Designmus i titan kostar 10 000 kronor

Permalänk
Melding Plague

Designmus i titan kostar 10 000 kronor

Designstudion Intelligent Design tillverkar en handgjord datormus i 10 000 kronors-klassen.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ser inte så jätte bekväm ut för det priset
Och är kanske liiiite över prissatt

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Medlem
Visa signatur

:: Cooler Master HAF 932 :: 5600x :: 6800xt :: Corsair TX 750W ::

Permalänk

Om jag va bill gates, och jag va tvungen att spendra 1 miljon dollar på tre vckor, skulle jag INTE spendra de på denna mus, fucking dåligate iden sen Mac.

Permalänk
Medlem

Jag skulle aldrig stödja någonting med sådana religiösa klanger namnet.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem

Jag tycker att den var riktigt cool. Skulle kunna tänka mig en om man kapar priset ett par gånger och sedan delar det på 8

Permalänk
Medlem

Well, hellre ID på mus än i skolan.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk

den ser hemskt obekväm ut, kanske är något för Carl-jan?

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| Intel i9 9900K | 1080 TI x 2 SLI | Valve Index |

Permalänk

Skulle inte köpa den om den ens kostade en hundring.
Ser inte bekväm ut, har inga bakåt/framåt knappar, kan inte justera DPI, har säkert kass prestanda, etc.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Skulle inte köpa den om den ens kostade en hundring.
Ser inte bekväm ut, har inga bakåt/framåt knappar, kan inte justera DPI, har säkert kass prestanda, etc.

Men den har skal i titan
Är ju ungefär lika nödvändig som klockor för 50.000:- som visar tiden lika bra som en för 500:- men vissa har mycket pengar och behöver ha något att slösa dem på.

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk

Rätt ball, men den ser ju brutalt obekväm ut.

Visa signatur

And another thing... Y/N?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lideri
Men den har skal i titan
Är ju ungefär lika nödvändig som klockor för 50.000:- som visar tiden lika bra som en för 500:- men vissa har mycket pengar och behöver ha något att slösa dem på.

Det är stor skillnad på hur pass bra dyra och billiga klockor visar tiden. Däremot så kanske klockan för 500kr visar tiden TILLRÄCKLIGT bra. Det är dock en helt annan sak.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bacon
Det är stor skillnad på hur pass bra dyra och billiga klockor visar tiden. Däremot så kanske klockan för 500kr visar tiden TILLRÄCKLIGT bra. Det är dock en helt annan sak.

Finns skillnader på möss också...
Men dem kunde lägga till mer funktioner i alla fall.

Visa signatur
Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bacon
Det är stor skillnad på hur pass bra dyra och billiga klockor visar tiden. Däremot så kanske klockan för 500kr visar tiden TILLRÄCKLIGT bra. Det är dock en helt annan sak.

Sant, ett kvartsur för någon hundralapp är betydligt mer än exakt än valfri mekanisk klocka i miljonklassen.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

Riktigt snygg. Och som vanligt får man betala extra bara för att man vill ha något exklusivt. Det är minst halva poängen. Angående funktioner så är knappast detta en mus för datornördarna...

Visa signatur

System:
2500K - EVGA 780 SC

Permalänk

Svart eller vit? Vilken färg hade den på bilden då? Jag tyckte den såg silvrig/grå ut.

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LoCK
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=64799

Exakt vad jag tänkte, Logitech har ju redan gjort den musen. Dessutom är Logitech MouseMan Traveler en av de mest obekväma möss jag någonsin använt.

Permalänk
Medlem

Intelligent Design?

Tycker att detta borde vara definitionen på dålig design.

Visa signatur

data, representation av värden, text etc. lämpad för överföring, tolkning eller bearbetning av människor eller maskiner.
dator, digital automatisk beräkningsmaskin som styrs av ett i dess minne lagrat program.

Permalänk

Skulle den ha 10k dpi , batterier som räcker 10k timmar och fram/bak knappar på sidan samt kunna klara ett fall på 10 km höjd. Så kanske jag skulle kunna förstår priset.

Men detta...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fönstrputtsaren
Skulle den ha 10k dpi , batterier som räcker 10k timmar och fram/bak knappar på sidan samt kunna klara ett fall på 10 km höjd. Så kanske jag skulle kunna förstår priset.

Men detta...

Tycker inte ens dom argumenten är värda musens pris
Seriöst fattar jag inte vilka uppblåsta nollar som skulle köpa en sån här sak tänker.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Ser väldigt obekväm ut, och vill inte ha den till nått pris.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

Vad är det som motiverar det höga priset?

Visa signatur

Hoppla hoppla, här va de helikoptersmörgås!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av helikoptermacka
Vad är det som motiverar det höga priset?

Att den inte ser ut som alla andra dussin-möss som Logitech MX518, som visserligen är galet bra (jag använder en själv), men ser ut som fan själv har slagit på den med ful-pinnen.
Själv kan jag komma på ett tjog saker jag hellre skulle lagt tio papp på, men vissa betalar mycket för att sticka ut.

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Permalänk

Ursäkta mig, men 800 euro är; 8.290,12289 kronor klockan 23.33 idag.

Visa signatur

Ryzen 5 5600X @stock | ASUS ROG STRIX B550-F | MSI RTX 3070 VENTUS 2X OC | 32 GB DDR4 @3600 MHz

Permalänk

Bra jobbat att klara av att översätta engelskans "titanium" till "titan" som det heter på svenska (på samma sätt som vi säger "uran" och inte "uranium"). Finns det därför nåt skäl till att skriva att scrollhjulet är gjort av "neodymium" när det heter "neodym"?

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KroonBerg
Ursäkta mig, men 800 euro är; 8.290,12289 kronor klockan 23.33 idag.

+moms, och då blir det?

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av helikoptermacka
Vad är det som motiverar det höga priset?

Mode, precis som med Mac och Chihuahua

Permalänk
Medlem

Fårstår inte varför ni klandrar den så mycket. Har tanke att införskaffa en sån här till mitt kontor. Varför snåla när man ändå kommer använda den en längre tid?

Visa signatur

Gigabyte DS3-EP35, E8400 @ 3800, OCZ Reaper 4Gb 8500, 8800GTS 512mb, Chill Inovations 510w

Permalänk
Medlem

Haha, läste på deras hemsida, MAN FÅR MED batterier. Det är bara att köpa gubbar!
Kommer väl fan inte ha råd med något annat efteråt.

http://www.intelligent-design.nl/