Windows 7 officiellt lanserat

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Förmodligen kommer man inte märka särskilt mycket (förutom i mars nästa år)

Den där var bra, men ärligt du kommer märka att varje timme så stängs datorn av och saker stängs av i systemet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aybece
windows 7 svensk version släpps enligt info 31 oktober.

Jag har just nu vista 32-bit svensk verison kommer jag inte att få min windows 7 upgrade förrens tidigast 31 okt, eftersom windows 7 upgrade versionen är svenskt????

Det där måste vara gravt felaktiga uppgifter... Jag förhandsbokade, märk väl, ett svenskt w7 ultimate (retail, full installation förvisso) från dustin igår (21:a) och leveransaviseringen dök ner i e-posten under dagen meddelande att paketet kommer imorgon.

Hade uppenbarligen tur, för tydligen är efterfrågan skyhög och dustin hade nu sålt slut på "lagret" av ultimate versionen. Nästa leverans förväntades komma in den 4:e november som först.

Permalänk
Medlem

Ser faktikst fortfarande ingen anleding till o uppgradera från XP. 2001 ftw.

Visa signatur

Playstation 4 + Nintendo Switch
R7 5800x3d - MSI B450 - RTX 3080 TUF - EVGA 650w G3 - ASUS PG279Q

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av teejee
Det är ingen prestandaskillnad alls. Enbart extra funktioner i Pro, så köp enbart pro om du tycker extrafunktionerna är värt det. Själv funderade jag på att köpa pro för att genom XP-mode få min gamla scanner att fungera, men dels vet jag inte säkert om xp-mode löser problemet, dels kostar en ny scanner mindre än prisskillnaden mellan Home Premium & Pro,
Så jag valde Home Premium

denna?m

http://www.amazon.co.uk/Microsoft-Windows-Ultimate-Full-Versi...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barak
Om det nu är 48 bitars addressering får jag det till ca 281 TiB.

2^32 = 4294967296 byte
~ 4 GiB

2^48 = 281474976710656 byte
~ 281 TiB

2^64 = 18446744073709551616 byte
~ 18 EiB

EDIT: Man får alltså räkna med basen 2 (binärt).

Fast nu blandar du ihop TiB med TB o.s.v. Det blir exakt 256TiB och exakt 16EiB, just för att basen är två. Vill man göra skillnad på TiB och TB så blir det 281 TB och 18 EB.

Permalänk
Hedersmedlem

Asså fatta inte riktigt fleras skeptiska påståenden om att det inte är värt flera tusen kronor för skillnaden till xp etc. Var i hela friden får ni flera tusen kronor ifrån? Jag menar har ni för vana att alltid köpa den dyraste full licensen på Siba? inte konstigt att ni tycker det är för dyrt då

Home premium 64 bit swe OEM som jag kör själv btw Räcker gott till alla normala hemmaanvändare. Det de dyrare versionerna har är framförallt massa lul som är riktat mot företag och kontorsanvändare och som man som normalanvändare i princip aldrig har nytta av eller som man kan lösa lika smidigt på annat sätt. tex diverse remote funktioner, kryptering, Mui, minnesgräns på 16gb ram etc.

Själv så tycker jag att det var en väl investerad tusenlapp. Tillhör en av de stolta bojkottarna av vista (på mina egna datorer) Men nu börjar XP kännas lite väl oldshool

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Medlem

Win7 Pro... får installera nästa helg efter denna mördarvecka är klar...

Edit: Ska man slå på stort och orka installera server 2008 också?

Permalänk
Hjälpsam

Nu kanske DX11 för Vista släpps snart.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MichaSWE
Asså fatta inte riktigt fleras skeptiska påståenden om att det inte är värt flera tusen kronor för skillnaden till xp etc. Var i hela friden får ni flera tusen kronor ifrån? Jag menar har ni för vana att alltid köpa den dyraste full licensen på Siba? inte konstigt att ni tycker det är för dyrt då

Home premium 64 bit swe OEM som jag kör själv btw Räcker gott till alla normala hemmaanvändare. Det de dyrare versionerna har är framförallt massa lul som är riktat mot företag och kontorsanvändare och som man som normalanvändare i princip aldrig har nytta av eller som man kan lösa lika smidigt på annat sätt. tex diverse remote funktioner, kryptering, Mui, minnesgräns på 16gb ram etc.

