Atava Elprylförsäkring

Permalänk

Atava Elprylförsäkring

Är det någon som har försäkring hos Atava, och har utnyttjat den?

Ska ju köpa TV inom det närmaste, och med 3 katter som far runt så finns ju risken att TVn åker ner eller att det ramlar saker på TV från t.ex. bokhyllan. Atavas pris blir ju nästan samma som de försäkringarna man skaffar i butiken, men med den skillnaden att Atavs täcker all hemelektronik införskaffa de senaste 3 månaderna och all elektronik man skaffar efter, men butikens bara täcker en specifik sak.

Och en snabb koll ger: TV som köps inom det närmaste, PS3, Router & Digitalbox (PVR). Slår åskan ner eller liknande så blir det ju lite kostnader.

Drulleförsäkring i hemförsäkringen kostar ca 180:-, men har högre självrisk + att då skrivs värdet ner också.

Visa signatur

bjomark77.

Permalänk
Medlem

Flesta kortutgivare har oxå försäkring om du köper med kort typ VISA eller Mastercard. Utnyttjar själv den försäkringen.

Visa signatur

AeroCool Bolt, Gigabyte X570 Aorus Pro, Ryzen7 3700X, Corsair Force MP600, Powercolor RX580, Corsair DDR4 3600MHz Vengeance RGB Pro AMD 16Gb.

Permalänk
Medlem

TV

Hej

Jag skapade ett ärende hos Atava den 16:e oktober gällande min Sharp 42" LCD tv, 3 pixelrader på raken håller på och dör.

Atava har inte rört ärendet ännu men jag kan återkomma till denna tråd med hur allt löser sig för min del.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GGeorgss
Flesta kortutgivare har oxå försäkring om du köper med kort typ VISA eller Mastercard. Utnyttjar själv den försäkringen.

Gäller oftast bara om du köper på kredit.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Elpryl

Fick i förrgår besked från Atava att jag kan hämta ut en ny tv på Siba som motsvarar min gamla tv i specifikationer om inte min modell finns kvar på marknaden.

I mitt fall betyder det att jag får plocka ut en ny tv värd ca 10.000 kanske mindre.

Min gamla tv är 2 år och nån månad gammal och den betalade jag 16.000:- för.

Atavas syn på detta är att för mig som kund betyder detta inte en värdeminskning då jag får en likvärdig produkt, men jag tycker det är lite vilseledande på det sätt man marknadsför sig.

Man skulle ju kunna tro att man är berättigad till att plocka ut en produkt för det pris man betalt för sin gamla.

Men men det var ju skönt att man kan plocka ut en ny tv i nästa vecka i alla fall.

Permalänk
Medlem

En tv som kostade 16000:- för två år sen är mycket sämre än en tv som kostar 10000:- idag så.

Du får med andra ord en bättre tv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xrm
Fick i förrgår besked från Atava att jag kan hämta ut en ny tv på Siba som motsvarar min gamla tv i specifikationer om inte min modell finns kvar på marknaden.

I mitt fall betyder det att jag får plocka ut en ny tv värd ca 10.000 kanske mindre.

Min gamla tv är 2 år och nån månad gammal och den betalade jag 16.000:- för.

Atavas syn på detta är att för mig som kund betyder detta inte en värdeminskning då jag får en likvärdig produkt, men jag tycker det är lite vilseledande på det sätt man marknadsför sig.

Man skulle ju kunna tro att man är berättigad till att plocka ut en produkt för det pris man betalt för sin gamla.

Men men det var ju skönt att man kan plocka ut en ny tv i nästa vecka i alla fall.

Jag tycker att det är en bra deal du fått där, snabbt gick det också!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av morango
En tv som kostade 16000:- för två år sen är mycket sämre än en tv som kostar 10000:- idag så.

Du får med andra ord en bättre tv.

+1

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori