Uppblåst muspekare med Radeon HD 5800

Permalänk
Medlem

Men snälla alla som tycker AMD/ATI suger kan dra åt helvete säg mig har aldrig nVidia haft problem med någonting, nää eller hur.
Kan slå vad om att när gt300 kommer ut så kommer det finnas något problem/bugg.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ninnuam
allt ati någonsin petat på har buggat ur... så är det och så kommer det alltid att vara. de människor som äger ati men påstår sej aldrig haft problem med ati genom åren ljuger antingen så hårt att dom har blåsor i arslet eller så är dom enbart blinda och okunniga. jag kastade ut ati för många år sedan och har _aldrig_ köpt ati-kort pga de problem jag sett hos i stortsett varje person jag känner som är 'stolta' ägare av ati's fantastiska grafikkort.
flama på nu men det här är en total sanning... ati suger och kommer alltid göra så länge de har de där värdelösa hackarna och designerna i sitt team....

nvidia har jag däremot aldrig haft problem med... nej faktiskt inte en enda gång genom åren och jag har ägt kort i varje serie nvidia släppt sedan de dök upp. därmed inte sagt att nvidia är någa gudar. nvidias problem är deras jävla attityd och rävspel. en fet käftsmäll skulle de haft...

nää leve Cirrus Logic!!!!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ninnuam
fy på dej, det här är inte ett dugg roligt. det här är något så viktigt som ett krig mellan två tillverkare av plattor med chips (sourcream eller?) som visar gubbar som slåss på en glasruta. det här är århundradets match!

Länge Leve CirrusLogic!

Haha, för uppenbart

Permalänk
Medlem

ATI är så uppblåst nu så att även muspekaren blir det då man kör med deras kort

Permalänk
Medlem

Det är inte bara problem att muspekaren förstoras, utan att drivrutinen atikmdag kraschar vid uppspelning av video. Kolla amdforumet, det är många som har det problemet också inkl mig. Det går att få både muspekarproblemet och krascherna att försvinna genom att använda amd gpu clock tool och sätta en frekvens med det. Så det är ju inte lite buggar i deras drivrutiner. Hoppas för deras skull att de fixar skiten snart.

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nevada
Det är inte bara problem att muspekaren förstoras, utan att drivrutinen atikmdag kraschar vid uppspelning av video. Kolla amdforumet, det är många som har det problemet också inkl mig. Det går att få både muspekarproblemet och krascherna att försvinna genom att använda amd gpu clock tool och sätta en frekvens med det. Så det är ju inte lite buggar i deras drivrutiner. Hoppas för deras skull att de fixar skiten snart.

Blir det så även om man inte använder hårdvaruaccelerering för att se på video? Prova att välja VMR9 istället EVR renderer.

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem

Buggen är åtgärdad i 9.11 då även WHQL stöd för 5700-serien kommer finnas.
http://techreport.com/discussions.x/17819
http://www.hardocp.com/news/2009/10/22/ati_radeon_5700_series...

Beta 9.11 - använd på eget ansvar.
http://www.rage3d.com/board/showthread.php?t=33954048

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ninnuam
allt ati någonsin petat på har buggat ur... så är det och så kommer det alltid att vara. de människor som äger ati men påstår sej aldrig haft problem med ati genom åren ljuger antingen så hårt att dom har blåsor i arslet eller så är dom enbart blinda och okunniga. jag kastade ut ati för många år sedan och har _aldrig_ köpt ati-kort pga de problem jag sett hos i stortsett varje person jag känner som är 'stolta' ägare av ati's fantastiska grafikkort.
flama på nu men det här är en total sanning... ati suger och kommer alltid göra så länge de har de där värdelösa hackarna och designerna i sitt team....

nvidia har jag däremot aldrig haft problem med... nej faktiskt inte en enda gång genom åren och jag har ägt kort i varje serie nvidia släppt sedan de dök upp. därmed inte sagt att nvidia är någa gudar. nvidias problem är deras jävla attityd och rävspel. en fet käftsmäll skulle de haft...

nää leve Cirrus Logic!!!!!