Själv så tycker jag att det var en väl investerad tusenlapp. Tillhör en av de stolta bojkottarna av vista (på mina egna datorer) Men nu börjar XP kännas lite väl oldshool

Hur gör du när du byter hårdvara då? då gäller väl inte OEM licensen längre?

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Hur gör du när du byter hårdvara då? då gäller väl inte OEM licensen längre?

Så länge jag bygger om mitt system vilket jag gör (köper aldrig ny komplett dator utan köper delar och bygger vidare) så är det inget egentligt problem. MS är faktiskt väldigt (kanske lite mot förmodan) liberala i vad som räknas som nytt system. Det som inte är ok är att tex köpa en en Dell med oem och sedan ett halvår senare köpa en hp och installera oem licensen på den.

Dem brukar säga att byte av moderkort kan ses som byte av system men det är lösbart senast på telefon det med (jag har tex byt mobo 2 ggr med xp pro oem utan att behöva ha någon diskussion med deras support på tfn). Det är ju rätt logiskt om en del i din dator behöver bytas för att den har gått sönder så innebär det ju inte att ditt os ska sluta gälla.

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Medlem

vet inte om de har nämnts, men köper man via CSN-kortet får man Windows 7 Professional för 1095kr.

Misstänker att de e OEM, men bättre iaf

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r:Grid
vet inte om de har nämnts, men köper man via CSN-kortet får man Windows 7 Professional för 1095kr.

Misstänker att de e OEM, men bättre iaf

kan det verkligen vara oem?? de skriver ju ingenting om det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ratatosk
Den artificiella gränsen på 16 GiB för home är tramsig.
Ursprungligen inskrivet av ChristofferC
Var det första jag tänkte när jag läste specen. Gud vad tramsigt.

Håller med, risken finns ju att 16+ GiB RAM blir intressant inom en rel. snar framtid.
För övrigt undrar jag: Är DirectX9-hårdvara är ett krav för att överhuvudtaget köra Win 7 Premium?
Tänkte ifall man skulle köra det på laptop:en (modell äldre) för batteritiden lär ju vara bättre än med XP?

Frågor, frågor

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3D kyld med en Arctic Freezer A35 | 32GB DDR4 | RTX 2070 Ventus | Corsair CX550M | Intel 660P 1TB + WDSN850 1TB | Asus TUF B550M-Plus Wifi | låda: Cooler Master NR400 | Skärm: Dell U2312HM + AOC Q3279VWFD8 | Ljud: Denon AVR-1513 Förstärkare | Cerwin Vega! VE-5M Frontar | Yamaha YST-SW012 Sub | Arturia Keylab essential 61 | Urbanista Berlin blåtandslurar som jag köpte på båten..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
kan det verkligen vara oem?? de skriver ju ingenting om det.

sant, dom skriver varken OEM ellr Retail, grundar misstanken på att OEM är billigare i affär, och att de står upp till 50% rabatt. Professional kostar 3K i affär.

De blir mer än 50%, men har mailat dom o frågat. Se vad svaret blir.

Såvida inte nån annan vet?

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem

Ni som har kört XP alltid och inte har satt in er i Vista & Win7 alls, känns det inte märkligt att inte vara uppdaterade.
Att inte lära sig nåt nytt om dom nya OS. Känner ni inte att ni är "efter" när ni inte har satt er in i systemen.
Jag har ju sett exempel på folk som kört XP alltid att dom blir frustrerade och vill nästan lämna datorn.

Har själv XP Vista och Win7 för att jag tycker det är kul att lära sig, och vara uptodate.

Stannar inte många kvar på XP på ren dum trots.........Eller ?

Nyfiken hur ni tänker ! ! !

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skog1s
Ni som har kört XP alltid och inte har satt in er i Vista & Win7 alls, känns det inte märkligt att inte vara uppdaterade.
Att inte lära sig nåt nytt om dom nya OS. Känner ni inte att ni är "efter" när ni inte har satt er in i systemen.
Jag har ju sett exempel på folk som kört XP alltid att dom blir frustrerade och vill nästan lämna datorn.

Har själv XP Vista och Win7 för att jag tycker det är kul att lära sig, och vara uptodate.

Stannar inte många kvar på XP på ren dum trots.........Eller ?

Nyfiken hur ni tänker ! ! !

