Nya nvidiadrivers släppta idag 190.42

Permalänk
Medlem

Nya nvidiadrivers släppta idag 190.42

Hej!

Nån som prövat de nyaste nvidia linux driversen?
Installerar dem och skall testa. Stod något om overscan kompensation med fler funktioner.
http://www.nvidia.co.uk/object/linux_display_ia32_190.42_uk.h...

Citat:

* Added support for the following GPUs:
GeForce G102M
GeForce GT 220
GeForce G210
GeForce G210M
GeForce GT 230M
GeForce GT 240M
GeForce GTS 250M
GeForce GTS 260M Added support for OpenGL 3.2.
* * Updated the NVIDIA X driver to allow, on GeForce 8 or greater GPUs, more modes to validate on digital display devices whose EDIDs report very constrained HorizSync or VertRefresh ranges.
* Fixed a randomly occurring X server crash caused by the PixmapCache option.
* Increased the allowed amount of overscan compensation from 100 to 200.
* On GPUs with VDPAU feature set B, VDPAU's handling of some corrupted or incorrectly formatted H.264 and MPEG streams has been improved.
* Fixed a memory allocation problem with pre-GeForce 8 GPUs that caused GLX_EXT_texture_from_pixmap clients (e.g., Compiz, KDE 4) to display incorrect contents.
* Added support for X.Org xserver 1.6.99.901 (also known as 1.7.0 RC1). Add a new OverscanCompensation NV-CONTROL attribute, available on GeForce 8 and higher. This option specifies the amount of overscan compensation to apply to the current mode. It is measured in raster pixels, i.e. pixels as specified in the current mode's backend timings.
* Added GLX support for OpenGL 3.2 context profiles through the extension
* GLX_ARB_create_context_profile.
* Added support for IgnoreEDIDChecksum X configuration option, which can be used to force the X driver to accept the EDID of a display device even when the checksum is invalid. Please see the README IgnoreEDIDChecksum description for a caution and details of use.
* Added support for configuring the GPU's fan speed; see the "Coolbits" X configuration option in the README.
* Fixed a bug in VDPAU that could cause visible corruption near the bottom edge of the picture when decoding VC-1 simple/main profile clips whose heights are not exact multiples of 16 pixels, on GPUs with VDPAU feature set A.
* On GPUs with VDPAU feature set C, VDPAU now supports decoding MPEG-4 Part 2, DivX 4, and DivX 5 video. The VDPAU API has been enhanced to expose this feature.
* On GPUs with VDPAU feature set C, VDPAU now supports a higher quality video scaling algorithm. The VDPAU API has been enhanced to expose this feature.
* Added code to reject screen modes based on available DisplayPort link bandwidth. Fixes display corruption caused by allowing high bandwidth modes on display devices that can't handle them, such as certain DisplayPort-to-VGA adapters that only support 2 DisplayPort lanes.
* Fixed an initialization problem on some mobile GPUs.
* Worked around X.Org X server Bugzilla bug #22804. This bug allows X clients to send invalid XGetImage requests to the hardware, leading to screen corruption or hangs. This was most commonly triggered by running JDownloader in KDE 4.
* Fixed a crash in nvidia-settings displaying GPU information when in Xinerama.
* Added GLX protocol support (i.e., for GLX indirect rendering) for the following OpenGL extensions:
GL_ARB_draw_buffers
GL_EXT_Cg_shader
GL_EXT_gpu_program_parameters
GL_NV_fragment_program
GL_NV_gpu_program4
GL_NV_register_combiners
GL_NV_vertex_program1_1
GL_NV_vertex_program2
* Added unofficial GLX protocol support (i.e., for GLX indirect rendering) for the following OpenGL extensions:
GL_ARB_geometry_shader4
GL_ARB_shader_objects
GL_ARB_texture_buffer_object
GL_ARB_vertex_buffer_object
GL_ARB_vertex_shader
GL_EXT_bindable_uniform
GL_EXT_compiled_vertex_array
GL_EXT_geometry_shader4
GL_EXT_gpu_shader4
GL_EXT_texture_buffer_object
GL_NV_geometry_program4
GL_NV_vertex_program
GL_NV_parameter_buffer_object
GL_NV_vertex_program4GLX protocol for GL_EXT_vertex_array was also updated to incorporate rendering using GL_ARB_vertex_buffer_object. Use of these extensions with GLX indirect rendering requires the AllowUnofficialGLXProtocol X configuration option and the __GL_ALLOW_UNOFFICIAL_PROTOCOL environment variable.
* Fixed glXQueryVersion to report GLX version 1.4. NVIDIA's GLX version has been 1.4 for several releases, and was already reported as 1.4 in the GLX client and GLX server version strings.
* Fixed a problem that caused window border corruption when the screen is rotated.
* Added support for configuring the GPU PowerMizer Mode on GeForce 8 or later GPUs with multiple performance levels via nvidia-settings and NV-CONTROL.
* Added support for NVIDIA Quadro SDI Capture, part of the Quadro Digital Video Pipeline.
* Updated nvidia-installer to detect newer Debian distributions that use /usr/lib32 instead of /emul/ia32-linux as the 32-bit library path.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem

