Blogg "Aktigt" inbakad i hemsida ?

Permalänk

Blogg "Aktigt" inbakad i hemsida ?

Hejsan i nya Windows 7 så finns det ett program som heter Writer,

Där man väldigt enkelt å snyggt kan lägga till ett inlägg i en blogg som man har.

Men tänkte om man kan använda sig av det även till sig hemsida på något sätt så man kan lägga till inlägg i sin hemsida ?

ungefär som prylfeber har lagt upp sitt

Förstår att det är lite svårt att fatta men

nån som vet vad jag menar ?

Permalänk
Avstängd

Vet inte vad du snackar om, men det låter som något bloggverktyg.

Vet inte om det bara funkar med Microsoft's egna bloggtjänst, eller om det använder ett öppet API som fungerar på flera bloggtjänster och mjukvaror.

Kanske skulle kunna fungera om din hemsida har en blogg som stöder det API't eller om din hemsida använder sig av SOAP eller nåt.

Permalänk

Ja precis det är ett blogg verktyg, och den är väl mest för msn bloggen, men det går att välja flera.

För om man tex skulle vilja lägga till news och feeds eller bara ett nytt inlägg på sin hemsida utan att öppna Dreamweaver och ändra spara sen ladda upp.

Hur gör man för att få hemsidan till en "blogg" är väl det jag försöker fråga tror jag

Permalänk
Medlem

Om du inte är intresserad av att bygga nått eget så kan du ju alltid köra med något cms exempelvis WordPress. Det är ju lite smidigare att ha det på nätet dessutom så du slipper vara beroende av en specifik dator när du ska göra nya inlägg.

Vill du däremot göra en snygg implementering av bloggfunktioner till en redan existerande sida så kan det vara bra att kolla på lite serversidesscript och databaslösningar, där skulle jag rekommendera php och mysql. Kan va kul att ha utvecklat något eget och man har mer nytta av det i framtiden.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com