Microsofts öppnar butik

Permalänk
Melding Plague

Microsofts öppnar butik

I samband med lanseringen av Windows 7 passar Microsoft på att slå upp portarna till företagets första temabutik.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Jag skulle absolut vilja åka dit och kolla :D, fast jag är nog inte så mycket av ett Microsoftfan´...

Permalänk

Såg riktigt trevligt ut... Men det verkar vara mest dyra grejer vad man såg på bild iaf inte tbord och möss å sånt.

Visa signatur

FX-6350 @4Ghz | R9 380 Dual-x | 8GB DDR3 | Gigabyte GA97A - DS3P | Corsair TX 650W 80+

Permalänk
Medlem

Kanske skulle man ta och dra till Mission Viejo nästa vecka då, skall ändå införskaffa studentversionen av W7 så tja, blir nog en tripp.

Visa signatur

För länge sedan hade jag tydligen: Mac Book Pro 13" & Athlon 64 X2 4200+, Asus A8N32-SLI Deluxe, Corsair 3GB TwinX DDR 400, 2x Raid 0 Seagate Barracuda 160GB:s SATA, GeCube Radeon x1900xt , Nec ND-3500, Audigy2 Platinum, Cooler Master ATC-201 m.m.

Permalänk
Medlem

varför göra en butik där dom visar upp tex Acer, Asus osv?

Apple har en bra anledning och ha affärer som dom har idag, men tycker inte windows har speciellt så mycket och bidra med.

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rawet
varför göra en butik där dom visar upp tex Acer, Asus osv?

För att de datorerna offtast blir sålda med windows. Så för varje såld acer blir också en windows licens såld.

Sen visar de ju upp deras program. Xbox 360 och windows surface.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

skulle vart skoj och titta runt.

Alltid trevligt med lite nytt

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
För att de datorerna offtast blir sålda med windows. Så för varje såld acer blir också en windows licens såld.

Sen visar de ju upp deras program. Xbox 360 och windows surface.

+1

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk

Ska man läsa rubriken som "Microsofts butik öppnar" eller "Microsoft öppnar butik"? Så som rubriken lyder nu kan man inte läsa den korrekt.

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
För att de datorerna offtast blir sålda med windows. Så för varje såld acer blir också en windows licens såld.

Sen visar de ju upp deras program. Xbox 360 och windows surface.

Glöm inte den omåttligt populära Zune

Kan ju tänka mig att dom även kan visa upp mobiler med nya Windows Mobile.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Trevligt Trevligt - det första jag tänkte var "Apple store ripoff :P" men nice att microsoft öppnar lite butiker

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

Dethär är ju inte första gången de försöker sig på detta koncept, redan för 2002 tror jag det var, försökte dem göra en applestore liknande butik för att just applestore blev så populär, men det vart största floppen och de la ner efter bara några månader. Reserverar mig för smärre faktafel, men hoppas att det går bättre nu, jag tror att det kan det i o m windows 7 populariteten

Visa signatur

| NZXT H1 | Ryzen 5600X | ASUS RTX 3070 TUF GAMING OC | Kingston 32GB @ 3600MHz CL18 | A2000 1TB NVME |

Permalänk
Medlem

mmm kommer nog till Oslo först, där ligger microsofts huvudkontor i norden och köpstarka kunder i alla åldersgrupperna....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rawet
varför göra en butik där dom visar upp tex Acer, Asus osv?

Apple har en bra anledning och ha affärer som dom har idag, men tycker inte windows har speciellt så mycket och bidra med.

Förstår inte riktigt vad du menar med att Microsoft inte har något att bidra med.

Apples huvudsakliga anledning till butikerna är branding. Det ska kännas exklusivt helt enkelt, något som i princip är omöjligt om man bara säljer sina produkter via nätet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cimlite
Förstår inte riktigt vad du menar med att Microsoft inte har något att bidra med.

Apples huvudsakliga anledning till butikerna är branding. Det ska kännas exklusivt helt enkelt, något som i princip är omöjligt om man bara säljer sina produkter via nätet.

Nja, Apples huvudsakliga anledning är för att folk ska få en chans att testa deras produkter.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Nja, Apples huvudsakliga anledning är för att folk ska få en chans att testa deras produkter.

att de ska få känna på trycket helt enkelt.