Är de nått visst ställe på arslet blåsorna ska sitta på eller för jag hittar inga

Har Aldrig haft problem med ett ATI-kort, varken på XP, Vista eller Windows 7

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sl2wm-rocks
Blir det så även om man inte använder hårdvaruaccelerering för att se på video? Prova att välja VMR9 istället EVR renderer.

Jag kör KMPlayer med VMR9.

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem

det är ju inte direkt så att man ångrar beställning av HD5850-kort...
men finns det EN bugg finns säkerligen flera, bara att hoppas på ny uppdatering som fixar detta tills jag fått hem mina kort

@ninnuam
Alla får väl ha en åsikt, men jag tycker du är för provocerande med dina inlägg. Känns onödigt och fånigt.
Om du verkligen känner behov av att få igång ett flame war mellan ati fanboys och nvidia fanboys eller vad nu tusan du är ute efter, vänd dig vänligen till annat forum än sweclockers och återkom när du fått agera idiot tillräckligt mycket för att inte känna behov att ta med dig den sorten attityd hit till sweclockers.

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hasona
Men snälla alla som tycker AMD/ATI suger kan dra åt helvete säg mig har aldrig nVidia haft problem med någonting, nää eller hur.
Kan slå vad om att när gt300 kommer ut så kommer det finnas något problem/bugg.

Har fan vart problem med alla drivrutiner som släpptes efter 182.. 185/186 gav väldigt många BSOD eller så hängde sig datorn helt när man spelat i 10min. Det är bara att ta en titt på forumen.

Sen har väl 190/191 krånglat en massa för folk med 2+ skärmar.

Folk som säger att det bara är ena sidan som har problem är en hög idioter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kraeshok
Buggen är åtgärdad i 9.11 då även WHQL stöd för 5700-serien kommer finnas.
http://techreport.com/discussions.x/17819
http://www.hardocp.com/news/2009/10/22/ati_radeon_5700_series...

Beta 9.11 - använd på eget ansvar.
http://www.rage3d.com/board/showthread.php?t=33954048

Kan meddela att buggen inte är avhjälpt i 9.11 beta i alla fall.

Som nevada skriver krashar drivrutinen när man kollar på film också. Om jag kollar på flash-film (ex youtube, särskilt HD) i fullscreen krashar den. Den kan också krasha ett par gånger i timmen när man sitter och bara surfar också. Skärmen blir svart och en ruta i hörnet meddelar att drivrutinen startats om. Det enda bra med det är att muspekaren blir normalstor igen, men det varar inte så länge.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Avstängd

HAde det nu varit Nvidia som hade detta problem hade ''ALLA bara typ OMG LOL ROFLAMAO DÖ NVIDIA ÅÅÅÅ SÅ TYPISKT ETC ETC!''

Men det bevisar en sak Är alla vana vid att ATI har buggar å sånt eller?

Så patetiska ni är -.-

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Hedersmedlem

Bråka mindre och håll er till ämnet.
*rensad*

Permalänk
Avstängd

Detta måste vara ett skämt. Det har aldrig hänt mig att muspekaren ökar i storlek

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kraeshok
Buggen är åtgärdad i 9.11 då även WHQL stöd för 5700-serien kommer finnas.
http://techreport.com/discussions.x/17819
http://www.hardocp.com/news/2009/10/22/ati_radeon_5700_series...

Beta 9.11 - använd på eget ansvar.
http://www.rage3d.com/board/showthread.php?t=33954048

Man var tvungen att regga sig, men nu är det gjort. Det är tre filer för varje operativ system inklusive Linux. Den första filen är väl bara att båda drivrutinerna som är under är inbakade i ett paket?

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sundkula
Dator i sign, inga problem!

