Permalänk
Medlem

Google Wave

Otroligt program skapat av Google!

Vad tycker ni om detta? Jag tror det kommer slå hårt och stort. MSN & IRC känns helt plötsligt väldigt gammalt. Det känns som att Google Wave förenar alla tjänster som internet erbjuder idag till en själv och ens polare.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Japp, men är releasen snart? Har för mig de var Q4 2009?

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axne^^
Japp, men är releasen snart? Har för mig de var Q4 2009?

Ingen aning faktiskt, men där är folk som testar nu och det sprids via invites så om någon har så får ni mer än gärna skicka en till mig!

Har inte kunnat hitta när det kommer ut.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Verkar ju lite halvbra när man ser det, bättre när man läser om det.
Ska plead en invite om det blir några fler lediga och hoppas på att någon projektgrupp vill testa'n med mig ^^
Men det går lite inflation i gamla nyheter angående Wave ser jag. Svårt hitta bättre screenshots och videos och sånt.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Medlem

Vetefan är inte direkt så imponerad låter överdrivet jobbigt och bloatat.

Imo har inte ens användning för det mesta.

Men å andra sidan kommer det från en som inte har hopat på twitter/facebook/Myspace hyterin haha.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

När det gäller sådana här typer av program så handlar det om hur många användare programmet kommer att få, inte om hur programmet är i sig.

Ta ex. med facebook som enligt mig är fruktansvärt dåligt uppbyggt, massa med skräp och inga direkt innovativa funktioner. DOCK så är nästintill alla jag känner medlemmar vilket gör det till ett exceptionellt bra medium för sociala kontakter.

Om vi ska jämföra det med msn så gäller samma sak. Det enda vettiga man gör med msn är att skicka text till varandra. Anledningen till att det är så superbt är att alla har det.

Så frågan är om världen orkar med ett till socialt integrationsverktyg till oavsett om det har överlägset bäst funktioner ?

Visa signatur

- Hon är säkert nåt monster.
- Men vadå? Hon har ju armar och ben och pratar normalt, det gör väl inte monster inte?
- Vi får väl se när vi slår ner henne.

Permalänk
Medlem

jag skulle också gärna vilja ha en invite, om nån vänlig person har en så pm:a mej gärna

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hultent3
När det gäller sådana här typer av program så handlar det om hur många användare programmet kommer att få, inte om hur programmet är i sig.

Ta ex. med facebook som enligt mig är fruktansvärt dåligt uppbyggt, massa med skräp och inga direkt innovativa funktioner. DOCK så är nästintill alla jag känner medlemmar vilket gör det till ett exceptionellt bra medium för sociala kontakter.

Om vi ska jämföra det med msn så gäller samma sak. Det enda vettiga man gör med msn är att skicka text till varandra. Anledningen till att det är så superbt är att alla har det.

Så frågan är om världen orkar med ett till socialt integrationsverktyg till oavsett om det har överlägset bäst funktioner ?

Bästa analys på flera inlägg.
Hur många goda idéer har inte fått stå i skuggan av populära idéer? Jämför win vs linux

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

har fått en invite nu, och om nån vill adda mej: thejohan1991@googlewave.com

Visa signatur
Permalänk

Intressant, det enda jag grunnar på är hur information sparas och om myndigheter senare kanske kan komma åt denna. För vem har inte sagt mycket dumt över icqn.. ?
Men annars så verkar det okej, synd bara att de inte har löst problemet med ens sociala förmåga. (datorn borde svara & prata åt en )

Nå jag väntar såklart på programmet.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk

Google Wave - Ännu ett sett för illuminatin att få mer kontroll över oss. Detta är ytterligare steg i utvecklingen.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull
Google Wave - Ännu ett sett för illuminatin att få mer kontroll över oss. Detta är ytterligare steg i utvecklingen.

Du har inget här att göra. Det här är inte en tråd där du ska få utlopp för dina paranoida fantasier, det här är en tråd om Google Wave.

Om du faktiskt visste något så skulle du veta att Google gör det lätt för användarna att starta egna servrar som informationen går igenom. Sitter båda parterna bakom den har Google ingen koll alls på vad som händer.

Förövrigt så kan någon PM:a mig om de vill ha invites.

Permalänk

Förutsätter att han var ironisk.

Visa signatur

My ego is my god. Given authority by the enlightenment of science, the enlightenment of the age of freedom. Freedom - the name in which we legalize all. The name in which we tolerate all.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Billy Bob
Förutsätter att han var ironisk.

Hans inlägg i andra trådar har antytt att han verkligen är så galen.
Ett open-source-projekt där de mer än gärna ser till så att trafiken inte längre går genom deras servrar är liiivsfarligt.

Jag har skickat invites till några av er men såg då inte att det står "Invitations will not be sent immediately. We have a lot of stamps to lick. ".
Så det kan vara bra att ha i åtanke, ni kanske inte får något svar på eran Gmail direkt.

Permalänk
Medlem

Tack så mycket Haricots för din invite. Jag har nu Google Wave också, men som hultent3 skriver så känns det lite meningslöst för jag känner INGEN som har Google Wave. Så jag tänkte att vi alla kan samla våra adresser här så har vi iaf alla Swecare med Google Wave på en plats!

Min är; amir.forsat@googlewave.com

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

1 timme långt? vem kan summera vad som händer i programmet!

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av akn3
1 timme långt? vem kan summera vad som händer i programmet!

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Tack så mycket Haricots för din invite. Jag har nu Google Wave också, men som hultent3 skriver så känns det lite meningslöst för jag känner INGEN som har Google Wave. Så jag tänkte att vi alla kan samla våra adresser här så har vi iaf alla Swecare med Google Wave på en plats!

Min är; amir.forsat@googlewave.com

Jag fick också ett konto genom Haricots nominering (tusen tack!) men kan inte bjuda in någon annan. Min wave-adress är barandth@googlewave.com

Permalänk
Hedersmedlem

Mycket snällt av Haricots att fixa invites.

almbro89@googlewave.com

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=xcxF9oz9Cu0

Någon hade visst lite för mycket fritid. Hur som helst är det oerhört grymt gjort!

Permalänk

Jag skulle vara grymt tacksam för en invite. Vill inte skriva min gmail här eftersom jag vill inte få den tillagd av alla spambottar men om någon med invites kunde pma mig så skulle jag stå dig i evig skuld:)

Permalänk
Medlem

La till alla på Wave, min är handapanda@googlewave.com.

Skapade även en Wave för oss som vi kan leka runt i.

Permalänk
Medlem

Har haft ögona på detta ett bra tag

tar gärna en invite om de finns,

kjelleback@gmail.com

Peace

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Tror att detta kan bli något stort!

Skulle gärna ta emot en invite om någon har en över.
droogie.kim@gmail.com

Tack!

Permalänk
Medlem

Tar gärna en intvite med, om det finns någon över dvs.

Visa signatur

pff

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ifall någon har en invite över så tar jag gärna också en.

eurekafisk@gmail.com

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem

Blir väldigt glad om någon kan skicka en invite till mig
--

Permalänk
Medlem

Om någon har en inbjudan över så får ni gärna skicka en!

jacke.larsson@gmail.com