Well det är ju säker olika från person till person. Själv så var det just pga att jag satte mig in i Vista som jag bojkotta skiten Även om det blev betydligt bättre efter SP upgrades. Jag har hand om en rätt stor mängd datorer via jobbet släkt och vänner så jag är mer eller mindre tvungen att i alla fall hjälpligt sätta mig in i de mesta.

Därför skaffade jag även w7 direkt nu när det släpptes (mot min grundregel att faktiskt vänta med nya os från ms innan dem släppt sp1)för nu börjar xp bli lite väl gammalt + Att jag kände att de genom den rätt omfattande rc kampanjen haft möjlighet att släppa det med de flesta småbuggar redan fixade.

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Medlem

Det man INTE vill ha från ett OS är en massa överbloatade kommerisella antaganden tex när man lyssnar på låtar får sk "erbjudanden" om att KÖPA, KÖPA, KÖPA album från gruppen/artisten man lyssnar på, WMP är skit, vem fan har sagt att jag vill ha detta, vill jag slippa skiten måste jag aktivt välja bort det, varför inte tvärtom, vill jag ha skiten skall jag väl få välja det själv.

IE8 är likadan, jag måste aktivt välja bort M$ överkommersiella alternativ till sökmotor mm. Är jag inte aktiv och väljer bort skiten får jag det med automatik.

Vi vet alla att det pågår ett krig mellan internetbrowserleverantörerna och sökmotorerna eftersom det är här pengarna finns, att ragga så många användare som möjligt, kan man inte göra detta med sunda argument så provar man med lurendrejeri/bondfångeri.

VAKNA UPP INNAN M$ HJÄRNTVÄTTAT DIG TOTALT!

Permalänk
Medlem

well jag e lite av en XP fanboy skulle jag nog säga, har kört det mestadels å jag gillar inte hur vista håller på. men win7 har verkat som en värdig ersättare och det börjar bli dags att uppgradera så jag kan utnyttja alla nnyare tekniker.

så igår slog ja näven i bordet och beställde Windows 7 Ultimate English 64-bit.

Köpte det som studentlicens från csn, blev en summa på 1500:- å d e d fan värt tycker jag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r:Grid
sant, dom skriver varken OEM ellr Retail, grundar misstanken på att OEM är billigare i affär, och att de står upp till 50% rabatt. Professional kostar 3K i affär.

De blir mer än 50%, men har mailat dom o frågat. Se vad svaret blir.

Såvida inte nån annan vet?

Jag mailade dem förut vid vista releasen om samma fråga vad det var för typ av liscens och då vid det tillfället var det nån blandning mellan OEM och Retail liscens...

dock så vet jag ej nu, beställde iaf sjukt bra deal

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xtars
Jag mailade dem förut vid vista releasen om samma fråga vad det var för typ av liscens och då vid det tillfället var det nån blandning mellan OEM och Retail liscens...

dock så vet jag ej nu, beställde iaf sjukt bra deal

löljligt bra deal få se hur ja gör, Windows 7 ska jag ha hursomhelst nån gång, få se huruvida ja slår till på de nu snart, eller om de dröjer till efter jul. Finns annat pengarna ska gå till, och RC:n fungerar ju ett tag till

edit: Detta blev svaret:

"Ingetdera, dessa licenser är s.k. Volymlicenser som ligger under ett Select Academic Agreement. Det innebär att de är rätt lika retail-versionen på så sätt att du bl.a. får flytta licensen om du byter dator, men du får däremot inte med den tjusiga kartongen."

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r:Grid
löljligt bra deal få se hur ja gör, Windows 7 ska jag ha hursomhelst nån gång, få se huruvida ja slår till på de nu snart, eller om de dröjer till efter jul. Finns annat pengarna ska gå till, och RC:n fungerar ju ett tag till

edit: Detta blev svaret:

"Ingetdera, dessa licenser är s.k. Volymlicenser som ligger under ett Select Academic Agreement. Det innebär att de är rätt lika retail-versionen på så sätt att du bl.a. får flytta licensen om du byter dator, men du får däremot inte med den tjusiga kartongen."

Antar att Academic Agreement innebär att du inte får använda OSet i ditt arbete och det är därför det kostar mindre.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av novafaen
Har kört XP i stort sett sen det släpptes, hoppat totalt över Vista. Har nu kört Windows 7 proffesional i 2-3 veckor nu (legalt) och är i stort sett nöjd. Fungerar bra med det jag använder datorn för, programmering, bildhantering och spel.