Fan, nu fick jag stor muspekare också!:o

Visa signatur

Ryzen 5 5600X/Noctua NH-D15S/XFX Radeon RX6950XT/Gigabyte B550M Aorus Elite/32GB Kingston HyperX 3600MHz/1TB Corsair Force MP600/Corsair HX1000i/Corsair 4000D Airflow/Valve Index

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
HAde det nu varit Nvidia som hade detta problem hade ''ALLA bara typ OMG LOL ROFLAMAO DÖ NVIDIA ÅÅÅÅ SÅ TYPISKT ETC ETC!''

Men det bevisar en sak Är alla vana vid att ATI har buggar å sånt eller?

Så patetiska ni är -.-

Varför avslutas alla anti-fanboy-kommentarer alltid med en fanboy-kommentar av likartat mått?

Suck..
Drivrutiner är inte buggfria. Hitta ett nytt grafikkort med en drivrutin utan en enda bugg, och ge skaparen nobelpriset.

Det man kan klaga på är hur snabbt kritiska buggar fixas, en helt annan sak :).

Permalänk
Avstängd

Det är så roligt att läsa dom rena nVIDIA fanboy inläggen, dom är som mercedes förare.

Folk utan hjärna kör bil med stjärna.

Men vi ATI talibaner är "Folk med hjärna kör bil utan stjärna"

Nej jag är ingen fanboy, fanboys fightas hela tiden med oftast skitsnack.. Sånt har jag lämnat bakom mig.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Fanboy fights hör hemma i sandlådan. Att ni inte bara kan ge er.

Jag gillar både Nvidia och ATi/AMD, de har båda sina fördelar och nackdelar. Konkurrens är bra för oss konsumenter.

Permalänk
Avstängd

stockholmskillen82 och snozan har fått en konkurrent i "mest okunniga sweclockers-medlemmen": ninnuam visar prov på brist av hästar i stallet.

Ingen på sweclockers som rapporterat samma problem och jag har inte läst något på anandtech eller hardwarecanucks. Låter minst sagt underligt.

Om det nu är en bugg som faktiskt finns så lär det inte dröja innan det är fixat.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Avstängd

Kul fenomen detta med fanboys av olika märken i dator världen eller gäller det andra märken och saker med..
Har inte riktigt hajjat hur man kan bli osams pga vilket grafikkort man äger ????...

Fast jag gillar lite mer nvidia även om jag kör ATi nu så känns ändå nvidias kort mer kvallitet:

Fast mitt 4870 gillar jag skarpt så det lutar nog åt ett 5870 för mig om inte nvidia kommer med nåt nytt snart..
ontopic
Jag själv skulle bli tokig om min muspekare höll på så där =P=P

Men så klart det kommer fixas..

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem

Hahaha, det där kan ju inte vara en bugg. Måste ju va någon utvecklare med för mycket fritid och ett sinne för humor som "glömt" ett av sina skämt

Roligt i vilket fall. Säkert inte för de drabbade, men då vore det heller inte skadeglädje (som vi alla vet är den enda riktigt sanna glädjen).

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Inaktiv

Personligen är jag inte alls glad för ATI alls och håller mig så långt ifrån dom jag kan - är väl ett nVidia fanboy då jag aldrig stött på problem (än) med dessa kort.

Jag respekterar dock ATI-människorna och håller med ett par andra här att det måste ju vara en drivrutin med 58xx som har ballat ut fullständigt.

Underligt att det inte fixades i den nya 9.11, eller vad den hette.

Lycka till dock.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
stockholmskillen82 och snozan har fått en konkurrent i "mest okunniga sweclockers-medlemmen": ninnuam visar prov på brist av hästar i stallet.

Ingen på sweclockers som rapporterat samma problem och jag har inte läst något på anandtech eller hardwarecanucks. Låter minst sagt underligt.

Om det nu är en bugg som faktiskt finns så lär det inte dröja innan det är fixat.

#9548501

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Detta måste vara ett skämt. Det har aldrig hänt mig att muspekaren ökar i storlek

Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
stockholmskillen82 och snozan har fått en konkurrent i "mest okunniga sweclockers-medlemmen": ninnuam visar prov på brist av hästar i stallet.

