Webhallen leveransproblem?

Permalänk
Medlem

Webhallen leveransproblem?

Jag beställde bl a ett Nintendo Wii från Webhallen för tre dagar sedan och statusen är fortfarande "Under behandling". Alla produkter jag beställde finns fortfarande i lager, så det problemet kan uteslutas. Jag har alltid levt under intrycket att Webhallen spelar i samma liga som de andra stora företagen när det gäller leveranstider. Men det kanske bara är jag som har blivit bortskämd med konkurrenternas leveranser som skickar dagen efter/samma dag om beställningen sker på förmiddagen? Som betalningsalternativ valde jag faktura, men en kreditkoll borde ju inte ta tre dagar att göra...

Permalänk
Avstängd

Jag har oxå haft samma problem, tog flera dagar innan min underbehandling status försvann, det jag gjorde var att ringa och fråga vad dom gjorde som tog sådan tid!

MVH

Permalänk
Medlem

Strax efter att jag startade tråden fick jag ett kolli-id från Webhallen. Så det verkar vara skickat nu.

Permalänk
Medlem

Webhallen har alltid funkat perfa för mej angående leveranstid

Visa signatur

Tjenare!

Permalänk
Avstängd

Aldrig funkat nån gång för mej med webhallen...

Skitpissiga att svara i tele dåliga på att svara i mail leveranser ojoj vill inte ens gå in på det... när nåt finns i lager så efter en vecka så är det fortfarande inte skickat så tröttnar man...

Aldrig mera detta skitföretag.

Permalänk
Medlem

Jag är jättenöjd med webhallen. Leveranserna går alltid snabbt.
Beställer iofs mest spel så brukar inte vara så krångliga leveranser.
Problemet dom har är oftast priset. Alltid snäppet dyrare än de flesta andra företag.

Visa signatur

Xbox series x

Permalänk
Medlem

De brukar vara snabba med att skicka saker men man får ju nästan alltid fel innehåll i paketet

Permalänk
Medlem

Re: Webhallen leveransproblem?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kattzor
Jag beställde bl a ett Nintendo Wii från Webhallen för tre dagar sedan och statusen är fortfarande "Under behandling". Alla produkter jag beställde finns fortfarande i lager, så det problemet kan uteslutas. Jag har alltid levt under intrycket att Webhallen spelar i samma liga som de andra stora företagen när det gäller leveranstider. Men det kanske bara är jag som har blivit bortskämd med konkurrenternas leveranser som skickar dagen efter/samma dag om beställningen sker på förmiddagen? Som betalningsalternativ valde jag faktura, men en kreditkoll borde ju inte ta tre dagar att göra...

Jag känner några personer som beställde någonting från webhallen. Det som de hade beställt från webhallen fick de aldrig.

Permalänk
Medlem

har sjäv alltid beställt mina spel från webhallen och aldrig haft nå strul alls, får alltid sakerna vädigt snabbt, inget problem med supporten och annat så jag är definitivt nöjd kund, köpt därifrån i många år och kommer fortsätta med det.

kanske är olika från person till person hur det funkar da.

Permalänk
Medlem

beställt 40 produkter,m alltid gått snabbt och smidigt, dock fått fel spel en gång.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Webbhallen fungera bra! Värre är med DELL beställt en mus därifrån !
De hävdar att de vill ha 14 dagar för att leverera en förbetald vara !

Permalänk
Medlem

Mjo det verkar nästan som de vill ge 1-2 dagar innan de skickar så man har lite tid på sig o ångra beställningen.

Värsta gången tog det 3veckor men det va iofs inte Webbis fel tror jag, posten slarva bort paketet o det va skickat som brev så det gick inte spåra. Killen på deras support va lite grinig o det verkade som han trodde man lura dem då de fick skicka ett nytt paket med samma varor.

Men prismässigt är de iaf billigare än de flesta stora butikerna på nätet ändå.

Permalänk
Medlem

Jag och frugan beställde 2st hårddiskar igår kväll, en extern Western digital firewire HD och en Samsung 1tb HDD.

Hoppas de skickar dem snabbt för de behövs i helgen då vi skall filma med en Panasonic Hd kamera och vi behöver tömma kamerans P2 kort annars skiter det sig(1min film tar ca 1gb på minneskortet... Behov av ytrymme)

Hoppas det går fort, blev lite nervös när jag läste denna tråden.. Brukar ju annars gå så fort fr Inet men de hade inte diskarna i lager

Visa signatur

Intel i5 12600KF @5.1ghz | ASUS PRIME Z690A | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U14S Dual | Kingston Fury DDR5 16GB | Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G | Corsair RM 650W | Crucial P3 plus 1tb M2 SSD | 2Tb M2 SSD | Windows 11 x64 | MSI GP63 8RE i7-8750H GTX1060 6G |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av knoxz
1min film tar ca 1gb på minneskortet

Då skall du nog dra igång lite komprimering.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Gick ju bra det här, beställde i söndags, de skickade igår och jag hämtade den på posten nyss... Inga leveransproblem i mitt fall iaf

Visa signatur

Intel i5 12600KF @5.1ghz | ASUS PRIME Z690A | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U14S Dual | Kingston Fury DDR5 16GB | Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G | Corsair RM 650W | Crucial P3 plus 1tb M2 SSD | 2Tb M2 SSD | Windows 11 x64 | MSI GP63 8RE i7-8750H GTX1060 6G |