och kommer alltid göra så länge de har de där värdelösa hackarna och designerna i sitt team....

nvidia har jag däremot aldrig haft problem med... nej faktiskt inte en enda gång genom åren och jag har ägt kort i varje serie nvidia släppt sedan de dök upp. därmed inte sagt att nvidia är någa gudar. nvidias problem är deras jävla attityd och rävspel. en fet käftsmäll skulle de haft...

nää leve Cirrus Logic!!!!!

Visa signatur

https://einridi.bandcamp.com | https://soundcloud.com/einridiofficial
[ASUS 27"][5900X@5GHz w H115i Platinum][MSi X570S MAG Tomahawk][32GB 3600MHz Vengeance LPX][Powercolor RX 7800XT][Corsair RM750x V2][Corsair MP600 500GB][256GB 840 pro][850 EVO 500GB][NI Komplete Audio 6][ADAM T7V][BD DT-1770Pro 250ohm][Bitwig Studio 5.1][Reason 11][Maschine 2.17.5][NI Komplete A49][Arturia MiniLab mk2][NI Maschine JAM & Mikro mk3][Corsair AIR 540][Windows 11 Pro]
"If they're going to pirate somebody, we want it to be us rather than somebody else." -- Microsoft Business Group President Jeff Raikes

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ninnuam
allt ati någonsin petat på har buggat ur... så är det och så kommer det alltid att vara. de människor som äger ati men påstår sej aldrig haft problem med ati genom åren ljuger antingen så hårt att dom har blåsor i arslet eller så är dom enbart blinda och okunniga. jag kastade ut ati för många år sedan och har _aldrig_ köpt ati-kort pga de problem jag sett hos i stortsett varje person jag känner som är 'stolta' ägare av ati's fantastiska grafikkort.
flama på nu men det här är en total sanning... ati suger och kommer alltid göra så länge de har de där värdelösa hackarna och designerna i sitt team....

nvidia har jag däremot aldrig haft problem med... nej faktiskt inte en enda gång genom åren och jag har ägt kort i varje serie nvidia släppt sedan de dök upp. därmed inte sagt att nvidia är någa gudar. nvidias problem är deras jävla attityd och rävspel. en fet käftsmäll skulle de haft...

nää leve Cirrus Logic!!!!!

Det där inlägget bevisar din okunnighet.

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ninnuam
Bla bla bla.

Du skojar va?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enorus
Du skojar va?

hmmmm.... *skojar han eller inte*

Citat:

Ursprungligen inskrivet av teckim
Det där inlägget bevisar din okunnighet.

http://ts4.mm.bing.net/images/thumbnail.aspx?q=1059697995583&...

Som sagt! Länge Leve Cirrus Logic!!

Visa signatur

https://einridi.bandcamp.com | https://soundcloud.com/einridiofficial
[ASUS 27"][5900X@5GHz w H115i Platinum][MSi X570S MAG Tomahawk][32GB 3600MHz Vengeance LPX][Powercolor RX 7800XT][Corsair RM750x V2][Corsair MP600 500GB][256GB 840 pro][850 EVO 500GB][NI Komplete Audio 6][ADAM T7V][BD DT-1770Pro 250ohm][Bitwig Studio 5.1][Reason 11][Maschine 2.17.5][NI Komplete A49][Arturia MiniLab mk2][NI Maschine JAM & Mikro mk3][Corsair AIR 540][Windows 11 Pro]
"If they're going to pirate somebody, we want it to be us rather than somebody else." -- Microsoft Business Group President Jeff Raikes

Permalänk
Medlem

Detta är en feature, ingen bugg.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ninnuam
allt ati någonsin petat på har buggat ur... så är det och så kommer det alltid att vara. de människor som äger ati men påstår sej aldrig haft problem med ati genom åren ljuger antingen så hårt att dom har blåsor i arslet eller så är dom enbart blinda och okunniga. jag kastade ut ati för många år sedan och har _aldrig_ köpt ati-kort pga de problem jag sett hos i stortsett varje person jag känner som är 'stolta' ägare av ati's fantastiska grafikkort.
flama på nu men det här är en total sanning... ati suger och kommer alltid göra så länge de har de där värdelösa hackarna och designerna i sitt team....

nvidia har jag däremot aldrig haft problem med... nej faktiskt inte en enda gång genom åren och jag har ägt kort i varje serie nvidia släppt sedan de dök upp. därmed inte sagt att nvidia är någa gudar. nvidias problem är deras jävla attityd och rävspel. en fet käftsmäll skulle de haft...

nää leve Cirrus Logic!!!!!

LOL.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk

lovar att det var någon finurlig tekniker som fixade de bakom AMD's rygg bara för att jävlas,

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
LOL.

fy på dej, det här är inte ett dugg roligt. det här är något så viktigt som ett krig mellan två tillverkare av plattor med chips (sourcream eller?) som visar gubbar som slåss på en glasruta. det här är århundradets match!

Länge Leve CirrusLogic!

Visa signatur

https://einridi.bandcamp.com | https://soundcloud.com/einridiofficial
[ASUS 27"][5900X@5GHz w H115i Platinum][MSi X570S MAG Tomahawk][32GB 3600MHz Vengeance LPX][Powercolor RX 7800XT][Corsair RM750x V2][Corsair MP600 500GB][256GB 840 pro][850 EVO 500GB][NI Komplete Audio 6][ADAM T7V][BD DT-1770Pro 250ohm][Bitwig Studio 5.1][Reason 11][Maschine 2.17.5][NI Komplete A49][Arturia MiniLab mk2][NI Maschine JAM & Mikro mk3][Corsair AIR 540][Windows 11 Pro]
"If they're going to pirate somebody, we want it to be us rather than somebody else." -- Microsoft Business Group President Jeff Raikes