Ingen på sweclockers som rapporterat samma problem och jag har inte läst något på anandtech eller hardwarecanucks. Låter minst sagt underligt.

Om det nu är en bugg som faktiskt finns så lär det inte dröja innan det är fixat.

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=953...

Jag rapporterade buggen för snart två veckor sedan.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Catman
Kul fenomen detta med fanboys av olika märken i dator världen eller gäller det andra märken och saker med..
Har inte riktigt hajjat hur man kan bli osams pga vilket grafikkort man äger ????...

Fast jag gillar lite mer nvidia även om jag kör ATi nu så känns ändå nvidias kort mer kvallitet:

Fast mitt 4870 gillar jag skarpt så det lutar nog åt ett 5870 för mig om inte nvidia kommer med nåt nytt snart..
ontopic
Jag själv skulle bli tokig om min muspekare höll på så där =P=P

Men så klart det kommer fixas..

Det är ju lite sådant som provocerar, när folk insisterar på något utifrån en högst personlig synvinkel vill få för sig att det ena eller andra har bättre påstådd kvalitet. Då hamnar man ju i precis samma situation som 12-åringarna som väsnas över att deras föräldrar lagt ut pengar på "märkeskläder", som ett exempel, för att dessa ska representera någon form av bättre kvalitet, vilket är helt felaktigt då allting kommer från samma fabriker.

Själv är jag inte alls glad på Nvidia för att dem helt enkelt har en så fantastiskt korkad administration och marknadsföring. Det är ju i grunden bara 8-serien som verkligen givit Nvidia ett namn på senare tid, innan dess levererade ATi ändå väldigt kapabel konkurrens genom diverse segment. Men ändå sitter Nvidia fortfarande på den där idéen av att dem kan göra precis exakt vad som helst, ungefär som att kunderna inte har något val än att köpa deras produkter.

Jag vägrar att köpa produkter av ett företag med en så ohälsosamt bortkopplade från verkligheten som Nvidia faktiskt är utåt. Tills dem nyktrat till. Men då krävs det väl att man sparkar varje högre anställd i hela företaget - och det lär ju inte hända.

Permalänk

Att ny hårdvara har buggar i ett OS som kom ut officiellt i torsdags är väl inte direkt konstigt? Denna var ju dock rätt skojig. ^^

Permalänk
Medlem

Drivrutinsbuggar brukar sällan vara roliga, men det är ju kul att någon är det ibland. Som spelutvecklare får man däremot vara med om många roliga buggar, i vårt spel alltså, drivrutinsbuggar är oftast ganska tråkiga där också. En favorit var när huvudkaraktären plötsligt svällde upp till en michelingubbe. En annan när vapnet hamnade i skrevet och blev lite av en fallos.

Permalänk
Medlem

Vadå skadeglädje, om det där hände mig skulle jag rofla irl!

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | RTX 3070 | 2x32GB DDR5-5600 | B650M Pro RS WiFi
Define R5 Blackout | Noctua NH-U14S | EVGA G2 SuperNOVA 850W
G502 Proteus Spectrum | Vortex Pok3r RGB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nioreh83
Kan meddela att buggen inte är avhjälpt i 9.11 beta i alla fall.

Som nevada skriver krashar drivrutinen när man kollar på film också. Om jag kollar på flash-film (ex youtube, särskilt HD) i fullscreen krashar den. Den kan också krasha ett par gånger i timmen när man sitter och bara surfar också. Skärmen blir svart och en ruta i hörnet meddelar att drivrutinen startats om. Det enda bra med det är att muspekaren blir normalstor igen, men det varar inte så länge.

Fullt möjligt att den inte fixar det, det är 9.11 build från början på oktober så det kan vara så att fixen in är i den än, men borde finnas en hotfix eller en ny beta snart att prova om det är struligt.

Permalänk

Skulle vara jävligt intressant att ta reda på vad som skapar en sån wierd bugg.

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.