Ända jag har någonting att klaga på, vilket jag måste när man är svensk, är att Windows fortfarande inte har ett riktigt bra stöd för flera skärmar, den verkar ha svårt att hålla koll på vilken som är primär skärm, var aktivitetsfältet skall vara samt att köra samma program på flera skärmar samtidigt. Liten sak, men ändå, som stör att det inte går att köra olika bakgrundsbilder, eller en stor över flera skämar heller.

Sak som inte fungerar riktigt är att Windows Explorer krashar och startas om titt som tätt, kan ha och göra med flera skärmar med det är oklart. Som jag förstått det så verkar vista ha samma problem, kanske någonting som följt med sen dess?

Har inget problem med flera bildskärmar, fungerar bättre än något windows-OS med tanke på de fina tangentbordsgenvägarna som nu är inbyggd (win+piltangent alt. win+shift+piltangent t.ex.). Jag är osäker på om explorer krashat någon gång faktiskt, har använt W7 friskt sedan det kom ut på MSDNAA, dvs. ett par månader om jag inte minns fel.

Förstår inte varför folk gör så stor grejj av att ha olika bilder på de olika skärmarna, har folk aldrig använt ett bildredigeringsprogram någon gång förut?
Sen finns det över 9000 extraprogram som fixar det, såsom Ultramon eller DisplayFusion.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av KNI-861
Dessutom har de ju gjort bort sig eftersom de använt 64-bits XP, vilket inte ens har SP3 ...

64-bitars-versionen av XP bygger på Windows 2003 och hade SP1 "inbyggt" från start.
SP2 är m.a.o. det tredje SP-paketet till XP64 - beroende på hur man ser på det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphex
Microsoft Virtual PC är annars en gratis nedladdning och är ändå det som driver xp mode i vanliga fall. Skillnaden blir att du inte får med en gratis xp-licens till din virtuella maskin och att man inte kan köra programmen i egna fönster utanför vm-fönstret.

Det går utmärkt att programmen i egna fönster.
Den allra största fördelen med att få med XP-läget i windows 7 är att du får licensen och att det är mycket enklare att komma igång (du slipper installera windows manuellt i virtuella maskinen och du slipper installera integrationstilläggen, jobbigt värre...).

Verkar vara lite skillnad på "XP-läget" och om man gör det själv, småsaker som att "Stänga av" menyn i aktivitetshanteraren är borta osv. men det är verkligen småsaker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Antar att Academic Agreement innebär att du inte får använda OSet i ditt arbete och det är därför det kostar mindre.

Eventuellt för att studenter ska ha råd me de?

vadå inte använda de i arbetet?

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r:Grid
Eventuellt för att studenter ska ha råd me de?

vadå inte använda de i arbetet?

Nu har jag inte koll på licenserna men som jag förstått det (rätta mig om jag har fel) så får man inte använda MSDNAA licensen till något kommersiellt. Du får inte jobba med MSDNAA-versionen om du gör något som du tjänar pengar på.

En Home Premium OEM version kostar runt 1000 kr
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=485462

Professional kostar drygt 1300 kr
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=485472

Har man köpt en dator har man nog råd med ett OS, även om man skulle villja köra windows - och även som student.

Om den där versionen har samma licensavtal som MSDNAA så tycker jag inte alls att det var prisvärt.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r:Grid
löljligt bra deal få se hur ja gör, Windows 7 ska jag ha hursomhelst nån gång, få se huruvida ja slår till på de nu snart, eller om de dröjer till efter jul. Finns annat pengarna ska gå till, och RC:n fungerar ju ett tag till

edit: Detta blev svaret:

"Ingetdera, dessa licenser är s.k. Volymlicenser som ligger under ett Select Academic Agreement. Det innebär att de är rätt lika retail-versionen på så sätt att du bl.a. får flytta licensen om du byter dator, men du får däremot inte med den tjusiga kartongen."

Gött, då lägger ja en beställning.
win 7 x64 prof för 1000 spänn..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo

Har man köpt en dator har man nog råd med ett OS, även om man skulle villja köra windows - och även som student.

Om den där versionen har samma licensavtal som MSDNAA så tycker jag inte alls att det var prisvärt.

Man måste ju inte ha köpt datorn själv, jag har inte köpt min, bytte mig till den för ett hemmabiopaket kan ha en äldre burk man bara vill uppdatera Windows:et på.
Tror absolut att dom har en sån feterabatt för att underlätta för fattiga studenter. Och även om man inte får använda den "kommersiellt", tror ja ingen skulle märka de precis, inte så att den blir mindre prisvärt av de.

