EVGA lanserar grafikkort med extra processor för PhysX

Permalänk
Melding Plague

EVGA lanserar grafikkort med extra processor för PhysX

Som utlovat släpper EVGA ett nytt grafikkort på Halloween – en riktig Frankenstein med extra grafikprocessor för fysik.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kul, men lite sent. Förra året hade detta varit en storsäljare.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Avstängd

kul idé men synd att man redan har köpt ett 275

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

lägg på lite hundringar och köp betydligt bättre och mer framtidssäkra 5870 istället. Är nog bara ovetande Svenssons och extrema fanboys som köper något sånt där.

Eller rentav spara pengar och ta, fortfarande betydligt bättre 5850 som är lika framtidssäker.

Permalänk
Medlem

Skulle man kunna köra den i sli med ett vanligt GTX 275? Tänker att det skulle vara dumt att köra två stycken med Physx processorer på i sli.

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lollol7
Skulle man kunna köra den i sli med ett vanligt GTX 275? Tänker att det skulle vara dumt att köra två stycken med Physx processorer på i sli.

Men tänk vilken Physik prestanda man hade fått.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Varför?

-.-

Visa signatur

3900XT - Dark Rock 4 PRO, 48GB 3600mhz, KFA2 RTX3080ti - Phanteks Evolve - RM850x
LG OLED C9 - Samsung Odyssey G9 - Rival 650 wireless - Xtrfy K4
Bärbart: Macbook Pro 15 - i7 2018 & Huawei Matebook 3K - i5 2020 - EGPU: TUF 3070 RTX
Ljud: focusrite 2i2 - KRK rokit RPG5 - sE 2200a
Klav: Akai MPK249, MPD226 & MPK mini

Permalänk

Hehe har sett prestandaresultat på XS, verkar vara rätt så kasst men om dessa kort hade kommit i April/Maj så hade de ju sålt bra helt klart

Dessa kort ska kunna köras i SLI med GTX 295 och 275 det är bara att välja ^^ (hmm ett sånt här GTX 275 med ett vanligt GTX 275 och ett GTX 295, haha snacka om typ Weirdo-SLI)

Visa signatur

Balle

Permalänk
Medlem

Två ord: Vilken skit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TeKGubben
(hmm ett sånt här GTX 275 med ett vanligt GTX 275 och ett GTX 295, haha snacka om typ Weirdo-SLI)

skulle inte tänka mig att det skulle gå, den har bara EN sli kontakt. om OM fatta frankenstein x2

Visa signatur

i5 750@ 4.1ghz - ASUS Triton 88 - EVGA P55 FTW - GTX285 SLI - 8GB G.Skill ECO - Corsair Force GT 120GB - 1TB WD Black - 640GB WD Black - 1.5TB WD Green - 2TB WD Green - 500GB WD Cavair - Corsair TX850W - Xonar Essence STX - Corsair 650D -

Permalänk
Medlem

Intressant kort. Coolt med bilden på the joker synd att inte batman var på andra sidan. Undra om kortet också kommer med någon backplate och med något bild som på andra sidan. Är ju synd om det inte finns nåt på backplaten med tanke på att dom flesta har sina kort vända åt det hållet.

Men dock var ju priset lite väl högt 3100kr. 2500kr max hade väl varit lite mer rimligt tycker jag. Men man får väl see hur det presterar men tror dock inte att det kommer prestera så bra så folk väljer detta istället för hd5870

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Två ord: Vilken skit

Kunde inte säga det bättre själv.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LightBlizz
Kunde inte säga det bättre själv.

Igen skönt att andra skrev det,nvidia skiter verkligen ner sig nu när ati/amd har vettiga kort på marknaden,men det är väl straffet efter att ha rövknullat sina användare det senaste året eller så och stängt av physx.
Hehe det är inte många som krossar sin användarbas som nvidia,jag antar att dom vill gå i konkurs.
MvH albanen

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem

trodde det var evga som släppte och prissatte detta...

Visa signatur

Kan de inte bara funka...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EVGATech_NickM
if you run two of these cards in SLI, you can only use one 250 for PhysX. If you want to SLI 275s and have a dedicated PhysX card, it would be best to get one Co-Op 275 and one regular 275. However, you would be able to use all 4 to fold at the same time.

Men jag håller med om, "Varför?" när Fermi kommer snart.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

"en riktig Frankenstein"

Vad menas med detta? Är ju professorn som heter Frankenstein.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas verkligen att ATIs API kommer vara likvärdigt PhysX eller helst bättre/mer lättanvänt för utvecklarna. Så att det fullständigt utrotar PhysX från marknaden.

Varför? Inte för att jag är ATI fanboy, utan svaret är OpenCL. Det kommer bli ett öppet fysikbibliotek som kunner kunna använda alla OpenCL baserade enheter för fysikacceleration. Till skillnad från PhysX som bara fungerar på ett AMD fritt system med nvidiakort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChristofferC
"en riktig Frankenstein"

Vad menas med detta? Är ju professorn som heter Frankenstein.

hahaha Någon tänkte lite för mycket men att kortet är likt frankensteins monster råder det ingen tvekan om.

