Rekommendationer på en BRA Internet-klockradio sökes

Permalänk

Rekommendationer på en BRA Internet-klockradio sökes

Jag hade tänkt önska mig en bra Internet-klockradio i julklapp av tomten

Vooni Internetradio på coolstuff
Har någon något annat bra förslag? Utbudet är ju dock fortfarande ganska begränsat inom detta området.
Jag vill gärna att den ska ha bra ljud i sin interna högtalare och kosta runt 700-1500 kr.

Visa signatur

Life is too short to listen to slow music!
GA-P35-DS4 l Q6600 @ 3,6ghz l Ultra 120 l 3x2048mb PC6400 CL4 900mhz
| Sp. HD4870 512MB

Permalänk
Medlem

Ett sent inlägg men med tanke på framtida sökningar kan det vara bra med mitt bidrag.

Jag hade morsans nyinköpa internetradio här hemma för att testa så att den fungerade osv, det var en Revo BLIK Wifi. Installation gick smidigt, den hittade min trådlösa router och sökte upp tusentals kanaler (11000 eller något). Man letar upp stationer genom genre och/eller land. Med tanke på att den är mono hade den väldigt bra ljud, långt över förväntan. Den kan spela rätt högt. Vidare får man fjärrkontroll med 10 knappar för respektive favoritstation, bland annat. Display är hyfsat tydlig, tillräckligt åtminstone. Denna fungerar också som klockradio med tillhörande funktioner.

Nu när jag inte har den längre inser jag att jag måste ha en likadan själv om man säger så, kan starkt rekommendera denna. PS, det var den utan DAB (dvs digital radio) och den kostade 1500, DAB går på ca 2400kr och får väl anses ganska meningslöst såvida man inte bor i en större stad med den sortens sändningar.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Permalänk

Kikat lite på "Odys Internet Radio i-net MusicBox", men det här är jungfruelig mark för mig, verkligen. Hur fungerar konceptet, liksom? Är det trådad Internetanslutning till den här sortens manicker? Eller trådlös anslutning till ens trådlösa nätverk? Eller olika från manick till manick? Förvirrad, vem jag?

Om exempelvis en sådan som Odysen kan funka mot mitt trådlösa nätverk, då låter det här riktigt intressant.

Permalänk

Kanske lite efter, men jag tyckte det var onödigt att skapa en ny tråd...

Jag hade tänkt köpa en internetklockradio, eftersom jag inte får in några kanaler med min gamla analoga klockradio där jag bor nu. Så jag skulle vilja ha lite tips.

Krav:
Nätverksuttag (vill inte behöva köpa en trådlös router också)
Stor display (jag är närsynt, och jag vill inte behöva sätta på mig glasögonen för att se vad klockan är mitt i natten)

Visa signatur
Permalänk

Jag köpte senare en Dmtech Starry7 för 800kr på Ge-kås(ullared) på impuls.
Funkar rätt bra, stora teckensnitt på displayn, har dock inte fått den att funka med USB eller nätverks delning
Den har inte näterveksuttag dock. Jag skulle rekommendera Vooni, har fått bra kritik på många sidor

Visa signatur

Life is too short to listen to slow music!
GA-P35-DS4 l Q6600 @ 3,6ghz l Ultra 120 l 3x2048mb PC6400 CL4 900mhz
| Sp. HD4870 512MB