Enligt mailet lutade CSN versionen åt retail-hållet, så egentligen är de väl mest givet att jämnföra priset med Retail-versionen för 3K. Till skillnad från OEM får man t.ex byta moderkort på datorn utan att det blir problem.

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r:Grid
Man måste ju inte ha köpt datorn själv, jag har inte köpt min, bytte mig till den för ett hemmabiopaket kan ha en äldre burk man bara vill uppdatera Windows:et på.
Tror absolut att dom har en sån feterabatt för att underlätta för fattiga studenter. Och även om man inte får använda den "kommersiellt", tror ja ingen skulle märka de precis, inte så att den blir mindre prisvärt av de.

Enligt mailet lutade CSN versionen åt retail-hållet, så egentligen är de väl mest givet att jämnföra priset med Retail-versionen för 3K. Till skillnad från OEM får man t.ex byta moderkort på datorn utan att det blir problem.

Fasst du kan ju inte jämföra en icke-kommersiell version med en kommersiell version, blir helt skevt.

Den icke-kommersiella versionen kan du få gratis via MSDNAA och förr fanns det i alla fall ett sätt att få MSDNAA-versionen även om skolan inte ingått i ett sådant avtal. Skulle kosta någon hundring eller vad det var. Jämför du med det så blev det plötsligt svindyrt eller hur?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Fasst du kan ju inte jämföra en icke-kommersiell version med en kommersiell version, blir helt skevt.

Den icke-kommersiella versionen kan du få gratis via MSDNAA och förr fanns det i alla fall ett sätt att få MSDNAA-versionen även om skolan inte ingått i ett sådant avtal. Skulle kosta någon hundring eller vad det var. Jämför du med det så blev det plötsligt svindyrt eller hur?

vad sägs om o ta reda på om de verkligen är av denna typen innan vi fortsätter spekulera? rätt viktig info, så borde nästan ha framgått i mailet om nu fallet är att den är av denna typen..

edit: dom är sjuhelsikes snabba på att svara på mail iaf mailade för 10 min sen:

"Hej!

Angående Windows 7 Professional 32 bit versionen, funderar på om den går under typen MSDNAA?"

Svar:

"MSDN Academic Alliance..? Nej, dessa ligger under ett Select Academic
Agreement."

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MichaSWE
Så länge jag bygger om mitt system vilket jag gör (köper aldrig ny komplett dator utan köper delar och bygger vidare) så är det inget egentligt problem. MS är faktiskt väldigt (kanske lite mot förmodan) liberala i vad som räknas som nytt system. Det som inte är ok är att tex köpa en en Dell med oem och sedan ett halvår senare köpa en hp och installera oem licensen på den.

Dem brukar säga att byte av moderkort kan ses som byte av system men det är lösbart senast på telefon det med (jag har tex byt mobo 2 ggr med xp pro oem utan att behöva ha någon diskussion med deras support på tfn). Det är ju rätt logiskt om en del i din dator behöver bytas för att den har gått sönder så innebär det ju inte att ditt os ska sluta gälla.

Jo, jag har bytt moderkort jag med, fast jag har Windows XP x64 OEM. Jag byggde en helt ny dator förra året och var lite orolig att Windows XP x64 inte skulle funka längre, då så gott som alla delar är nya, men det var bara att installera som inget hade hänt. Microsoft har valt att kunna sälja XP x64 separat utan att behöva köpa ny hårdvara som var kravet förut. Kanske har Microsoft ändrat licensen på så gammalt operativsystem

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

så fick min Windows 7 Ultimate x64 English i brevlådan idag ^^

Har dock inte uppdaterat från win xp än men blir nog så till helgen om man får lite ledigt från jobbet har lite skit att backa upp innan ^^

Dessutom står det på cd'n: "Not for OEM or Retail Distrubution" samt "Lisenced for use only by students and faculty"

å de kommer i en "microsoft" cd plastficka (lika danna som i deras feta cd-pärmar för de som sett deras Action pack osv)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r:Grid

"Hej!

Angående Windows 7 Professional 32 bit versionen, funderar på om den går under typen MSDNAA?"

Svar:

"MSDN Academic Alliance..? Nej, dessa ligger under ett Select Academic
Agreement."

Det intressanta i frågan vore ju att fråga vad jusst "Select Academic Agreement" innebär...