Hur lång tid brukar en reklamation med posten ta?

Permalänk
Medlem

Hur lång tid brukar en reklamation med posten ta?

Hejsan!

Hade beställt ett par högtalare från england, men eftersom Posten endast anställer kriminella eller efterblivna personer så har mitt paket A) blivit stulet, B) tappats bort. Eftersom Posten vidare inte bryr sig nämnvärt har jag inte fått veta detta på några dagar. Hur som haver fick jag tipset av dem att göra en reklammation, hur lång tid brukar det ta innan jag får ut pengar? Posten själva säger att de kan ta upp emot 2 månader på sig, men brukar det verkligen ta så lång tid? Någon som vet?

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Är paketet försäkrat, är det kolli-nr osv?

Min erfarenhet är att det tar tid. För mig tog det 6 veckor från att jag tog första kontakten till att jag fick pengar.

Som tur var så hade jag kolli-nr osv men paketet försvann ändå. Samt kvitto från butiken på hur mycket mina fälgar skulle kostat.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oobum
Är paketet försäkrat, är det kolli-nr osv?

Min erfarenhet är att det tar tid. För mig tog det 6 veckor från att jag tog första kontakten till att jag fick pengar.

Som tur var så hade jag kolli-nr osv men paketet försvann ändå. Samt kvitto från butiken på hur mycket mina fälgar skulle kostat.

Ja det är kolli nummer, och jag antar att det är försäkrat, är DPD paket. Pratade med butiken iaf och de visste ju iaf vad kundservice va jämfört med posten som var allmänt otrevliga (hur man nu kan få för sig att vara otrevlig när det var det företag man representerar som tappat bort mitt paket). Så företaget ringde direkt upp sitt fraktbolag och väntar nu på svar från dem, lät iaf som att behöva vänta 1-2 månader för att sedan lägga ny beställning inte var ett alternativ för den butiken :). Glad att man handlade från England iaf då jag alltid fått grym kundservice från Engelska företag.

Aja, är inte speciellt upprörd längre, det lär lösa sig. Har dock återigen fått bekräftat varför man alltid skall frakta saker med UPS

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Hey, jag är inte kriminell!!

//Postanställd .....

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aldric T
Hey, jag är inte kriminell!!

//Postanställd .....

Jag har lärt mig att inte yttra mig vid fel tillfälle.. eller missa något.

Finns bara en "personlighet" kvar om du inte är kriminell

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.