Två nya minnespaket från Mushkin

Permalänk
Melding Plague

Två nya minnespaket från Mushkin

Amerikanska Mushkin satsar på Intel-användare med två nya paket DDR3-minne.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Äntligen kan man köra 24GB 1600MHz på ett X58-moderkort! Ser fram emot att se vad dem kostar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chamezz
Äntligen kan man köra 24GB 1600MHz på ett X58-moderkort! Ser fram emot att se vad dem kostar.

4x4 = 16 väl?

edit: givetvis finns det X58-kort som har 6 minnesplatser (triple-channel). Tänkte fel

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teknocide
4x4 = 16 väl?

X58 = Triple Channel, så 6x4=24.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chamezz
Äntligen kan man köra 24GB 1600MHz på ett X58-moderkort! Ser fram emot att se vad dem kostar.

Hmm stödjer minneskontrollern 24GB minne?

Visa signatur

Balle

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TeKGubben
Hmm stödjer minneskontrollern 24GB minne?

Upp till 24GB på de flesta moderkort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teknocide
4x4 = 16 väl?

edit: givetvis finns det X58-kort som har 6 minnesplatser (triple-channel). Tänkte fel

Alla har 6 minnesplatser och triple channel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Humper
Alla har 6 minnesplatser och triple channel.

Inte då! http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=352446

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teknocide
Inte då! http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=352446

Lite ironiskt dock att Intel gör ett chipset och processorer avsedda för Triple Channel, men sedan ett moderkort med Dual-Channel ;).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chamezz
Lite ironiskt dock att Intel gör ett chipset och processorer avsedda för Triple Channel, men sedan ett moderkort med Dual-Channel ;).

Hmm, kolla på minnesslottarna. 3 st är färgade blåa, uppenbarligen kan man fortfarande köra Triple Channel där

Visa signatur

Balle

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chamezz
Lite ironiskt dock att Intel gör ett chipset och processorer avsedda för Triple Channel, men sedan ett moderkort med Dual-Channel ;).

Av färgkodningen att döma är det Triple Channel där bara en av kanaleran har dubbla slots.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TeKGubben
Hmm, kolla på minnesslottarna. 3 st är färgade blåa, uppenbarligen kan man fortfarande köra Triple Channel där

Såg det nu ;D, den smälte in så bra i PCB-färgen.

Permalänk
Medlem

Galet... mina futtiga 4GB minne räcker till allt jag slänger åt den. Vad ska man med 8+ mer minne till? Köra 3 spel på samma gång samtidigt som man kör OSX och Linux i virtuella miljöer lr? >_<

Visa signatur

Linux Manjaro XFCE på en MacBook Pro late 2013, gammal slö Asus X202E, Nintedo Switch, gamla Huawei 20Pro

Intel är apartheid

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hobs0n
Galet... mina futtiga 4GB minne räcker till allt jag slänger åt den. Vad ska man med 8+ mer minne till? Köra 3 spel på samma gång samtidigt som man kör OSX och Linux i virtuella miljöer lr? >_<

Intensiv 3D-rendering/modellering, har varit med om att programmet klagat på för lite minne även när man suttit med 8-12GB.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hobs0n
Galet... mina futtiga 4GB minne räcker till allt jag slänger åt den. Vad ska man med 8+ mer minne till? Köra 3 spel på samma gång samtidigt som man kör OSX och Linux i virtuella miljöer lr? >_<

Aldrig spelat hearts of iron hör jag det spelet slurpade glatt i sig 3GB själv härom kvällen. det finns alltid möjligheter att fylla ramminnet bara man vill.

Permalänk
Medlem

Hade ju varit trevligt om spel kunde utnyttja så mycket minne, typ lägga in precis alla filer som kommer användas när man startar spelet eller nått.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FL3JM
Hade ju varit trevligt om spel kunde utnyttja så mycket minne, typ lägga in precis alla filer som kommer användas när man startar spelet eller nått.

RAM-disk går ju att leka lite med om man har mycket minne.

Ser bra ut, ska nog köpa 4st sådana här minnen.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Okej så min favoritminnestillverkare har släppt nya minnen som jag gärna skulle vilja köpa.
Nu är ju frågan... Var i Sverige kan man köpa dessa då?

Indomo (gamla gtek) har ju lite och datorbutiken.com har också ett par stycken men det räcker inte enligt min mening.
Jag vill se minst ett 10-tal olika DD3-paket på dessa sidor.

Visa signatur

Workstation: i7 2600K @ 4.2GHz - Zalman 9900 MAX | MSI P67A-GD65 B3 | Corsair XMS3 1600 (16GB) | MSI GTX 1070 Gaming X | Samsung 860 EVO 1TB | Antec P280 | Corsair HX 850W
Server: Atom C2750 (ASRock C2750D4I) | Kingston 2x8GB 1600 ECC | Intel S3500 160GB | 26TB WD Red | Silverstone DS380 | Silverstone SFX ST45SF-G

Permalänk
Avstängd

Bland dom bästa minnena jag haft var några mushkin.... pc6400 gjorde 1200mhz utan problem... O.B.S inga heatspreaders på heller sjuka minnen.

Permalänk
Medlem

När kommer dom? Skulle ju släppas inom kort när nyheten skrevs, men nu har det gått lite mindre än en månad och jag ser inte skymten av dom. Vill ju ha till datorn som beställs på onsdag

Såg att ett 8Gb paket gick loss på $550 på deras hemsida, vilket blir 3800kr typ, Lite för dyrt för 8GB, blir Corsair istället.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro