AMD: Nvidia bryr sig inte om gamers

Permalänk

fan vad alla blir meningslöst sura på AMD här...
En kille i AMD sa sitt tycke, som till viss del är sant. Det var inte ens förolämpande.
Nivida fans, lugna ner er.

Visa signatur

MacKnight - Order XIII, The Last Order. Pirate For Life!
Windows 10 - Pro Edition 64-bit, AMD Ryzen 5 6C 3,6Ghz AM4v3, Powercolor Radeon RX VEGA 56 8GB Red Dragon, Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16, 19 TB HDD, WD Green SSD 240GB M.2, Gigabyte X570 UD, Phanteks Enthoo Pro 2 D-RGB Tempered Glass, Fractal Design Integra M 750W 80+ Guld

Permalänk

Jag tycker bara det är bra att de kastar paj på varandra!

Fast detta uttalande från amd kanske inte kan kallas det.

Men i slutändan vinner ju vi gamers på det iallfall. Om jag ska vara ärlig så skiter jag i vilket företag kortet kommer ifrån, utan jag går helt på specs och pris!

Sen vilken grafikkort som är Bäst eller Prisvärdast, ja det är upp till företagen

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem

Jag tror inte att ni riktigt förstår hur stort CUDA och GPGPU är. Det finns oerhört många företag som redan använder det och för ett företag spelar det ingen roll om grafikkortet kostar 4000 kr eller 20 000 kr, om de kan snabba upp sina beräkningar en faktor 50. På detta sätt kan alltså Nvidia ta mycket bättre betalt för sina kort eftersom de når en ny kundkrets.

Det kan tyckas att man sviker spelarna, men om man gör ett kort som klarar godtyckliga beräkningar så är detta givetvis bättre för spelarna också. Tänk på att man t.ex. kan ha ett extra grafikkort bara för att få en häftigare AI i spelet.

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wande
Jag tror inte att ni riktigt förstår hur stort CUDA och GPGPU är. Det finns oerhört många företag som redan använder det och för ett företag spelar det ingen roll om grafikkortet kostar 4000 kr eller 20 000 kr, om de kan snabba upp sina beräkningar en faktor 50. På detta sätt kan alltså Nvidia ta mycket bättre betalt för sina kort eftersom de når en ny kundkrets.

Det kan tyckas att man sviker spelarna, men om man gör ett kort som klarar godtyckliga beräkningar så är detta givetvis bättre för spelarna också. Tänk på att man t.ex. kan ha ett extra grafikkort bara för att få en häftigare AI i spelet.

Jo det förstår vi, 2/3-delar av Nvidias vinst kommer från Quadro arbetsstationer.
http://www.winsupersite.com/showcase/winvista_upgrade_clean.a...
Vi är inte fullt så dumma som folk tror.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icy
Jag antar att du inte överhuvudtaget läste vad jag skrev?

Pratar jag om physx?

Nej det gör jag inte, han jag citerade däremot gör det.

Jag bara visar hur ointressant directx10 är för tillverkare, och hur intressant det är med fysikberäkningar. Jag hoppas innerligt att ingen här inne tror, att majoriteten av utvecklarna undviker directx10 om det är det som den stora massan vill ha...

Hade folk velat köpa rosa volvo bilar, så hade volvo tillverkat rosa volvobilar.

Du antar fel.
Jo du pratar om PhysX, du lägger ut en länk, som listar de applikationer som använder PhysX.
Ett vanligt problem är att folk förväxlar PhysX och GPGPU-accellererad PhysX, det är inte samma sak, PhysX fungerar även på en vanlig CPU.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinfiskare
Men i slutändan vinner ju vi gamers på det iallfall

Precis. Det är vi som vinner på det
Om 2 företag strider om vem som e bäst och gör nya produkter för att slå den ena så för vi ju bara bättre och bättre saker

Visa signatur

MacKnight - Order XIII, The Last Order. Pirate For Life!
Windows 10 - Pro Edition 64-bit, AMD Ryzen 5 6C 3,6Ghz AM4v3, Powercolor Radeon RX VEGA 56 8GB Red Dragon, Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16, 19 TB HDD, WD Green SSD 240GB M.2, Gigabyte X570 UD, Phanteks Enthoo Pro 2 D-RGB Tempered Glass, Fractal Design Integra M 750W 80+ Guld

Permalänk
Medlem

Som jag har förstått det är physx beräkningarna låsta till en kärna vilket gör att prestandan för cpu accelererad physx blir betydligt lägre än vad den skulle behöva vara, men det är ju sånt Nvidia brukar pyssla med antar jag.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Vilken jävla pajkastning som AMD håller på med ?

Må va sant att nvidia ibland är skit så, men vafan amd och nvidia behöver/måste ju inte släppa korten samtidigt ellerhur?

Slutaq fjanta er nu förfan amd, skärpning!

Börjar bli värre än fanbojsen här på swec..

Ingen smutskastning från AMD, det var bara en helt vanlig intervju som han sa en mening, vem vet vad dom från hemsidan hade frågat?

Många av er som har svårt att förstå.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk

Att Nvidia letar nya marknader är väl ganska rationellt, de gjorde ju inte som AMD som köpte upp ATI. Och framtiden är väl en fusion(heh) av grafik och reguljär CPU. De vill bredda sig, många glömmer att företag ofta planerar för många kommande år framöver.

Visa signatur

""All you need in this life is ignorance and confidence, and then success is sure" - Mark Twain"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av beasse
Nvidia är helt enkelt bäst på grafikkort så enkelt är det. Med Nvidia så vet du vad du får till skillnad från ATI, det är min uppfattning.

Vilket man märker eftersom Nvidia byter namn på sina kort och byter sticker. Se 9XXX-serien och 2XX-serien.
Fy fan för fanboys.

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fratey
Vilket man märker eftersom Nvidia byter namn på sina kort och byter sticker. Se 9XXX-serien och 2XX-serien.
Fy fan för fanboys.

haha.. jag tänkte på samma sak..
Man vet vad man får när man köper Nvidia eftersom det spelar ingen roll vad man köper, det är i alla fall bara en omdöpt G92..

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av backfeed
"It's not like our only focus is on gaming, but it appears NVIDIA is in a kind of sneering mode towards game players at the moment."

Ja, Nvidia satsar väl i första hand på GPGPU eftersom de vill säkra sin framtid. De har även problem med Fermi, ingen idé att förneka det, men att de _struntar_ i gamers är förstås inte sant. De vill bara inte erkänna att de är i underläge just nu.

Hursomhelst så är det ett väldigt tamt uttalande, jag ser inte vad som är så otroligt provocerande med det?

Kunde inte sagt det bättre själv...

Visa signatur

1: Win7, i7 920@4GHz, 12GB Dominator, Gainward 4870x2, CM Cosmos, 150GB Raptor + 750GB HDD
2. SuSE 11.1, Q9550@400x8½, 8GB A-Data, GeForce 8500GT, Antec 1200, 4TB HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av havoc
Felet här är att ni istället för att läsa vad som sagts väljer att tro på tolkning/vinkling som nyhetsskribenten gjort.
Säger inte att den nödvändigtvis är fel men om man istället väljer ut följande citat så sätt nyheten i ett annat ljus.

"AMD's senior manager of developer relations, Richard Huddy, told HEXUS it looks to him as if NVIDIA is "somewhat abandoning the gaming market."

I följande citat väljer man sedan ut den del som gör att citatet kan tolkas på värsta möjliga sätt.

"It's not like our only focus is on gaming, but it appears NVIDIA is in a kind of sneering mode towards game players at the moment," Huddy told us, adding that in his opinion, it was quite possible to diversify focus, without abandoning gamers and the gaming market."

Rekommenderar helt enkelt därför att ni läser igenom nyheten/artikeln på hexus och inte reservationslöst godtar den tolkning som gjorts av sweclockers nyhetsskribent.

Va skönt med människor som ifrågasätter. Kudoz till Havoc!!

Visa signatur

1: Win7, i7 920@4GHz, 12GB Dominator, Gainward 4870x2, CM Cosmos, 150GB Raptor + 750GB HDD
2. SuSE 11.1, Q9550@400x8½, 8GB A-Data, GeForce 8500GT, Antec 1200, 4TB HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Hi,

it's an interresting opinion from Mr. Huddy but it's definately not true that NVIDIA is abandoning the gaming market. What Mr. Huddy describes is what is commonly known as "growth". We are on the route to GPU computing since the introduction of our CUDA architecture with GeForce 8000 series. Our leadership in GPU computing allows us to adress additional markets. GeForce 8800GTX was a very popular and successful gaming card and so are our current generation GPUs. Our next generation solution will follow in that tradion: for games with full DirectX 11, 3DVision and PhysX Support as well as GPU computing with support for OpenCL, Direct Compute, Cuda C, Cuda C++ and more. We also fully support all new technologies, like GPU support for Bullet Physics engine. Bullet is running on CUDA for over a year and is using many open source GPU algorithms from our CUDA and OpenCL SDKs.

Technologies like 3D Vision and PhysX are unique features and technologies made by gamers for gamers and we're not intending to change this. Our Devtech team is working closely with game develeopers all over the world, to ensure best support and compatibility of our GPUs for the latest games. If you're interrested to hear more on how NVIDIA works with game delvelopers, please feel free to watch the latest comments from Tony Tamasi on this topic.
blogs.nvidia.com/nTersect

There is no reason to belive NVIDIA would abandon gamers. People working at NVIDIA are gamers.

Lars Weinand (NVIDIA)

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"