Visa signatur

i9-11900F | RTX 3070 ti

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XaaR
Jag hoppas verkligen att ATIs API kommer vara likvärdigt PhysX eller helst bättre/mer lättanvänt för utvecklarna. Så att det fullständigt utrotar PhysX från marknaden.

Varför? Inte för att jag är ATI fanboy, utan svaret är OpenCL. Det kommer bli ett öppet fysikbibliotek som kunner kunna använda alla OpenCL baserade enheter för fysikacceleration. Till skillnad från PhysX som bara fungerar på ett AMD fritt system med nvidiakort.

haha du fick med allt jag ville få ur mig ^^,

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Två ord: Vilken skit

Tycker inte riktigt det stämmer men det kommer åt minstånde ett halvår för sent

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XaaR
Jag hoppas verkligen att ATIs API kommer vara likvärdigt PhysX eller helst bättre/mer lättanvänt för utvecklarna. Så att det fullständigt utrotar PhysX från marknaden.

Varför? Inte för att jag är ATI fanboy, utan svaret är OpenCL. Det kommer bli ett öppet fysikbibliotek som kunner kunna använda alla OpenCL baserade enheter för fysikacceleration. Till skillnad från PhysX som bara fungerar på ett AMD fritt system med nvidiakort.

Håller me, gogo OpenCL

Visa signatur

Fractal Design Define R2 Svart | Corsair HX750 | Intel Core i7 920 2.66 D0 @ 3.2Ghz 1.025 Vcore | Asus P6T Deluxe V2 | 6GB Corsair Dominator CL8 1600 | Western Digital Caviar Black 1TB | XFX ATI Radeon 6950 2GB | Intel 510 120GB SSD | Windows 7 Home Premium 64-bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orici
Men jag håller med om, "Varför?" när Fermi kommer snart.

För att ge nvidia fanboys något nytt att köpa medans dom väntar på fermi så klart.

Annars gillar jag verkligen tanken med två olika grafikprocessorer på samma kort.

Tänkt ett 5770 och ett (eventuellt) 5890 på samma, kör med 5770 i lättare grejer och sen drar 5890 igång när man kör något mer krävande osv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alban
Igen skönt att andra skrev det,nvidia skiter verkligen ner sig nu när ati/amd har vettiga kort på marknaden,men det är väl straffet efter att ha rövknullat sina användare det senaste året eller så och stängt av physx.
Hehe det är inte många som krossar sin användarbas som nvidia,jag antar att dom vill gå i konkurs.
MvH albanen

Jo för det är ju Nvidia som bestämde att kortet behövde tillverkas och tvingade EVGA att ge ut det. Snacka om enögdhet. Så fort en tillverkare gör ett underligt val när det gäller minnesmängd, kylare osv så är det AMDs eller Nvidias fel.

Fortfarande lite svårt att förstå folk som är mer fokuserade på vilket märke som sitter på datorprylen än prestanda alt pris/prestanda beroende på prioritering.

Permalänk
Medlem

Du har en bra poäng där kilroy, igentligen rätt smart med två processorer på samma kort.
Detta kort skulle kommit ut för länge sedan om det skulle varit en "frankenstein" med klös, nu känns det lite uddlöst.
Lite trött på alla fanboy inlägg, allt nytt är till gagn för oss konsumenter och att prestandatronen svänger mellan tillverkare gör bara att det blir billigare och bättre produkter för oss.

Permalänk
Medlem

Klistermärket är ju iaf inte så läskigt, mer fult och äckligt.

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
För att ge nvidia fanboys något nytt att köpa medans dom väntar på fermi så klart.

Annars gillar jag verkligen tanken med två olika grafikprocessorer på samma kort.

Tänkt ett 5770 och ett (eventuellt) 5890 på samma, kör med 5770 i lättare grejer och sen drar 5890 igång när man kör något mer krävande osv.

Fast även 5770 är ju överdrivet till desktop applikationer.

Permalänk
Medlem

Haha vilken dåligt skämt, lagom till halloween, kanske nästa års aprilskämt?! Vilken skit produkt, lite små ändringar, sätta skit pris och klistermärket... bra jobbat.

Visa signatur

EIZO FlexScan SX2761W 29" | ASUS Crosshair III Formula | AMD Phenom II X4 955 3.21Ghz | Corsair HX1000W | Corsair Dominator 6GB 1866 MHz DDR3 | PowerColor HD 2900 XT 1GB (CrossFire) | Western Digital VelociRaptor 300GB 10KRPM 16MB SATA | D-Link DNS-323 2TB http://www.aperture1337.com/

Permalänk
Avstängd

Gammal nyhet har redan postat detta i forumet =P

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Avstängd

Det här är Halloween skämtet, Fermi är April skämtet (i fel årstid så klart)

Som vanligt, fula vidriga "monster" på dessa kort.

ATI har snygga fantasy tjejer (som slaktar monster)

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Jokern är ju badass! Skulle köpa kortet endast för trycket (Ironi såklart)