Och yes!

Overscan compensation fungerar med 720p/50 modes, 1080p/50.!

Klockrent nvidia!

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem

Vad är overscan och varför 50hz istället för 60 som normalt är på lcd?

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

Overscan är den inzoomning som normalt görs på TV-apparater för att slippa bildstörningar och svarta fält i kanterna på videobilden (var väl främst problem med analog video). Overscan compensation bör i så fall vara kompensering för detta om man visar datorbilden på en TV-apparat, alltså utzoomning så att hela datorskrivbordet syns på en TV.

50 Hz synkar bättre med PAL video. 720 50p är ju normalt för utsändningar HDTV i Europa, t.ex. SVT HD. Om skärmen är ställd på 60 Hz så blir det osynkat när man spelar upp sådan video och det kan bli hackigt t.ex. vid panoreringar.

Blir till att testa denna drivrutin med mitt nyinköpta 8400GS PCI-grafikkort som jag ska använda i en gammal dator som HTPC med XBMC.

Permalänk
Medlem

Jag använder min dator med linux som HTPC därför kör jag mest PAL material därav 50hz.

Overscan justeringen fungerar perfekt. Jag har förövrigt hållt på veckovis med modelines utan större resultat.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem

Ok har testat 50hz i XBMC mot 60hz märker ingen skillnad på nått material jag spelar dock. Men jag har inget tvkort i datorn heller.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

Märker att folk skriver om att ni kör HTPC med XBMC - vad har ni för specs på dessa?

Visa signatur

Andreas Rönnqvist
Utvecklare för Leetab & Digital Signage

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeter
Märker att folk skriver om att ni kör HTPC med XBMC - vad har ni för specs på dessa?

Märkligt? XBMC har ju VDPAU.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scirocco
Ok har testat 50hz i XBMC mot 60hz märker ingen skillnad på nått material jag spelar dock. Men jag har inget tvkort i datorn heller.

Kolla en DVD film med mycket panoreringar skall du se att filmen blir ryckig när det är mycket som rör sig. Rycken syns mindre på en datorskärm jämfört med en 50 " TV, men de finns där och är otroligt irriterande.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Asteroid
Kolla en DVD film med mycket panoreringar skall du se att filmen blir ryckig när det är mycket som rör sig. Rycken syns mindre på en datorskärm jämfört med en 50 " TV, men de finns där och är otroligt irriterande.

Ok tack för förklaringen, jag använder 42" lcd tv som skärm, har dock inte märkt rycken du talar om, men jag kanske inte är lika kräsen hehe.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scirocco
Ok tack för förklaringen, jag använder 42" lcd tv som skärm, har dock inte märkt rycken du talar om, men jag kanske inte är lika kräsen hehe.

Det kan vara så, hehe

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag har missat nåt men Hur justerar man overscan compensation?
Hittar inget i nvidia settings

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Trevligt, blir att slänga in på HTPCn.

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk
Avstängd

För de som kör Ubuntu har Ubuntu-Geek en snabbguide hur man installerar från ett ppa.

http://www.ubuntugeek.com/install-nvidia-graphics-drivers-190...

--

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Medlem

Hoppas de släpper en skarp version av Xbmc för Ubuntu 9.10 snart, kör från ppa och de har inte fixat ljudet än. Inget AC3 eller DTS via digitalt ut än.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

Konstigt. Jag kör Karmic och får ut såväl AC3 som DTS alldeles utmärkt... Vi SPDIF till HDMI.