Permalänk
Medlem

HTML fråga

Hej!

Är 100% nybörjare på HTML och skulle behöva hjälp med en sak.

Frågan lyder: Hur skriver jag för att få en siffra att minska med 1 varje dag?

Ex.

Dag 1: 100
Dag 2: 99
osv...

Behöver alltså en kod (om man nu kallar det så) där man kan mata in en valfri siffra som sedan minskar automatiskt. Alltså en "mall"

Ursäktar för begreppmassakern.

Mycket tacksam om någon kunde hjälpa mig.

Mvh
Victor

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk

Det kan du inte göra i HTML. Du behöver ett serversidespråk (t.ex. PHP) eller Javascript

Visa signatur

/Mvh Stefan

Permalänk

Om det ska vara samma för alla kan du ju alltid hårdkoda i JS, är det unikt kan du köra en cookie.. Det bästa är ju alltid serversidespråk

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem

Har som sagt inga förkunskaper, går det fort skulle någon gärna få skriva ihop det åt mig..

Tack för svar!

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

Tack så mycket, kollar in det i kväll!

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert